Testfredag v31: Kalev Désirée

3 Aug

Kalev är ett estniskt konfektyrföretag med massa goda chokladsorter och godis. Kalev Désirée är nytt på marknaden i Sverige och är choklad med caféinspirerade smaker som cappuccino, crème brûlée och chokladkaka. Denna chokladsort finns både i chokladkakor och i pralinform.

Jag valde att testa en pralinsort med smak av Chocolate cake och chokladkakan med smak av crème brûlée. Dessa är otroligt goda båda två! Pralinen är fylld med en mjuk och fyllig chokladkaka likt en cake pop som doppats i choklad, chokladkakan är fylld med en mjölkchoklad fylld med en krämig crème brûléesmakande fyllning. Pralinen är mörk och god och det räcker med bara en bit till kaffet för att sötbehovet ska vara tillfredsställt! Chokladkakan är lagom söt och har en god smak av karamell. Dessa kommer jag absolut köpa fler gånger! Håll utkik efter hela Kalevs sortiment i butikerna, jag hittade mina på ICA Maxi.

13 svar to “Testfredag v31: Kalev Désirée”

  1. cassie 3 augusti , 2012 den 12:18 #

    Vsg ^^

    ja folk tror det e lätt och enkelt och går fort men det gör det inte. viker man så som jag massa i flera dagar så for man problem med händer och rygg och naglar. Så jag möter på många som säger dom inte skulle klara av allt vikande så fick idéen att man kan köpa färdiga delar då av mig om man vill bygga men inte vika.

    tack så mycket. blev jätte nöjd sj med den. bättre en min kompis design som jag hade innan. men det märktes att jag inte har designat min blogg på över ett år xD sat i typ 4 dagar för få allt rätt haha

    Ja det e bäst och vara ute och jobba ett bra tag så man lär sig massa innan man startar eget.

  2. Erica 3 augusti , 2012 den 12:25 #

    Mm, jag har sett ett antal olika Kalev Désirée-choklader i min närmsta matbutik under den senaste tiden. Jag har blivit nyfiken på att smaka, men ej gjort det ännu. Nu blev jag ännu mer sugen, så jag får nog ta och låta en eller två sådana choklader hamna i varukorgen snart. 😉

    Svar: Nu har jag faktiskt beställt ”Femtio sätt att träffa den rätta”, så snart blir det att läsa den. Har dock några stycken andra böcker jag har planerat att läsa före samt en bok som jag läser just nu. Men snart så. 🙂 Ja, jo, det är ju tyvärr lätt så att en film lätt ej håller upp till förväntningarna när man har läst den bakomliggande boken först. Tack och lov så finns det även undantag där. 🙂

    Jaha, okej, men så trevligt att det är lite dalkulla även i dig. 😀 Leksand har jag dock endast varit i någon gång när jag var liten. Så jag vet inte riktigt hur det ser ut där. Men Leksandsknäcke är väldigt gott. 😀

    Ja, som sagt, du får ta och prova att göra saft på svartvinbärsbladen. 😀

    Jag hoppas att du får en riktigt trevlig helg! 😀 Kram!

  3. jess 3 augusti , 2012 den 15:47 #

    Hejsan =) Vad gott, jag önskar jag kunde baka, jag är väll ok med blåbärspaj haha sen liksom går det åt peparn.
    Men jag hoppas du får en bra dag. kram

  4. Isabelle 3 augusti , 2012 den 17:06 #

    Åh, så mumsigt!! 🙂

  5. Pernilla 3 augusti , 2012 den 18:21 #

    Tack snälla, ja döskallar är inte så dumt =)

    Mums så goda dem såg ut, måste ju provas. Hittar man dem vid kakorna eller godiset?? Måste ju hålla utkick efter dem nu ju. Hehe =)

  6. Emma 3 augusti , 2012 den 18:33 #

    Ja det är skönt men hon brukar inte somna för natten förrens vid 12 😛

  7. carrå - mamma till Isabella och Evelina 3 augusti , 2012 den 18:59 #

    Jo det tycker jag också! :). Isabella är extremt lika Patrik. Evelina är mer lik mig tycker vi! t:). ja riktigt skönt att slippa sist, hoppas jag aldrig får det igen!

  8. jonna 3 augusti , 2012 den 22:01 #

    Ja så mys och få blommor :))

  9. madelein-sexbarnsmamma 3 augusti , 2012 den 22:38 #

    Tack det var gulligt sagt! Ja, det är mycket att tänka på 🙂

  10. Helena 3 augusti , 2012 den 23:14 #

    De får jag hålla utkik efter :)…för jag har aldrig sett de här.

    Tack, snälla! Jag tycker också bilden blev väldigt fin. Jag höll på att sopa bort alla rosblad som låg och skräpade och tyckte det var kul att göra ett fint hjärta av dem.
    Hjärtekramar:)

  11. Cecilia 4 augusti , 2012 den 10:55 #

    Sv: Nej nej jag är inte inskriven på en avdelning! Jag går på samtal på sjukhusets ätstörningsmottagning ungefär en gång i veckan 🙂 Bara att jag gått där över ett år nu och det blev ju bara sämre av att jag började där… jag var normalviktig och åt bra mycket bättre än nu. Det var bara min fd läkare som trodde att det var allvarligt just DÅ, men det var det egentligen inte. Jag åt så mkt bättre….
    Och nu när jag jobbar och så så har jag inte lust att ränna där på min lediga tid och stressa runt när jag vill göra saker jag själv har lust till 🙂 så ligger det till.

    Angående min vikt, jag menade att just nu när jag väger 48 (vilket inte är mkt, egentligen) så gör det inte jääättemycket om jag äter för mycket godsaker för jag ligger trots allt på undervikt. Det jag menade 🙂 i vintras när jag var som sjukast så vägde jag inte så mycket mindre som minst, 46.8 och idag 48.6 sen låg jag på 47-47.7 ett tag så det är som sagt inte någon stor skillnad, fast jag tycker mig se skillnaden i spegeln bara. Men det är ju som det är….

    Du väger ju ändå lite för att nyss ha fött ett barn :O hur lång är du?

    Ja fyfan, tycker synd om dom som får så stora bebisar. Men förstagångsmammor har ju inget att jämföra med så första gången kanske är okej… 🙂 hehe.
    Fast å andra sidan så kanske det inte är så stor skillnad, jag vet då inte.
    Ja men absolut, många känner nog igen sig och tycker det är bra att ämnet tas upp faktiskt….

    Kramar

  12. Linda-Mamma till Alfred 4 augusti , 2012 den 11:06 #

    Fick till o med ett avhopp idag som lika gärna hade kunnat komma tidigare i veckan =(
    ÅH men har handlat för att göra dina snittar så det får bli det idag ändå;)Ja oasap, riktigt bra! Gå med du också, via min länk;)

  13. Kristin @ The Chocolate Box 6 augusti , 2012 den 16:05 #

    Dom där har jag också sett på min ICA-affär 🙂 Har inte prövat någon med fyllning än, men testade en vit choklad med blåbär och crisp som var god! Har sett en vit choklad med cheesecakesmak och kexbitar också, plus några andra. Kul med lite nytt i affärerna ju! 🙂

Kommentera

