Provbak i köket

12 Jun

Hela eftermiddagen har jag spenderat i köket med att provbaka cupcakes. Tanken var att jag skulle prova vilka två sorter jag vill ha på det kommande dopet i höst. Jag är verkligen tidigt ute och ska sanningen fram så ville jag bara ha en anledning att få baka. Så här har blivit halloncupcakes med vaniljsmörkräm i två utföranden, citroncupcakes med lemoncurdsmörkräm i två utföranden och så chokladcupcakes med nutellafrosting i två utföranden. Den rosa frostingen ni kan se är en marshmallowfluff.

Om det hela blev gott eller inte återstår att se, ska provsmaka ikväll har jag tänkt och då får ni recept om det blir bra! Det är ju det bästa med att provbaka, att prova sig fram. Har aldrig bakat i så små formar så var spännande att se vad gräddtiden blev och vilken variant av cupcaken jag ska välja återstår som sagt att se att se! Då blir det mer dekoration så klart.

21 svar to “Provbak i köket”

  1. Diana 12 juni , 2012 den 16:22 #

    Vad sött! Är det såna små ketchupformar som de har på McDonalds? Det kan inte ta många sekunder i ugnen. 🙂

  2. Katarina 12 juni , 2012 den 16:54 #

    Spännande att höra vad du tyckte om dina fina cupcakes! Kram

  3. Erica 12 juni , 2012 den 17:15 #

    De ser riktigt fina och goda ut i alla fall. 🙂

    Tack så mycket! 😀 Ja, det är roligt att fylla år på nationaldagen, eftersom man alltid är ledig då nuförtiden.

    Kram

  4. Lisa 12 juni , 2012 den 19:13 #

    Du får gärna slänga upp recepten i vilket fall som helst — de ser riktigt goda ut 🙂

    sv. Tack!
    Det var svårt att inte gilla det, och det är så perfekt nu till sommaren 🙂

  5. Johanna 12 juni , 2012 den 19:29 #

    oh det lät gott, hoppas det blev det med!
    Nej, denna gången blir det mest fokus på vänner och lite bloggträffar 🙂
    De tar studenten här med den 15, sent tycker jag med som är van vid veckan innan 🙂

  6. anniepiie 12 juni , 2012 den 19:52 #

    oj oj oj, vilka läckerheter! 😀 SV: Visst är konceptet kanon, många som säkert tycker om det lika mkt som jag! 🙂 hihi Jaa, kul att resa så inte helt omöjligt att det blir en resa dit i sommar! 🙂 Kram

  7. sabina mammastårtor 12 juni , 2012 den 20:57 #

    vad goda dem ser ut!

  8. Pernilla 12 juni , 2012 den 21:28 #

    Dem ser jätte fina ut, duktiga du =)

    Ska bli skoj att se och höra sen vilka du valde!!

  9. Katarina 12 juni , 2012 den 21:38 #

    Tycker du är helt fantastisk! Ser riktigt fint ut! Vad du bakar och står i. Imponerande till tusen!
    Och jag har lagt till dig – tack 😉

  10. Amy's piece of cake 12 juni , 2012 den 22:11 #

    Jättefina små cuppisar du gjort. Ja det bästa är att provbaka och provsmaka, mums 😉

    Vännen, man är alltid så noggrann med första barnet och det ska man vara. Kolla upp och fråga runt… tror det behövs i förberedelsefasen för man ställer mentalt in sig på att få barn på detta vis också ju 🙂 Behöver jag säga att med andra barnet så tog vi allt på en höft och känsla så in i…! Blir bra det med, kram!

  11. TIDSTJUVEN 12 juni , 2012 den 22:52 #

    Åh mums! Cupcakes som är så gott. Det är nog det roligaste som finns att baka dessutom. 😉

    sv: Jomen visst är det svårt att knäppa fina bilder på konserter. Det blir brusigt och oskarpt för det mesta, men ibland får man till det. Himla kul är det med konsertfotografering i alla fall! 😀

  12. Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv 12 juni , 2012 den 23:06 #

    Hoppas att det vart lika gott som det såg ut! 🙂

    SV: Åh tack så mycket! 🙂

  13. Carro 12 juni , 2012 den 23:57 #

    Halloncupcakes lät verkligen smarrigt!

  14. Cecilia 13 juni , 2012 den 00:00 #

    Fina! Var får du tag i dom formarna? =)

  15. ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! 13 juni , 2012 den 01:33 #

    söta 🙂

    – ja det är verkligen kul! 😀 Här finns info om de som kommer till de olika städerna:
    http://festival.rixfm.se/

  16. jonna 13 juni , 2012 den 01:49 #

    Mums!!! =) 6 v på lördag tiden rusar ju iväg!!!

  17. Victorias fotovärld 13 juni , 2012 den 08:14 #

    De ser jättegoda ut! Det bästa med hela bakningen är så klart provningen 🙂 Mums!

    Sv: Ursäkta för sent svar. Jag hoppas ni hade en mysig förlovningsdag!

  18. Leila 13 juni , 2012 den 09:20 #

    God morgon vännen!
    Men vilka underbara cupcakes du har gjort! Alla ser så otroligt smarrig ut 🙂 Blir spännande o höra vilken/vilka du valde sen!
    Vet du, igår satt jag o beställde hem lite olika tyllar o strössel o lite annat, så nu längtar jag tills allting kommer så jag får börja skapa o pyssla…hehe
    Hoppas att du får en riktigt bra dag! Själv ska jag alldeles straxt åka ut till mitt sommarjobb, vi ska ha introduktion först i några timmar o sen ska jag jobba 7 timmar kväll!
    Många kramar på dig

  19. Beatrice, mamma till skrutten Robin 13 juni , 2012 den 09:33 #

    Spännande att se om det blev gott 🙂 Det SER gott ut iallafall 🙂

  20. Annika 13 juni , 2012 den 09:35 #

    Jösses va gott de ser ut!

  21. Emma 13 juni , 2012 den 14:28 #

    Vi ville också att vår lilla goding skulle komma tidigare men jag gick 3 dagar över tiden 😉
    Ser riktigt goda ut!

Kommentera

