Frödinges kladdkaka med vaniljglass

13 Jun

Kladdkaka kan man ju göra i en mängd olika varianter! Frödinge är ju kända för sina mjuka och goda kladdkakor som smakar precis som hemma och de kommer då och då med nyheter. Nu har det kommit en sån nyhet med äkta vaniljglass och riven choklad. Hur smarrigt låter inte det? Kladdkaka blir ju som bäst med en klick vaniljglass!

15 svar to “Frödinges kladdkaka med vaniljglass”

  1. Diana 13 juni , 2012 den 16:11 #

    I don´t like kladdkaka. 🙂 Jag äter det om det bjuds på kalas men det är inget jag hurrar för direkt.

  2. Carro 13 juni , 2012 den 16:57 #

    Shiiit, det lät asgott!!

  3. Carro 13 juni , 2012 den 16:58 #

    ooops, förra kommentaren var från mig =)

  4. Madame Hoffa 13 juni , 2012 den 18:20 #

    Jädrar vad gott!

  5. Johanna 13 juni , 2012 den 18:30 #

    Här tar de alltid det så här sent, men de börjar ju skolan rätt sen med…. så det jämnar ju ut sig 🙂

  6. carrå - mamma till Isabella och gravid 13 juni , 2012 den 18:48 #

    Nehe då är det dags innan kaggen försvinner ;). Ja vem vet, det återstår att se 🙂

  7. Elin 13 juni , 2012 den 18:58 #

    ååh men guuud så gott!

    hehe jaa det är jag! ja men var ju verkligen de, fanns inga bekymmer 🙂

    Kramkram

  8. Tessie 13 juni , 2012 den 19:03 #

    Sv: Naw, tack så mycket! 🙂
    Jag åt ingen mjukglass i går, bilden var från grönan i lördags. åt en vanlig is glass jag hade i frysen, den funkade den med 🙂

    Ja, till helgen kanske jag börjar visa nått rum, får se! 🙂 hihi…

    Kram

  9. Fröken M 13 juni , 2012 den 19:56 #

    Det låter ju onekligen som en given succé 🙂

  10. Heidi 13 juni , 2012 den 20:51 #

    Ja allt är bra med mej. 🙂
    Det är nog de finaste sättet att tänka på dem som gått bort. Och begravningen var faktiskt fin. 🙂 Fint minne som man minns en god tid framöver.
    Försöker nog börja blogga aktivare nu, men jag skall se hur jag mår och orkar. 🙂
    Kram

  11. Linnea 13 juni , 2012 den 21:02 #

    Ja får och får är väl egentligen relativt haha 😉 men är med i en tävling/utmaning som heter fitnessfighten. Man tränar 1 h om dagen och följer ett kostprogram. Man får äta nästan vad som helst och väldigt varierat (vanlig mat då givetvis inte godis och sånt) men inte bröd,grädde, ost osv. känns inte som en diet alls för man äter så ofta å är mätt hela tiden nästan. Men tyvärr kan jag inte äta alla dina goda recept riktigt än!! 😉

  12. Katarina 13 juni , 2012 den 21:30 #

    Har du smakat den? Varit nyfiken på hur den smakar. Jag är sån som bara vill ha en matsked så det känns löjligt att köpa en sån i fall den inte är god 😉

  13. tess 14 juni , 2012 den 08:42 #

    Sv: jo, det är inte roligt när man har ont, men det är bara en månad kvar nu förhoppningsvis. Vi är beräknade till den 17:e Juli, så det är nära känns det som, veckorna går ju så himla snabbt liksom…
    Kram

  14. Victorias fotovärld 14 juni , 2012 den 14:02 #

    Det lät verkligen supergott! Kladdkaka är en riktig favorit!
    Sv: Tack 🙂 Det är fint att se fjällen i bakgrunden.

  15. Sofia 14 juni , 2012 den 22:46 #

    Åh ja låter verkligen jättegott! 🙂

Kommentera

