Aromo Café Tapas Glass

28 Jul

I fredags öppnade ett nytt café/restaurang här i Karlskrona, ett ställe som verkligen är efterlängtat av mig och andra kan jag tänka mig. Aromo som är stans första Tapasställe! Hur underbart låter det inte att kunna mixa och beställa tapas, cupcakes och bakelser, äta en fräsch sallad med mango, en god gaspacho, Karlskronaglass, dricka Aztetisk chokladdryck, kaffedrycker eller en milkshake. Jag har verkligen saknat en restaurang med läcker mat med fräscha råvaror, antar att jag är lite kräsen efter 2 år på Panini(Enligt mig Sthlms bästa sallad/smörgåsbutik). Älskar ju konceptet att kunna välja ett antal ”bitar” i tapas menyn och kunna mixa tapas med cupcakes och bakelser!

Undrar om de har take away, då kommer jag äta där massor(Lilla Elsa gillar inte att äta på restaurang nämligen)

4 svar to “Aromo Café Tapas Glass”

  1. Linda 28 juli , 2012 den 21:35 #

    vad roligt att det kommer lite nytt till karlskrona. Och att man har dig som tipsar, perfekt nu när jag inte bor där längre. Då vet jag ju vad jag genast ska gå till nästa gång jag är där! Kan tänka mig att det inte är det lättaste att ta med en liten tjej ut och äta 🙂

  2. yasmine modell mamma och fru 28 juli , 2012 den 23:00 #

    härligt
    här är det lite tufft just nu besöker sjukan vareviga dag och hälsar på mannen som eftervårdas för sin cancer, läkare som gör stora fel vareviga dag tillhör vardagen nu.
    jaaa ush inget känns bra just nu men men.
    kraAAAMS

  3. Helena 28 juli , 2012 den 23:16 #

    Det är alltid kul med nya ställen som öppnar!Den mixen som de erbjuder låter ju perfekt=)
    Livet blir annorlunda som småbarnsförälder och det är inte lika enkelt att bara sticka ut och äta när man har lust med det. Jag håller tummarna för att de har take away.

    Tack, jag njuter verkligen av det ljuvliga och varma sommarvädret. Hoppas det är bra med er: Längtar så efter bilder på Elsa!=)

  4. jonna 29 juli , 2012 den 09:24 #

    Ja super gott verkligen !! =))

Kommentera

