Essenser, strössel och färger

20 Aug

 

Jag har beställt lite smakessenser, hushållsfärg och strössel från Borgeby kryddgård som nu kommit hem! Perfekt med en webbutik som har alla smaker man behöver, strössel i alla möjliga färger och de mest vanliga färgerna till baket. Jag valde ut pistage, hallon och viol samt lila färg. Strösslen ser ni ju färgen på nedan. Nu kan här bakas macarons i mängder och dekoreras cupcakes i massor. Självklart har de kryddor och annat också i webshopen eller varför inte åka förbi deras riktiga butik i Borgeby där de har betydligt  mycket mer i sitt sortiment.

Jag har hört många som är väldigt nöjda med deras essenser och jag hoppas jag blir det också! Kan säga som så att jag förstår varför de kommer i tätt försluten påse när de levereras, oj så de luktar starkt!

17 svar to “Essenser, strössel och färger”

  1. Diana 20 augusti , 2012 den 13:58 #

    Jag ÄLSKAR Borgeby! Brukar vara i deras affär lite då och då, det är så mysigt att gå runt där.
    Deras kryddor är helt underbara med, en storfavorit är sydafrikans grillkrydda. Ös in en hel fläskfilé med sånt och stek supergott!

  2. Linda 20 augusti , 2012 den 14:08 #

    Kul att du gillade deras grejer, jag handlade mycket där förr, och tycker det är så kul att ha lite udda kryddor hemma. Vet man verkligen inte vad ,man ska ha till mdidag kan man utgå från någon av dem och komma på något. Blir ofta rätt bra. Plus att de har svart karamellfärg (som jag har letat efter)

  3. yasmine modell mamma och fru 20 augusti , 2012 den 14:14 #

    ja finns mkt fint där.
    nu ska jag ta med mig sonen och gå ut
    allt bra med dig?
    Kolla gärna in min nya plåtningsbild i bloggen.
    KRAM

  4. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 20 augusti , 2012 den 14:21 #

    haha, lite kul att läsa det här inlägget för för någon vecka sedan satt jag och funderade på att beställa hem lite från deras sida (bland annat pistage och viol essenserna) men jag kom aldrig så långt. Haha, du får tala om ifall se är bra nu då:) Ska bli kul att se alla dina bakverk:)

    Jo, jag mår inte så bra nu, och jag bara måste bli frisk till fredag, annars dör jag haha.
    kram

  5. Becka [fotoblogg] 20 augusti , 2012 den 15:01 #

    Åh vad kul! Du är så duktig också 😀
    sv: Åh tusen tack sötast! Så glad jag blir, verkligen. ♥

  6. Renata 20 augusti , 2012 den 15:36 #

    Vad spännande, ska bli kul att se resultatet!!

  7. Anna 20 augusti , 2012 den 15:45 #

    Härliga färger

  8. TC 20 augusti , 2012 den 15:50 #

    sv. Hehe kul att du gilla inlägget =) Läste det för några dagar sen och kände att jag var tvungen att dela med mig =)

  9. Hanna 20 augusti , 2012 den 21:18 #

    Vilken härlig blogg! 🙂 Kul med en massa smarta baktips!!

  10. jonna 20 augusti , 2012 den 21:48 #

    hon brukar sova hos mig, men vill ändå känna tryggheten att hon kan va trygg i sin säng. Är viktigt för dem, Hoppas de vänder, så din lilla bebis med vill va i sin säng! KRAM

  11. Helena 20 augusti , 2012 den 21:54 #

    Det är kul att baka när man har lite nytt att smaksätta och garnera med=) Du måste skriva sen om du är nöjd med essenserna! Kram fina du:)

  12. Jessika - Jordgubbsdrömmar! ♥ 20 augusti , 2012 den 21:56 #

    Ja det är super skoj! Vet att det fanns en liten butik där jag bodde när jag var liten som ofta hade en ren i affären. De var kul. Gick man å klappade ”honom” haha 😀
    Jamen då e det klart ni ska slå till stort! De var verkligen på tiden att familjerna träffas då!

  13. Alexandra - Pysselmaniker 21 augusti , 2012 den 08:59 #

    Jag är väldigt förtjust i deras essenser, speciellt den med päron. Mmm. Hembakta päronbiskivier – det är inte helt fel! 🙂 Jag är övertygad om att du blir nöjd med dina inköp!

  14. Pernilla 21 augusti , 2012 den 17:14 #

    Vad bra att man kan beställa precis vad man vill ha om man ej kan besöka deras butik =)

    Ska bli spännande att se allt du bakar sen, du är ju så duktig på det!!

    Kram kram.

  15. maria husetfullt 21 augusti , 2012 den 19:16 #

    Så roligt med alla Essenser. Jag ska också gå in och besöka deras webb butik. Blir riktigt sugen på att baka nu.

  16. Bina 23 augusti , 2012 den 09:30 #

    Oh så skoj med massa sånt =)

  17. Fia 3 september , 2012 den 22:41 #

    Har besällt både smaksättare, färg och strössel därifrån och är supernöjd! underbara smaker och väldigt ”äkta” smaker 🙂

Kommentera

