Utkiken på Bryggareberget

17 Jun

Eftermiddagen har spenderats på härliga Bryggareberget och caféet Utkiken. Till utsikten över hela stan mumsade vi i oss en helgbuffé full med massa goda rätter. Helgbuffén är nämligen fantastisk med allt från pastasallader till potatisgratäng till kyckling till ugnsbakad lax till hamburgare och pommer till sill och ägghalvor till färsk frukt. Hade det inte varit för blåsten och det tunga regnmolnet som tornade upp sig så hade vi gärna suttit på den mysiga uteserveringen!

Ett tips till besökare i stans om vill se mycket och äta gott eller bara den som ligger bakis en söndag!

16 svar to “Utkiken på Bryggareberget”

  1. Lisa 17 juni , 2012 den 17:04 #

    Visst är det mysigt, man vill inte sluta titta på de små söta kläderna 😉

    Kram!

  2. Emma 17 juni , 2012 den 17:14 #

    Det är skönt när man väl tar tag i det och gör det, brukar vara dålig på det annars. Men nu är det gjort!
    Åhh låter gott och ser gott ut 🙂

  3. Heidi :) 17 juni , 2012 den 17:59 #

    Jodå, det känns bra att ha gjrot så mycket på ett år, men jag skulle nog kunnat göra saker i lugnare takt också. 🙂 Men bara man hinner uppleva olika former av jobbet så vet man vad man vill jobba med. Och sedan kan man fundera på familj, bröllop m.m.
    Att jobba helg går bra med trevliga kolleger och patienterna som är så ljuvliga. 🙂
    Kram

  4. Linda-Mamma till Alfred 17 juni , 2012 den 20:11 #

    Gillar din matskola nedan;)Men du måste spana in min premiärfisketur;)

  5. Mårtenssons kök 17 juni , 2012 den 20:28 #

    Så gott med buffé, perfekt nu när det är sommar!

  6. Cecilia 17 juni , 2012 den 20:30 #

    Åh dit vill jag absolut om jag någon gång skulle ha vägarna förbi 🙂 Nam nam!!

    Jo det var ganska trevligt, men jag blev såååå trött verkligen. Det är nog inte bra för kroppen att dygna på det viset, men roligt hade vi. Den tjejen och jag kan verkligen släppa loss ordentligt och folk som ser oss tror garanterat att det är något allvarligt fel på oss. Vi har klätt ut oss till muslimer och gått runt och dansat i min ort, vi har låtsas gjort inbrott i bilen jag hade mitt i centrum mitt i natten med mera… och sätter gärna på hög musik och sjunger falskt i bilen med rutorna nervevade 😉 hehehe.

    Äsch, färdiga påsar funkar ju faktiskt lika bra. Och man kan ju tillsätta lite egna kryddor om man känner för det också ju 🙂
    Nu har jag fått köpt mig flera engångsgrillar i alla fall. Patrik skulle köpa en klotgrill men han gör det aldrig så jag köpte engångs. Lättare för mig att hantera tror jag 😉 hehehe. Finns på ÖoB nu för 10 kr, det är ju överkomligt 🙂

    Jo helgen var fin, vi tog en spontantur till Liseberg igår jag och killen 🙂 Vad har du haft för dig? Du kanske inte kan göra så mycket nu eftersom bebisen snart tittar ut?

    kramar

  7. sandra- med pojke i magen 17 juni , 2012 den 20:31 #

    Du har varit så misstänktsam tyst inne hos mej så ja var tvungen att kika in och kolla om bebis ploppat… Men icke 😀
    Hoppas allt är bra med dej 😀
    Du är btw stryken ur Gissa när bebis kommer nu 😦 Önskar du hade haft rätt 😀

  8. Hakuna Matata 17 juni , 2012 den 20:37 #

    Sv: haha tack! Hoppas bara på att min hudton inte matchar solbrillorna allt för bra när jag är på stranden och blir kräft-röd… ;))

  9. Elin 17 juni , 2012 den 20:54 #

    Guu så gott med buffé 😀
    ja men visst! så gott och mättande!

    Jo tack! allt är bra med mig 🙂 hur har du det själv! är allt bra med magen? ❤
    hur långt är de kvar nu? 😀

  10. Pernilla 17 juni , 2012 den 20:55 #

    Tack, ja det var verkligen ett trevligt studentfirande =)

    Vilken härlig dag ni haft, ser mumsigt ut och så fin utsikt. Får försöka ta oss dit någon gång!!

    Kram kram.

  11. Annika 17 juni , 2012 den 21:13 #

    Det stället måste vi besöka!

  12. Vad gott det ser ut! Hoppas allt är bra med dig!

  13. josefine andersson 17 juni , 2012 den 22:41 #

    åhååja, visst är det för gott att doppa i choklad :)!!!

  14. trollet 18 juni , 2012 den 10:50 #

    Härligt ställe, måste vara fantastiskt vid fint väder=)) Läste dina svar… köp bra kött säger jag på ”inte torra kotletter” och stek på låg värme… Fototriss är kul!! Ska göra din utmaning i veckan=))

  15. vivi 18 juni , 2012 den 11:03 #

    Vad mysigt det ser ut, vi ahr också ett cafe utsikten här nere, det ligger på Bjärehalvön och har utsikt över hela halvön ❤
    Kram!

  16. Carro 19 juni , 2012 den 09:17 #

    Verkar mysigt!

Kommentera

