Vad händer i din stad, Karlskrona

10 Jun

Min underbara test-bloggvän Linda(klicka in på länken för att läsa mer) har kommit på den utmärkta idéen ”Promota din stad” och jag kan ju inte låta bli! Karlskrona är ju en riktig sommarstad som bjuder på en hel del evenemang och skojigheter så jag måste ju passa på att göra lite reklam för staden så någon av er kanske dyker upp i stan i sommar.

Detta är mina favoriter bland allt som sker i staden under sommaren

21 juni

LövmarknadenTraditionell marknad med stånd över hela stan. Här kläs även midsommarstången som sedan förs under kortege med båt till Nättraby.

25 juni

Uno SveningssonEn årlig sommarkonsert på Kastellet Aspö

13-14 juli

Hasslöfestivalen– Årlig musikfestival, iår kommer bl a Loreen, Hoffmaestro, Mikael Wiehe, Status Quo

30 juli

Tommy Nilsson– Årlig sommarkonsert på Kastellet Aspö

5 augusti

Laleh– Konsert precis vid vattnet

9-11 augusti

Sail Karlskrona Folkfest med båtar, marknad, musik och aktiviteter för stora och små.

11 augusti

Marindagen– Örlogshamnen och Lindholmen öppnas under denna dagen för allmänheten där du kan titta på moderna stridsfartyg, ubåtar, helikoptrar, stridsflyg och världsarvet.

Hela sommaren

Guidad tur Kungsholms fort Båttur ut till fortet där du får se forter, ett litet museum och en park med exotiska växter.

7 svar to “Vad händer i din stad, Karlskrona”

  1. trollet 10 juni , 2012 den 11:29 #

    Sommaren är allt bra härlig och det händer ganska mycket överallt när man börjat leta=))
    Vilken härlig drinkbok!!
    Min stad är ju Stockholm, men Hudiksvall på sommaren (sommarstuga)… där blir det mest spelmans stämmor och det är sååå härligt=)) Underbar sommar önskar jag dej!

  2. Carro 10 juni , 2012 den 11:42 #

    Det händer ju en massa kul i sommar ser jag =)

  3. Katarina 10 juni , 2012 den 12:19 #

    Man skulle åka dit alltså 😉
    Tack fina för dina ord!
    Ja, varför har man ingen privat fotograf liksom…

  4. Lisa 10 juni , 2012 den 13:16 #

    Åh vad härligt med en guidad tur ut till Kungsholmen! Nog för att man kan den ön utan och innan sedan GSU tiden, så skulle det verkligen vara roligt att komma tillbaks på återbesök! Även Hoffmaestro lockar…

    Körkort är bra att ha! Tog själv mitt under tiden jag gick på gymnasiet =) Förstår att jobbet på kryssningsfartyget är härligt, men framför allt ett stort grattis till att du ska bli mamma!!! När är det beräknat att du ska få?
    Att fynda i fabrik har och kommer förhoppningsvis också alltid att vara billigare! Ett perfekt ställe att fynda på som du säger, för fy så dyrt det kan vara ute i butikerna (som t.ex. Cervera). Min helg har varit kanon och jag jobbar på att denna sista, regniga dag också ska bli det! Vad har du själv haft för dig? Kram!

  5. Linda-Mamma till Alfred 10 juni , 2012 den 19:18 #

    Åh kanonbra, vad kul att du är med,ditt inlägg är ute på min blogg nu;)

  6. Maria 10 juni , 2012 den 20:26 #

    Jag kan varmt rek. Laleh !! Vi såg henne i Kalmar i våras, hon är så härlig!!
    =)

  7. anniepiie 11 juni , 2012 den 09:44 #

    Laleh är ju himla bra! 😀 SV: tack snälla, är himla nöjd med köpen! 🙂 bara solen och värmen som fattas… Kram

Kommentera

