Testfredag v 24: Estrella Het nötmix

15 Jun

Denna vecka testar jag snacks som passar perfekt till fotbollen ikväll! Klart man ska ladda upp med lite nötter en kväll som denna! Nötmixen från Estrella innehåller chilinötter, heta majskorn och jumborussin. För min del hade russinen gärna kunnat uteslutas mot lite cashews kanske. Men helheten av nötmixen är otroligt smarrig, men jag säger bara en sak; Spicy!! Detta är alltså för den som gillar lite hetta. För den som föredrar mildare nötmixer har estrella även kommit med en nyhet där nötterna är chokladdoppade!

18 svar to “Testfredag v 24: Estrella Het nötmix”

  1. Heidi 15 juni , 2012 den 10:10 #

    Sv: Jo det var ett fint sista minne. 🙂
    Kommer nog ha en bra helg, skall jobba hela helgen. Men får vara med de härliga klienetrna på jobbet istället. 🙂
    Hoppas du får en toppen helg. 🙂
    Kram

  2. Fröken M 15 juni , 2012 den 10:17 #

    det lät gott, men jag tror jag håller med – russinen passar inte riktigt in !!

  3. Beatrice, mamma till skrutten Robin 15 juni , 2012 den 10:18 #

    Ja, jag trodde nog att Sverige skulle spela idag… Jaja, jag får väl sitta här vid datorn eller spela lite på mobilen under tiden 😀
    Kollar du på fotbollen?

  4. Jessika - Jordgubbsdrömmar! ♥ 15 juni , 2012 den 10:21 #

    De finns jätte mycket mamma grupper på facebook där man lätt kan få med andra intresserade på en fika eller träff 🙂 Så kika där. Och finns det inte en grupp i din stad, gör en 😀 Eller hissa en liten intresse flagga på bloggen =)
    Jag gjorde en grupp när min flicka låg i magen å den har snart 200medlemmar och eftersom det var en grupp för 2011 så gjorde jag en ny för alla andra mammor i mixade åldrar i Norrland den har över 200 medlemmar 🙂

  5. Linda-Mamma till Alfred 15 juni , 2012 den 10:37 #

    Nej det kommer vi inte att vara, lite annorlunda möhippa detta hon som skall gifta sig är brasilianska och där är det andra traditioner. Hon har själv bjudut in till sin möhippa (man kan jämföra detta med en amerikansk babyshower). Så hon bjuder på mat & vi skall leka lite lekar. Sedan har vi köpt present (som hon har bestämt) hon önskade sig underkläder så alla har köpt underkläder. Sedan blir det utgång..=) Så vill jag med ha min möhippa ifall jag ngn gång ska gifta mig;)

  6. Diana 15 juni , 2012 den 11:09 #

    Jag håller med dig om russinen, vilket ofog! Vi har ”nötaffärer” här nere som säljer allt möjligt i nötväg, gott!

  7. Felicia 15 juni , 2012 den 12:12 #

    Låter helt okej gott sådär!!

    Jag fick panik, haha, du försvann plötsligt, och så trodde jag att jag skulle missa bebisen, sen så är alla gravidinlägg lösenordskyddade :((((((

    Hoppas allt i övrigt är toppen, snart dags ju!

    PUSSAR

  8. Annika 15 juni , 2012 den 12:36 #

    mmmm jag gillar hot! 🙂

  9. Vivi 15 juni , 2012 den 12:47 #

    Låter som om de chokladöverdragna nötterna är mer i min stil 😛
    Kram

  10. Katarina 15 juni , 2012 den 13:17 #

    YUMMY! Men som sagt var, russin klarar jag mig utan 😉

  11. Isabelle 15 juni , 2012 den 13:43 #

    Nu kan du kika på hur jag såg ut på balen inne hos mig 🙂

  12. Carro 15 juni , 2012 den 14:38 #

    Mmm gott med nötter!

  13. dite 15 juni , 2012 den 16:27 #

    gjort något roligt nu i början av sommaren? 😀

  14. Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 15 juni , 2012 den 20:24 #

    Det där hade nog varit en mix för min sambo, han älskar starka grejer han, jag är inte så tokförtjust i för mycket hetta.

    Ja du har rätt, det var njurarna jag var inne och röntgade igen. De vill ju kolla så att stenarna/gruset försvunnit av sig själv för annars kanske man måste in och ”spränga” dem.

    Ja gud ja, vinner inte Sverige ikväll är det verkligen fetkört för oss:( Så håll tummarna!

    Ha en fin helg!
    Kramkram

  15. Pernilla 15 juni , 2012 den 21:48 #

    Det var ett trevligt studentfirande vi var på och pojkarna fick mycket uppmärksam och det gillar dem =)

    Mumsigt med lite hetta, gillar verkligen majskornen!!

  16. Det lät gott! 😀 Själv är jag inte så mycket för det starka, men några klarar man av 🙂 Ska ta och testa dom.
    Nu är det inte långt kvar för våra bebisar att komma!
    Kram

  17. Alexandra - kärlek på tallrik 18 juni , 2012 den 00:06 #

    Skumt att ha med russin i blandningen – starka russin liksom? För den starka kryddningen måste väl hamna på russinen också? Jag håller mig nog till den chokladdoppade versionen 😉

  18. Erica 4 juli , 2012 den 20:34 #

    Det verkar vara en riktigt god blandning. Jag gillar verkligen både nötter och starka saker väldigt mycket. I princip ingenting är för starkt för min smak. 😛 Jag måste nog ta och testa den. Jag tycker dock att det låter som att blandningen skulle kunna bli ännu godare med lite cashewnötter i (gärna även de starkt kryddade), dock ej istället för russin, utan som ännu en komponent. Men jag kan ju ej uttala mig ordentligt om det förrän jag har smakat blandningen.

    Stort grattis till bebisen förresten! 😀 Jag har ej ditt lösenord, så jag har ej kunnat läsa ide privata inläggen, men jag har ju sett på rubrikerna och dylikt att ni har fått tillskott. 🙂

Kommentera

