Fettuccine

20 Jun

Detta är en rätt som funnits med på min favoritmat-lista så länge jag kan minnas. Vi åt det ganska ofta hemma och är något jag bara älskar. Om det rätta namnet sen är Fettuccine vet inte jag men är något vi alltid sagt i min familj. En enkel rätt och framförallt god för alla i familjen!

Tid? 20 min

Hur många? Räcker till 4 personer

Matlåda? Maträtten går bra att återuppvärma dagen efter!

För alla? Välj laktosfri grädde, ost och skinka och glutenfri pasta.

Inköpslista? Scanna in koden med din smartphone! Har du ingen be om inköpslistan i en kommentar.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
4 portioner pasta
1 paket rökt skinka eller kalkon
3 dl matgrädde
1½ dl gröna ärtor
1 dl riven ost
salt och svartpeppar

Koka pastan. Under tiden strimlar du skinka/kalkon som du fräser i en panna. Häll på grädde och låt koka några min på svag värme. Tillsätt ärtor och riven ost och låt koka upp igen. Smaka av med salt och peppar. Häll över den kokta pastan och rör om.

 

8 svar to “Fettuccine”

  1. Lisa 20 juni , 2012 den 13:01 #

    Måste jag prova 🙂 vi är glada för pasta i vårt hushåll 🙂

  2. carrå - mamma till Isabella och gravid 20 juni , 2012 den 13:45 #

    Haha jag vet inte vill mest kolla så alla symptomen är normala då jag inte upplevde några av dessa med dottern.

    Jaha spännande, hoppas hon har rätt då! 🙂

  3. Elin 20 juni , 2012 den 14:05 #

    mums så gott!

    hehe jaa! verkligen! vi har så kul ihop 🙂 taack ❤
    jaa förstår de! gu så mysigt! inte alls långt kvar! åååh! spännande, spännande hur den lilla ser ut! 😀
    kram

  4. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 20 juni , 2012 den 15:14 #

    Haha sötnos. Själv är jag inte den som brukar ta till google, men nu börjar jag bli galen på att må som jag gör så jag tänkte att jag kanske kunde hitta lite tips, men nja, lyckades sådär.
    Det värsta med många som googlar sjukdomar är att de tillslut intalar sig att de har alla symtomen som en viss sjukdom visar och så går de till en läkare och rabblar upp allt de läst fast de kanske inte alls har det så.. Vissa är helt galna och verkar vilja ha sjukdomar (har bland annat en ”vän” som är sådan, allt för att denna ska ”ha rätt” att gnälla och klaga så att vi andra ska tycka synd om). Jag bara fattar inte hur vissa orkar springa på sjukhus ständigt och jämt. Resonerar fortfarande att ”man måste vara frisk för att orka vara sjuk”..

    Ja det blir hem till familjen över midsommar, och som jag nog skrev så åker vi till Öland på söndag:) Så nu är det hej då Göteborg för ett tag.
    Hur blir er midsommar? På BB kanske;) haha
    Kram

  5. Annika 20 juni , 2012 den 15:34 #

    Det där ser riktigt smarrigt ut!

  6. trollet 21 juni , 2012 den 09:51 #

    för alla? lchf: strimla vitkål som du smörfräser istället för pasta;) hihi

  7. Neha 22 juni , 2012 den 00:37 #

    Gott:D

  8. Liw 22 juni , 2012 den 11:12 #

    låter som en rätt för mig, snabbt och enkelt. =)

Kommentera

