FK och shopping

8 Aug

Att försäkringskassan strular är ju ingen nyhet men att jag skulle behöva vänta 3 månader på ett beslut om min föräldrarpenning kändes ju alldeles för mycket! Jag är en sån som alltid är ute i god tid, jag kommer hellre 10 min innan bussen går eller ansöker om saker långt innan sista datumet. Så jag skickade in min ansökning om föräldrarpenning i början av maj. Processen ska ta max 30 dagar men de måste ha tänkt fel för nu i slutet av juli, efter att jag ringt x antal gånger och frågat vad som händer, har de beslutat! Så nu har jag äntligen fått mina första pengar!

Och med pengar kommer ju också shoppingsuget! Titta bara så mycket fint det finns till de små i höst. Lilla björnoverallen har jag spanat in sedan länge och nu är den äntligen inhandlad!

6 svar to “FK och shopping”

  1. Maria 8 augusti , 2012 den 12:08 #

    Ja FK måste ha en skruv lös någonstans! Jag fick vänta 50 dagar på att få veta om min mammapenning gick igenom eller inte och nu har jag fått vänta 45 dagar på att få veta om min graviditetspenning gått igenom eller inte. Spelar ingen roll hur många gånger man ringer, det är bara ett namn på ett papper för dem ju.. Nej jag hoppas jag slipper dem ganska snabbt efter första året.
    Men vad skönt att du äntligen fått dina pengar! Och jag har också den björnoverallen (i två olika utformanden) ^^

  2. Susanne 8 augusti , 2012 den 18:09 #

    Fyyy, så söta… 🙂

  3. Pernilla 8 augusti , 2012 den 21:35 #

    Åhh det finns ju så mycket fint 🙂

  4. Vivi 9 augusti , 2012 den 10:11 #

    Åhhhh vad mycket sött ! Fick lite habegär själv på både overall och framförallt kattfilten (eller vad det är) älskar ju katter 😛
    Jag har ju börjat kolla lite smått på både mammakläder och baby, men vågar inte riktigt kpa ngt ännu. Idag är det läkarbesök med provtagning och grejjer .
    Helst hade jag velat övertala dem att få höra hjärt ljus, men vi får se. Jag är lite nojjig.

    Förutom nojjig, lite orolig och en total overklighetskänsla 😛 så mår jag ganska bra. Lite trött och så ibland, men inte så farligt 🙂

    Trist med försäkringskassan förresten, sådant ska ju inte behöva hända 😦
    Kramar !!

  5. Sandra 9 augusti , 2012 den 18:18 #

    Så fint att ”moster” har en likadan tröja som Elsan 😉

  6. tess 11 augusti , 2012 den 08:57 #

    Det finns så himla mycket fint till de små ju! 🙂

Kommentera

