International street market

12 Aug

Igår visade jag ju chokladpajen jag åt på matmarknaden men det fanns så mycket mer att äta, köpa och se! Geraud International Street Market är namnet på marknaden som åker runt i Sverige och Europa.

Det fanns marknadsstånd som representerade olika länder i Europa och resterande världen. Man kunde hitta bl a fudge från England, paella från Spanien, renskinnsfäll från Finland, korvar från Tyskland och blommor. Kommer marknaden till din stad någon gång kan jag rekommendera att få en dos av matspecialiteter och delikatesser. Som jag också sa igår så brukar de bl a komma till Sthlm några gånger om året.

7 svar to “International street market”

  1. Sofia 12 augusti , 2012 den 12:16 #

    Åh så himla mysigt. Jag gissar att det var typ samma saker som under smaka på Stockholm i juni. Det var supermysigt, köpte dock inget då. 😛

  2. Leila 12 augusti , 2012 den 12:29 #

    Hej vännen!
    Ber så mycket om ursäkt för att jag varit så dålig på att höra av mig, har precis börjat på förskolan o har varit så mycket nytt att jag är helt snurrig i skallen 😛
    Hur mår du och familjen? Hoppas att allting är riktigt bra med er alla!
    Men vilken härlig marknad 🙂 Hoppas verkligen man får chansen att besöka den någon gång! Många kramar Leila

  3. Becka [fotoblogg] 12 augusti , 2012 den 13:44 #

    Åh så kul & mysigt! 🙂

  4. Erica 12 augusti , 2012 den 15:02 #

    Oj, vad roligt och härligt det låter med alla olika internationella mumsigheter! 😀 Jag såg med glädje att marknaden även kommer hit till Linköping, för att sekunden efter se att den tyvärr kommer just den vecka som jag befinner mig i Rhodos. :-/

  5. kajsa 12 augusti , 2012 den 16:02 #

    åh va mysigt, och gott 😉 skulle mer än gärna vilja besöka den marknaden!

  6. Lisa 12 augusti , 2012 den 18:28 #

    Åh det där såg ju verkligen inte fel ut! Vet du om de kommer till Göteborg eller Lund? För i sådana fall så blir det bestämt en tur förbi för att kolla in alla läckerheter som erbjuds!

    Ja och framför allt så är det många tusenlappar billigare! 🙂 Tyvärr finns det inte i vitt, men det går ju relativt snabbt att fixa själv 🙂 Jag är nämligen också uppväxt med furu eftersom min pappa är också är snickare! Ett litet sammanträffande så där!

    Gick faktiskt in och läste om henne och den serien fick mycket ris från chiclit älskare, så den lär nog hamna i bokhögen så småningom! 🙂 Hm…jag har just läst ut Liftarens Guide till galaxen och det är ju en mindre bibel som inte direkt hör till chiclitteraturen samt Krigare av Johanne Hildebranth som är en superbra skildring över kriget som vi bedriver i Afghanistan. Den rekommenderar jag verkligen om man känner för att sätta sig in i vad som egentligen sker där nere. Några lättsamma böcker däremot är ”Min bästa väns dotter” och ”Marsmallows till frukost” som Dorothy Koomson skrivit.

  7. Fina Frun 13 augusti , 2012 den 03:06 #

    Åh så härligt!

Kommentera

