Nationaldagsbrunch

6 Jun

Kan man inte åka iväg på minihelg på hotell får man ta hotellet hem till sig. Blev en riktigt smarrig hemmabrunch idag. Kan ju inte bli fel med salami, pastrami, brie(som jag tyvärr inte kan äta själv), färsk frukt, smoothies, olivciabatta och äggröra!

Hur firar ni nationaldagen? Firar ni överhuvudtaget, det är ju något som vi i Sverige egentligen inte firar så stort mer än att kanske träffas några vänner/familjemedlemmar och fikar eller grillar. Mer har det ju blivit sen det blev en röd dag men jag kan önska att det fanns mer publika firanden.

23 svar to “Nationaldagsbrunch”

  1. Patricia♡ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ 6 juni , 2012 den 16:08 #

    Ja eller hur, se bara på grannlandet Norge när de firar 17 maj där. Värsta kalaset. Vi i Sverige har ju knappt fått sjunga nationalsången. Så var det i alla fall när jag gick i skolan och vi hade skolavslutning på nationaldagen, då fick vi inte sjunga just för att det var elakt mot de som inte var svenska.. Helt knäppt!!

    Din brunch var ju inte fy skam. Ser så fräscht och gott ut.

    Kram

  2. Hanna-chan 6 juni , 2012 den 16:40 #

    Härlig brunch, skymtar jag inte lite solljus i bilderna? 😀

  3. Diana 6 juni , 2012 den 17:50 #

    Jag är mitt mellan två arbetspass så här blev det inte så mycket firande. Men kanske nästa år….

  4. Ellen 6 juni , 2012 den 18:18 #

    Det där såg gott ut! Allt bra? 🙂

  5. ami 6 juni , 2012 den 18:26 #

    Jo, det är fina bilder tillsammans med mina finaste vänner men annars blir det på fredag 😀

  6. carrå - mamma till Isabella och gravid 6 juni , 2012 den 18:35 #

    Ja det känns skönt :). Ja men jag känner som dig det är skönt att vara ledig också särksilt nu när jag har barn sen innan hade det varit första gången hade jag varit mer uttråkad nu har man ju alltid något att göra liksom 🙂

  7. rhulth 6 juni , 2012 den 18:39 #

    Den där buffén såg verkligen smarrig ut! Jag hoppas att du fick njuta ordentligt. Dessvärre har jag inte kunnat njuta vidare mycket eftersom jag fortfarande inte känner mig frisk. Men det är på bättringsvägen och efter en konsultion med vården imorgon så hoppas jag på att känna mig som en ny människa, det är alltid bättre när man vet ordentligt att allting är okej :).

    I Kungsträdgården så brukar det vara någon typ av grej för att fira nationaldagen, men annars så är det väl som du skriver, rätt isolerat med firandet. Jag vet egentligen inte om jag skulle vilja ha det publikt, det blir så svårt med gränser…det finns ju alltid dem som anser att en viss typ av person (som mig själv) inte är svensk etc etc. Det är lite läskigt sådant där. Så hoppas på EM-vinst i fotboll istället eller något liknande som man kan fira publikt.

    Sv: Det är verkligen en kraftfull film, det håller jag med om, det kändes som att jag kände ett stort hopp för mänskligheten när jag såg den. Ja, de där två sista raderna, de är väldigt starka och jag kan förstå att vissa har valt att tatuera in dem.

    Dels så är jag inte helt återställd, så blir nog inget direkt firande sådär…men hoppas på fin mysig kväll senare, kanske titta på någon film tillsammans med E. Firar ni?

    Puss och Kram

  8. Linda-Mamma till Alfred 6 juni , 2012 den 18:57 #

    gott gött gottit verkligen! JA eller hur visst är det grymt?!
    Åh tack finaste du, du är ju så rar!

  9. Leila 6 juni , 2012 den 19:11 #

    Det där såg riktigt smarrigt ut vännen! 🙂 Vattnas i munnen fast jag är proppmätt…hehe
    Hoppas att ni får en riktigt mysig kväll nu tillsammans! Här börjar äntligen solen komma fram efter en hel dag med regn o rusk! Många kramar till dig.

  10. Helena 6 juni , 2012 den 20:04 #

    Jisse vilken mumsig frukost/bruch!!! Den hade jag definitivt inte tackat nej till:)

    Idag har det mest blivit till att umgås och fira nationaldag med familj och några vänner. Jag tycker också det är tråkigt att det inte ordnas med något gemensamt firande. Men det får bli till att titta på kungafamiljen på tv ikväll.

    Ja du, rabarer och vit choklad var en riktig hit! Pröva det nästa gång du bakar muffins.
    Ha en fortsatt bra vecka! Kramar:)

  11. Shopaholic ♥ Blivande mamma till tre! 6 juni , 2012 den 20:11 #

    I takt med att vädret blir bättre så brukar jag få mer lust att läsa, då kan man ligga ute på en filt och bara ha det mysigt 🙂

  12. Liw 6 juni , 2012 den 20:25 #

    gott det såg ut!!! speciellt Brieosten som man inte får äta 😉

  13. Emma 6 juni , 2012 den 20:31 #

    Det är lite roligt det där med nationaldagen tycker jag för jag känner många som åker till Norge och firar deras nationaldag men hemma här blir det inte mycket firande. Hoppas iaf du haft en fin dag! Kram Emma

  14. Katarina 6 juni , 2012 den 20:42 #

    Men å så gott!
    Nej, vi har faktiskt storhandlat, tvättat och lagat underbar middag. Så svårt att få till livet ibland. Blev att ”bara umgås” och äta nationaltårta (eller vad man ska kalla det). Och att bara umgås är härligt!
    Kram

  15. Sofia 6 juni , 2012 den 21:06 #

    Åh låter ju toppengott! 🙂 Jag är en av dom som inte firar alls. 😉

  16. Pernilla 6 juni , 2012 den 21:55 #

    Det ser riktigt mumsigt ut =)

  17. Katarina 7 juni , 2012 den 02:08 #

    En härlig start på dagen! Kram

  18. trollet 7 juni , 2012 den 09:37 #

    Runt medborgarplatsen och på Djurgården var det riktigt drag igår… vi tar oss;) Själv jobbade jag… Brunchen ser härlig ut=)) Varför kan du inte äta brie?? Hoppas även denna dag blir fin=))

  19. Carro 7 juni , 2012 den 10:21 #

    Men guud, dör så smarrigt det där ser ut!

  20. Mamma till William och Wilma 7 juni , 2012 den 12:48 #

    God middag söta..Mums vad gott det ser ut..Hoppas att du får en fin sommar dag..Jag såg att Lindex har fina höst kläder som kommer komma in snart..kram

  21. Merei 7 juni , 2012 den 13:56 #

    åh vad gott det såg ut!

  22. Fröken Josefine 7 juni , 2012 den 21:46 #

    Lyxigt det där såg ut då! 🙂 hihi.

    Haha, ja jag borde väl egentligen göra det.. Håller på att bli galen på den 😛

  23. jonna 10 juni , 2012 den 22:10 #

    vad gott !!

Kommentera

