Enklas fyndbutik

19 Jun

Vi har en härlig inredningsbutik här i Karlskrona  som heter Enkla med en massa härliga saker för kök, vardagsrum och övriga hemmet. Nu under sommaren har de även öppnat en liten fyndbutik där de säljer massor av fina saker för halva priset. Eller ja liten och liten, sommarbutiken är större än den egentliga butiken.

Idag gick jag in där bara för att se om de hade något fint och ut kom jag med två kassar. Kunde ju bara inte motstå en fin fastflaska, en stor karaff i glas, en turkos picknick-korg och två ugnsformar. Allt för 280 kr, det kallar jag att fynda!

13 svar to “Enklas fyndbutik”

  1. ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! 19 juni , 2012 den 16:31 #

    det var verkligen ett fynd!! 😀

  2. Cecilia 19 juni , 2012 den 18:16 #

    Gud vad sugen jag är på en picnic nu 🙂 hoppas på fint väder i helgen, då ska jag ta med killen ut ❤ hehe…

    Jo, det är fina tjejer det! Känner dom dock inte så väl. Vi träffades i en grupp på sjukhuset. Med störningar du vet…
    Hoppas på att vi kan hålla kontakten och så 🙂 Det var första gången vi träffades utanför de dörrarna!

    Hehe påminner om den lilla grillen jag köpte. En så där liten grillhink. Jag provade att lägga på en flintastek för att kolla storleken men inte ens den fick plats på så jag lämnade tillbaka den! Inte steken utan grillen alltså ;p hehehe.

    Ja det stället såg jättemysigt ut 😀 Blev jättesugen!

    Jag åker det mesta… men helst inte det man blir blöt av eller det som snurrar en massa.
    Men jag vart inte på mitt bästa humör i lördags och sen började det störtregna. Så vi åkte inte så jättemycket tyvärr. Rätt bortkastade pengar 😛 men men, fick en fin dag med killen i alla fall 🙂

    Kram

  3. Linda-Mamma till Alfred 19 juni , 2012 den 18:28 #

    En sådan där picknick korg vill jag med ha!!!!Ja rådiggar den stolplyktan i aluminium,läckert passar ill vårt gråa hus med vita knutar!!Vill ha! Skall nog investera i ett par sådana,pengarna tickar snart iväg!Uppfarten är stoooor!Man vill ju helst köpa alla på en gång känns det som;)

  4. carrå - mamma till Isabella och gravid 19 juni , 2012 den 18:56 #

    Nej det tror jag inte, den retas bara, Isabella höll ju på och jäklades i en månad haha och då hade jag ont på riktigt nu har jag oftast inte ont det är bara lite obehagligt..

    Åh spännande! Vad grundade hon det på? n:). Hoppas hon har rätt!

  5. Johanna 19 juni , 2012 den 19:54 #

    oh den kanske man skulle ta och besöka på semestern. Kan ju passa på och hälsa på lilla syster samtidigt, hon bor ju med där 🙂

  6. Emmy 19 juni , 2012 den 19:55 #

    Vilka fina fynd! Jag skulle verkligen vilja hitta en fin picknickkorg. Turkos var jättefint.

  7. Victorias fotovärld 19 juni , 2012 den 21:59 #

    Vad roligt med fynd! De blir fina till sommaren!

    Sv: Tycker absolut att du borde gå på cirkus 🙂

  8. madelein - mamma till sex plus bonusbarn 19 juni , 2012 den 22:09 #

    Åh det är tyvärr inte alla barn som får så kul på fritids. Sonen går i autismklass och de brukar hitta på lite roligare saker.

  9. Emma 19 juni , 2012 den 23:01 #

    Det är skönt att kunna gå när man ändå inte får träna förrens 6-12 veckor efter. Särskilt skönt med promenader då man bor i en stad vid havet 🙂

  10. Thessan 19 juni , 2012 den 23:22 #

    nä egentligen inte, börjar vänja mig =)

  11. Lisa 19 juni , 2012 den 23:25 #

    Det var mer än prisvärt, det där!
    Jag kanske borde ta en resa ner till Karlskrona, trots allt 🙂

    sv. Jag kände samma sak när jag kom hem; huggormar är otroligt fina (de flesta ormar är det), och även om jag är rädd att bli biten av en måste jag medge att det inte räcker att se dem på bild. Man måste nästan se dem i verkligheten — hur annars ska man kunna säga att man sett någon?
    Tack för kommentaren angående bilden 😀

  12. vivi 20 juni , 2012 den 11:11 #

    Herregud vilka fynd, är inte aaaalls avundsjuk 🙂 Jag vill så gärna ha en billig picnickorg, får nog kila lite på Åhlens för jag tror de hade en fin där.

    Bålskålen var ju helt sjukt snygg, älskar den! Får nästan hindra mig själv från att åka till Cervera och köpa den nu nu nu 😀

    Så du är på en bloggpicnic kanske …hmm… Why not…
    I slutet av juli eller augusti vid Ravlunda som ligger nära simrishamn i skåne, det hade kanske varit ngt ?
    Kram

  13. Jenna 21 juni , 2012 den 10:34 #

    Åh vilken fin picnickorg! Kom på igår när vi skulle på picnic på sonens dagis att vi inte äger nån så skulle verkligen behöva en! Undra om den där finns på fler butiker, såg du vad det var för märke på den eller vad den hette?

Kommentera

