Sommar, mingel och tårta

10 Jun

En tur på stan igår resulterade i att vi kom hem med tre otroligt fina saker. Man kan tro att sambon är ute efter något när han köper ”Sju sorters sommarkakor”, ”Systrarna Eisenmanns mingelmat” och tårtbestick från mitt favoritmärke Hardanger Bestikk. Kan säga att båda böckerna kommer väl till pass under sommaren och för framtida fester. Tårtspaden med tillhörande kniv kommer också användas med stort nöje!

Hardanger Bestikk är ett norskt märke med väldigt stilrena bestick av hög kvalitet. Jag fick mitt första sett i present för några år sen, ett skaldjurssett med 6 gafflar och en kloknäckare! Skulle gärna vilja ha allt.

12 svar to “Sommar, mingel och tårta”

  1. Katarina 10 juni , 2012 den 17:48 #

    Riktigt snyggt!
    Om det är något jag vill ha är det snygga bestick och tallrikar mm. SÅ underbart att äta då 🙂 (Fast själva ätandet är väl alltid trevligt iof)

  2. Johanna 10 juni , 2012 den 17:53 #

    Ja det gör ju det. köpte nytt matsalsbord i jan på rean, och så en tvbänk nu för någon vecka sedan. blir en tv för skattepengarna! 🙂 Kul och kunna göra kul för pengarna man sparar! =)

  3. Ann-Sofi MATSAFARI 10 juni , 2012 den 18:00 #

    Hej:) Jag har en liten utmaning till dig i mitt senaste inlägg på min blogg:) Du väljer själv om du vill anta den. Kram

  4. rhulth 10 juni , 2012 den 18:08 #

    Besticken såg helt underbara ut, förstår att du gillar dem. Antar dock att de kostar en del? Å andra sidan så är det ju sådant man kan ha hela livet.

    Vad fin bebissängen så ut förresten, jag var och hälsade på min vän L igår och hon visade hur de gjort i ordning deras bebissäng (de får bebis om 10 dagar, eller BF är då ^^) och den såg också hur mysig ut som helst, det var ju så att jag själv ville kura ihop mig i den.

    Sv: Hm, jag får ta och testa den där fun-light-stevia kombon vid tillfället då, för det låter ju för bra för att vara sant så att säga.

    Åh, ringer låter underbart vacker, finns det någon bild på nätet kanske? Om du vet märket och sådär. Jag tycker att det är lite spännande att titta på ringar och drömma lite ;). Har ni planer på att gifta er också, sådant är ju så individuellt, så blev lite nyfiken bara.

    Jag var på liten shoppingtur idag istället, dock så blev det inget för mig men E hittade en t-shirt och ett par skor. Jag börjar jobba nästa helg.

    Puss och Kram!

  5. Thessan 10 juni , 2012 den 18:32 #

    Dom är hur söta som helst, tre likadana har hon, 1,5 veckor gamla =) ååå vad spännande att det är så nära nu!! kram

  6. Diana 10 juni , 2012 den 18:58 #

    Det är klart man blir misstänksam när man får en sån massa fint… Men säg inget! Ja, förutom en massa positivt då så kanske han gör om det. 😉

  7. Alexandra - kärlek på tallrik 10 juni , 2012 den 19:09 #

    Åh, vad mycket härligt, jag hade också blivit misstänksam! VILL HA ”Sju sorters sommarkakor”! Var och fingrade på den häromdagen, men kan inte riktigt rättfärdiga ett köp… Än… 😉

  8. Pernilla 10 juni , 2012 den 21:27 #

    Tack, älskar verkligen mina nya byxor och lär nog användas en del i sommar =)

    Förstår det, men mys ändå att magen sjunker. För då vet man att det inte är så långt kvar. Kan knappt förstå att jag var höggravid vid denna tiden förra året…snart fyller dem ju 1!!

  9. Fröken M 10 juni , 2012 den 21:43 #

    man kan göra den lite seg/kladdig i mitten. Eftersom det är så lite mjöl i kakan så stabbar den ihop sig när den svalnar och partierna med jordnötssmöret blir gärna lite kladdiga 🙂

  10. Vilma Bolding 11 juni , 2012 den 10:31 #

    Tjena! Vill du läsa om feminism, antirasism, kläder, SKOR, kärlek mm? Jag heter Vilma och är 17 år. Jag går Estet Musik i Lund och är sedan två år tillbaka tillsammans med en skön snubbe. Kika in vettja!

    http://www.ladylay.blogg.se
    http://www.ladylay.blogg.se

  11. Amy's piece of cake 11 juni , 2012 den 20:21 #

    Härliga sommar! 🙂

    Ska jag vara ärlig så minns jag inte hur vi bäddade… efter all amning ha minnet flugit sin kos 😉 Det viktigaste är att man känner i gropen i nacken. Där ska det varken vara varmt eller kallt. Ett tips jag alltid följt oavsett vilken årstid det är på året… har funkat fint! Kram

  12. Clara 11 juni , 2012 den 21:42 #

    Tack för din kommentar! Visst är det himlalikt gott!
    Mingelboken bara måste jag köpa i sommar, har två andra böcker från dessa systrar.
    /clara

Kommentera

