Veckans matsedel

18 Jun

Här kommer veckans matsedel! Vi försöker ju äta så varierat som möjligt med kött, fisk och fågel och likadant med pasta, ris, nudlar och potatis och när man veckoplanerar så här så får man snabbt en överblick så det inte blir samma mat dag ut och dag in. Att äta varierat är ju a och o till en bra kost. När det kommer till fiskpinnarna så får man självklart äta vanlig ”barnmat” som är halvfabrikat ibland, varför förbjuda något som innehåller mycket bra ämnen? Välj dock fickpinnar som innehåller mycket fisk och inte den billigaste som man inte vet vad det kan innehålla. Som de säger i reklamen, fiskpinnar är mycket bättre än farmors falukorv i ugn!

Såhär på sommaren vill man ju ofta äta lite lättare mat också som inte är så tungt, släng därför in någon sallad i menyn på färskpotatis, pasta eller quinoa! Perfekt att ta med sig ut någonstans om vädret är fint en kväll!

17 svar to “Veckans matsedel”

  1. Rebecca - Träning och hälsa 18 juni , 2012 den 16:09 #

    Tror jag kommer hem till dig på middag den här veckan. Allt lät jättegott! 🙂

  2. Diana 18 juni , 2012 den 16:11 #

    Men du har ju glömt fredagen!!! Vaaaaad ska du äta då? 😉

  3. Lisa - Kreativ bakning ♥ 18 juni , 2012 den 17:35 #

    sv: haha ja, barnmatsburkar passar perfekt för detta 😉

  4. Fröken Josefine 18 juni , 2012 den 18:26 #

    Jag skulle med behöva veckoplanera maten för att äta mer varierat, men är lite dålig på det 😛

  5. carrå - mamma till Isabella och gravid 18 juni , 2012 den 18:32 #

    Tack! jodå vi firade en del! :).
    Det hoppas jag också, vore bra om hon hade dem en del så hennes ”dåliga” öga får jobba lie.

    Ja det är spännade, haha ja man kan ju hoppas i alla fall!. :). Ja vore kul med en midsommarbebis håller tummarna för det! 🙂

  6. Linda-Mamma till Alfred 18 juni , 2012 den 18:36 #

    Hihi ja såklart tänk om lillfisen vill titta ut då;)
    Ja mohahaha roligt inlägg va,video på mig helt hysterisk!!Skrattade gott när jag fick se mig själv i det tillståndet!

  7. Johanna 18 juni , 2012 den 19:23 #

    Fiskpinnar är så gott! 🙂
    Ja det är skönt att flytten gick bra och allt gick som jag ville 🙂

  8. Isabelle 18 juni , 2012 den 20:26 #

    Ja, det var superkul med en tur till IKEA! 🙂 Kom även hem med mycket annat hihi!

  9. sandra- med pojke i magen 18 juni , 2012 den 20:36 #

    jag önskar dock att du hade rätt med ditt datum…
    Jag vill ockås att han ska komma nu.. Dock inte på fredag och inte den 10 juli.. Då anders yster och systerson fyller år de dagarna och jag vill att mitt barn ska få en egen födelsedag…

  10. Heidi 18 juni , 2012 den 20:56 #

    Sv: Jodå, man lär sig så länge man lever. 🙂

    Hur har ni det då? Sommaren i full fart? 🙂

    Kram

  11. Helena 18 juni , 2012 den 23:21 #

    Vad kul att jag också har ätit kycklingwok idag men istället för hemlagad blev det ett besök med kollegorna på vår thairestaurang.

    Christina som hade gjort tårtorna har gått livsmedelsprogrammet med inriktning konditori och bageri. Hon är jätteduktig:)
    Tänker varenda dag på hur du mår och att det snart är dags för bebisens att komma. Kramar:)

  12. Jessika - Jordgubbsdrömmar! ♥ 19 juni , 2012 den 00:49 #

    åhh fiskpinnar är ju verkligen hur gott som helst! potatismos till å lite citronpress…muuums!
    hihi va kul att du hittade grupper 😀
    Finns jätte många så det är bara å kika runt ^^

  13. jonna 19 juni , 2012 den 05:30 #

    ska börja spana in dina listor =))

    Tack 🙂 ja är ju helt sjukt att köra onykter!!! kram till dejj

  14. Linnea 19 juni , 2012 den 07:39 #

    Duktigt av er att göra matsedel! 🙂 är ju bra att planera i förväg men lätt att man glömmer och står i affären å virrar haha.

    Får se om jag kommer hinna köpa skorna. Är hemma från jobbet 17:30 och då måste jag åka till gymmet nästan direkt. Å Team Sportia stänger 18, så hinner inte dit haha. Men så är det 🙂 får försöka hitta de någon annanstans!

    Vad händer på midsommar då? 🙂 jag har faktist fått ett recept på ”tårta” jag får äta som jag ska testa då!

  15. Merei 19 juni , 2012 den 08:40 #

    ursäkta svordomen men faaaaan vad gott! kram!

  16. trollet 19 juni , 2012 den 09:24 #

    Fredag-Söndag: midsommar buffe?? 😉

  17. Thessan 19 juni , 2012 den 10:03 #

    Tack! det blev rött, kanske lite för rött… 😉 Hoppas du oxå får en bra dag

Kommentera

