Kokboksutmaningens bidrag: Plockat och skördat

31 Aug

Hovkonditorn- Zucchini Fritters

MissVivi- No bake cheesecake

Tomtens dotter- Chilisylt

Hummingbird- Superenkel hallonkaka

 

 

Millas hälsoblogg- Rönnbärsgelé

LCHFtrollet- Kantarellsmör

20 svar to “Kokboksutmaningens bidrag: Plockat och skördat”

  1. Mamma till William och Wilma 31 augusti , 2012 den 09:45 #

    Godmorgon snäckan.När kommer du och hälsar på och bakar och lagar mat till mig? _:) kram kram

  2. anniepiie 31 augusti , 2012 den 09:47 #

    åhh va mkt gott! 🙂 Alltid extra kul när man har plockat och fixat själv! 😉 Kram

  3. Mamma till William och Wilma 31 augusti , 2012 den 10:38 #

    Hej gumman.
    William trivs jätte bra på förskolan och har gått bra alla gånger som han har varit där,,trodde efter 7 veckors ledighet skulle bli svårt för honom men han längtade dit så det är skönt..ha en fin fredag.kramkram

  4. jonna mamma till Wilja 31 augusti , 2012 den 11:22 #

    MUMS! Ha en fin fredsag söt!

  5. Vivi 31 augusti , 2012 den 11:48 #

    Åh vad mycket spännande! Tycker alltid det blir så bra blandning på receptet, alla har verkligen valt olika riktningar 🙂
    Riktigt rolig utmaning, älskar att vara med även om jag tänjer lite på temat ibland 😛

    Sv. Det var så lite så, tyvärr är vi itne så mångi familjen så en sådan kalenser har vi itne användning av , men det var verkligen jättesöt ! Jag får hålla min egen tävling istället 🙂
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram!

  6. ronja 31 augusti , 2012 den 13:49 #

    Gott med hallon 🙂

  7. Katarina 31 augusti , 2012 den 14:06 #

    Åh, ser helt ljuvligt ut! Tack för inlägget 🙂

  8. Fina Frun 31 augusti , 2012 den 15:01 #

    Åh så mycket gott! Smakar gärna en av varje ;D

  9. Cicci 31 augusti , 2012 den 15:35 #

    Konstigt att de inte säljer Voluspa i Karlskrona. Men när jag var där sist fanns det en butik vid wachtmeister som hade märket. Är det kanske den butiken som slog igen? Kommer från Rby så jag blev lite nyfiken.

  10. Lisa 31 augusti , 2012 den 15:46 #

    Så många härliga bilder 🙂 man blir både hungrig och gottsugen! Hade behöver en energi kick nu.

    Kram

  11. Pernilla 31 augusti , 2012 den 17:07 #

    Åhh så gott allt ser ut =)

    Hade varit skoj att vinna almenackan. Skulle vara bra att ha nu när jobb och förskola börjar snart.

    Hoppas ni får en bra helg, kram.

  12. kajsa 31 augusti , 2012 den 17:28 #

    nr 2 låter så gott =)

  13. Helena 31 augusti , 2012 den 18:04 #

    Tack för några goda tips!

    Tack! Vi hade så mysigt på stan. Bageriet hade du säkert gillat. Det var dessutom fint väder så vi kunde sitta ute. Hur tror du de får till kanelbullarna sådär runda som ett garnnystan?

    Ha en bra helg fina du! Kramar:)

  14. Cecilia 31 augusti , 2012 den 19:09 #

    MMmm Vivis såg riktigt smarrig och fin ut!

    Hehe ja, det var kul att träffa på han, lite pinsamt att fråga om att ta kort men, det var mest för sakens skull. Sist jag var där gick jag förbi Morgan med. Hehe. Jo han var nog rolig, hann inte prata så mkt, han fråga mest om det var första gången vi var där men det var det ju verkligen inte… =) hehe..

    Jaså är hon kinkig? Hoppas hon växer som hon ska ändå??

    Du kämpar på du, duktigt 🙂
    Jag hinner knappt med bloggen känner jag, verkligen inte prio ett just nu. Men det är kul att se att en del hänger kvar och både läser och kommenterar ändå =)

    Hoppas eran helg blir underbar 🙂
    kram

  15. Carro 31 augusti , 2012 den 20:22 #

    Så mycket gott!

    Sv: Ja, fy man tappar verkligen direkt! Känns hårt nu, haha, men hoppas på att kondis och styrka ska byggas upp hyffsat snabbt iaf =) Bara jag får hålla mig hel och frisk.
    Ja, vi shoppade litegrand men inte sådär jättemkt, en del kläder.. har lagt upp bilder på bloggen vad jag köpt i 2 inlägg =)

  16. Pernilla 1 september , 2012 den 10:20 #

    OK 🙂 Ja vi storhandlade ju igår, sådant som behövs då och då!!
    Idag ska vi in till stan en liten sväng och sen ska vi få min pappa på middag ikväll. Min mamma är i storstaden och hälsar på sin syster…

    Ha det så bra, kram kram.

  17. Victorias fotovärld 1 september , 2012 den 10:22 #

    Mmm, så mycket gott man kan göra!

  18. tess 1 september , 2012 den 14:03 #

    Åh vad cheesecaken såg god ut!! 🙂
    När är det tänkt att ni ska flytta tillbaka till shlm föresten? 🙂

  19. trollet 1 september , 2012 den 23:17 #

    tack söta för att jag fick va med igen, trotts att jag alltid är sen… mycket gott även denna gång=)

  20. Sofia 1 september , 2012 den 23:20 #

    Oj så mycket gott. 🙂

Kommentera

