Testfredag v33: Delicato Sommarhjärta

17 Aug

Jag är väl lite sent ute men denna vecka testar jag Delicatos Sommarhjärta. Det är en mördegskaka täckt med kolatryffel och hallonströssel. Kakan är helt ok, jag tycker att kombinationen hallon och kola blir lite tokig. Varför inte ha choklad och hallon eller bara kolatryffel? Jag har hört väldigt blandade åsikter om kakan, vissa älskar den medan andra tycker som jag.

Har du smakat kakan?

 

 

17 svar to “Testfredag v33: Delicato Sommarhjärta”

  1. rhulth 17 augusti , 2012 den 12:32 #

    Jag har inte smakat kakan, men jag kan tänka mig att det kan bli lite mycket med de smakkombinationerna tillsammans. Synd att de inte var så goda.

    Såg att ni ska ha dop för lilla Elsa i oktober, så härligt :), dessvärre har jag knappt varit på dop så kan inte riktigt ge dig några tips. Men min egna tanke är att du gör små desserter som mini-cupcakes och sådant. Tårtor känns som att det kan bli lite maffigt och så måste man göra så många eftersom folk lätt tar för sig bitar utan att riktigt tänka på att det kanske inte räcker till folk. I och med att det är höst kanske du kunde göra på lite höstigt tema, maple syrup i cupcake frosting eller dekoration med löv? Jag är säker på att hur ni än gör så kommer det att bli jättefint och du om någon kan fixa det där med desserterna.

    Sv: Ja, ordcollaget kändes rätt sött och lite personligt sådär och jag gillade formationen på tavlan. Fröknäcket var verkligen supergott och garnerat med havssalt så att det fick lite sälta också – mm, skulle kunna leva på sådant ;).

    Vad härligt att höra att hon växer på och att allting är bra med henne, hur är det med Dig? Hur går det att vara ensam med henne och så nu?

    Jag och E har varit på bio under ledigheten vi såg Batman-filmen, rekommenderar den ifall man gillar sådana typer av filmer. Seglat en dagstur, annars har vi mest tagit det lugnt och umgåtts med varandra och njutit av den egna lägenheten.

    Tusen kramar till dig och hoppas att du får en underbar fredag!

  2. kaffehörnan 17 augusti , 2012 den 13:11 #

    Så läckert de ser ut. Jaså de var ju attan, jag har faktiskt ej sett den än

  3. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 17 augusti , 2012 den 14:02 #

    Men jag tycker väl att kola och hallon låter gott:) Men jag har inte testat så bäst att inte uttala mig om den saken.

    Du kommer säker på massor av saker som du kan bjuda på på dopet, du är ju så kreativ och duktig. Det blir säkert kalas bra.

    Hihi aa, personligen tycker jag till och med att småplättor blir godare än pannkakor, lustigt för det är ju samma sak;)

    Stor kram

  4. Jeanette♥ 17 augusti , 2012 den 14:33 #

    Åh tack så mycket:)

  5. Lisa 17 augusti , 2012 den 14:37 #

    Jag smakat 🙂 tyckte den var helt ok! Men sedan är jag världens största gottegris som äter allt 😉

    Kram

  6. Bloggshop 17 augusti , 2012 den 14:52 #

    Hej fina! kika in min blogg om du vill vinna ettpar vita flatforms skor, fynda det senaste modet inom bloggvärlden eller bara inspireras. Välkommen in och ha det underbart! Kram

  7. Isabelle 17 augusti , 2012 den 15:08 #

    Jag har inte smakat kakan men borde nog gilla den för jag gillar alla sorters kakor tror jag 😉

    Ja, bäddseten är verkligen fina! Dem heter BLADVASS och kommer från IKEA och kostar ynka 29 kronor/styck. Föräldrarna fick dem av mig i julklapp, perfekt att ge bort som fattig student 🙂

  8. Sandra- Nybliven Mamma Till Vilgot 17 augusti , 2012 den 16:29 #

    Sv
    Ja han växer så de knakar 🙂
    Idag beställde ja 100 bilder till framkallning 🙂
    Tänkte göra ett foto album från första månaden.. Hade varit kul o ha för varje månad men de kommer man aldrig göra 🙂

  9. Becka [fotoblogg] 17 augusti , 2012 den 19:03 #

    Håller helt med dig!
    sv: Åh så glad jag blir, tack vännen! ♥
    Haha absolut! 😀

  10. Victorias fotovärld 17 augusti , 2012 den 23:57 #

    Har aldrig provat, men den ser onekligen god ut 🙂

  11. kajsa 18 augusti , 2012 den 00:00 #

    har inte smakat kakan men ska jag vara ärlig så låter den inte så god heller! men däremot är jag förälskad i de hjärtana dom har när det är alla hjärtans dag, muums 😀

  12. madelein-sexbarnsmamma 18 augusti , 2012 den 08:43 #

    Ja jag har smakat den! Inget märkvärdigt men helt OK 🙂

  13. Rebecca 18 augusti , 2012 den 09:14 #

    Jag gillade den! Inte så att jag tryckte i mig hela paketet men de var goda och i lagom storlek för att ta en eller två. Ganska söta men ibland är det ju precis det man vill ha 🙂

  14. Pernilla 18 augusti , 2012 den 11:43 #

    Helt missat dessa kakorna, men lite konstig smak kombo. Får se om man provar sig på att smaka dem eller inte.

    Ha en fortsatt bra helg, kram.

  15. Carro 20 augusti , 2012 den 12:46 #

    Lät spännande! Har aldrig sett den där.. ser god ut iaf! =)

  16. Sofia 21 augusti , 2012 den 17:21 #

    Tycker dom låter goda. 🙂

  17. Erica 4 september , 2012 den 20:38 #

    Jag gillar verkligen den härliga marknadsföring Delicato kör med nuförtiden, med roliga annonsskyltar och kul texter på sina förpackningar, som t.ex. denna, ”Garanterat fria från regn och rusk”. Jag minns att deras Valentinhjärtan (som jag för övrigt finner väldigt goda) har haft texten ”Kan innehålla spår av kärlek.” Sommarhjärtana har jag dock ej smakat, men de ser spännande ut. Jag blir sugen på att smaka dem. 🙂

    Svar: Oj, det blev ett ovanligt sent svar nu, då jag har haft full upp med resa till Rhodos samt jobb med mera. Men bättre sent än aldrig… 🙂

    Ja, det finns ju så många olika fina skålar, både Marimekko och från andra (både billigare och dyrare märken). Jag är verkligen galen i skålar, särskilt när det gäller lite ”tantiga” karamellskålar. 🙂 Men den där stora skålen som du berättar om känner jag faktiskt ej igen. Den låter dock väldigt spännande och gör mig nyfiken. 🙂

    He he, okej, det blir lätt lite fel ibland, särskilt om man är snabb när man bloggar. 🙂 Men som sagt, jag tycker att både versionen med babyspenat och ruccolasallad låter väldigt gott. Det kanske t.o.m. passar med en kombination av de båda. 🙂

    Förresten så har vi faktiskt hittat en lägenhet nu, så nu står det inte på förrän det sker en flytt för oss. 🙂

    Skulle jag förresten kunna få lösenordet till dina skyddade lösenord? Tycker verkligen om din blogg och tycker att du verkar vara en väldigt härlig tjej, så det vore roligt att få ta del av även den lösenordsskyddade delen av bloggen. Jag förstår dock verkligen om du ej vill lämna ut det. Jag vet ju inte hur pass privat du är med den delen och hur många du delar ut lösenordet till, så känn ingen press! 🙂

Kommentera

