Krydda hemmet

30 Maj

12 svar to “Krydda hemmet”

  1. Carro 30 maj , 2012 den 17:19 #

    Jag har 3sånna krukor, som är nere till vänster. GIllar dem! =)) Där är dock inget i dem just nu. haha

  2. Benita 30 maj , 2012 den 17:27 #

    Fina krukor!

  3. Ann-Sofi MATSAFARI 30 maj , 2012 den 17:27 #

    Jag kan ta alla de där grejerna:)

  4. carrå - mamma till Isabella och gravid 30 maj , 2012 den 18:52 #

    Ja det är jobbigt att inte hinna träffa henne..Ja jag längtar :D. Jobbar du fortfarande? eller du kanske pluggar?.
    Ja det är verkligen skönt, man vill ju bo på en trygg plats! 🙂

  5. Anna 30 maj , 2012 den 20:04 #

    Fina!
    Jag har börjat planera ut mina kryddor, än så länge har vi basilika, persilja, gräslök, oregano och koriander. Jag saknar timjan så det måste inhandlas också.

  6. Helena 30 maj , 2012 den 21:47 #

    Vad häftigt! Idag har jag varit och letat efter krukor till mina kryddor=)
    Jag var på Village och höll länge i de där fina krukorna men jag tyckte de var lite små och det slutade med en vit plåtlåda från Clas Ohlsson.

    I mitt lilla trädgårdsland har jag bara gräslök, timjan och kommer att utökas med dill och persilja. I min nya kruka kommer jag att ha basilika, rosmarin och koriander.
    Har du några kryddor? Kramar:)

  7. Art By Tina - Konst & Fashion 30 maj , 2012 den 22:05 #

    Jag har lyckats får en gräslök att övervintra i en balkonglåda utan skydd för frost eller nåt – det växer så det knakar. Trodde sånt bara var säsongsväxter. Jag är imponerad.

  8. Elena 31 maj , 2012 den 07:05 #

    Åh, färska kryddor är underbart!

  9. sandra 31 maj , 2012 den 09:09 #

    Jag hittar det i min mataffär (konsum) men de har tidigare haft en annan burk, så de kan se lite olika ut. Men de finns i alla fall vid bakgrejerna så kika där 🙂

  10. Vivi 31 maj , 2012 den 11:11 #

    Oh vad mycket fint, älskar lådan !
    Ja Cecilia är riktigt härlig och jag är glad att det finns sådana som hon som är så öppna, tror hon kan vara en inspiration till andra med ätstörningar.

    Oh då måste jag se den filmen, jag har faktiskt sett trailer på TV, men nu blev jag ännu mer sugen när jag läste din beskrivning.

    Kram!

  11. Cecilia 31 maj , 2012 den 15:47 #

    Det är så fint med färska kryddor och såna saker 🙂 mina färska brukar dock dö väldigt fort. Timjan är en god krydda jag ibland köper men lika snabbt slokar den sig.

    Ja jag gick omvårdnad men det är typ 6 år sen jag slutade nu, haha. Men har en del erfarenhet från hemtjänst och praktiker så det ska nog gå vägen 🙂 Hoppas jag. Så länge inte min sjukdom stoppar mig. :/ fick skjutit fram början på jobbet i alla fall för att ta hand om mig själv lite extra.

    Ja just de, hittade receptet 🙂 Tack för tipset! Jag ska prova att baka dom någon dag, kanske i helgen 🙂 Verkar ju inte direkt avancerat och söta blir dom, har du något bra recept på din blogg? Jag har ett men jag gillar att kombinera flera till mitt eget 🙂

    kram

  12. kajsa 31 maj , 2012 den 19:41 #

    åh så mycket fint!! 🙂

Kommentera

