Quesadilla med salami

29 Maj

Som ni såg så blev det ingen matsedel i söndags! Denna vecka är lite speciell då det inte blir vanliga middagar här hemma. Istället kommer jag slänga in några lunch eller middags tips allt eftersom.

Idag bjuder jag på en smarrig quesadilla som passar stora som små, allt beror på vilken salami eller ost du väljer! Det är ju lite som en snabbpizza som barnen(och vuxna) kommer älska att få sätta ihop!

Tid? 10-15 min

Hur många? Räcker till 4 personer

Matlåda? Ja det funkar perfekt, montera bara quesadillan i matlådan och stek på när du ska äta den.

För alla? Välj en hårt lagrad ost och en laktosfri salami och välj ett glutenfritt tortillabröd.

Inköpslista? Scanna in koden med din smartphone! Har du ingen be om inköpslistan i en kommentar.

 
 
 
 
 
 
 
 
8 st tortillabröd(välj små eller stora själv)
200 g salami
200 g riven ost
1 röd paprika
svartpeppar
(oliver)
gräddfil
(sallad)

Lägg ut 4 av tortillabröden på arbetsbänken. Häll på hälften av osten. Dela upp salami på bröden. Strimla paprika och ev oliver och fördela över salamin. Häll på resten av osten och lägg på ett tortillabröd på varje. Stek varje tortillabröd 1 minut på varje sida i en het panna. Slica varje quesadilla i 4 bitar och ät direkt med en klick gräddfil och en liten sallad.

14 svar to “Quesadilla med salami”

  1. Fröken Josefine 29 maj , 2012 den 16:06 #

    Ja verkligen! 😀 Är inte så ofta man framkallar bilder, men tänkte börja göra det och göra fotoalbum 🙂

  2. sandra 29 maj , 2012 den 16:20 #

    Idag gjorde jag minsann en rätt på vårprimörer enbart för att ha med den i kokboksutmaningen. Jag hade tagit kort på receptet i boken och på själv boken och var redo med allt. Tills jag stod och gjorde min rabarbersoppa och tänkte ”hmm undrar om det inte blir godare om man mixar den och slänger i några jordgubbar”, så jag kunde inte riktigt följa receptet. Så dåligt!

  3. Jasmine 29 maj , 2012 den 17:46 #

    Mums, verkar gott!

    Svar: Ja, att Loreen vann hela ESC var magiskt. Håller me dig om att det ska bli spännande att se hur Sverige anordnar tävlingen nästa år.

    Det förstår jag. Bra att du har lösenordsskyddade inlägg. Att blogga ska kännas bra, inte motsatsen.

    Kram

  4. Linda-Mamma till Alfred 29 maj , 2012 den 18:27 #

    Ja underbart med båt verkligen;)Hihi din lilla stadsråtta förstod nästan det;)
    Jamen absolut det kör vi på om jag hittar dem;)Hur kan man inte gilla att åka båt det är verkligen en livsnjutning så underbar & avkopplande & kul!!I sommar blir det wakeboard & ring;)KUL!!

  5. merei 29 maj , 2012 den 19:04 #

    åh vad gott det såg ut! detta ska jag lätt testa en dag! kram fina du!

  6. Johanna 29 maj , 2012 den 19:16 #

    pannkakorna blev riktigt goda, blev över så jag kunde äta lite idag med 🙂

  7. Leila 29 maj , 2012 den 20:32 #

    God kväll fina du! Hoppas att allting är riktigt bra? Ja, men vagnen är riktigt snygg och ser otroligt smidig ut också!
    Ja, jag är så glad att hon inte skadade sig värre eller att hon försvann längre bort o inte hittade hem! Nu ska jag fixa balkongen ordentligt så att vi slipper fler smitningar!

    Idag har jag varit på mitt sommarjobb o gått dubbelt 🙂 Det var riktigt kul så nu ser jag fram emot o få börja jobba på riktigt…hehe

    Var rädd om dig nu vännen! Många stora kramar

  8. Carro 29 maj , 2012 den 21:39 #

    Quesadillas är ju så gott!

  9. malin-helena 29 maj , 2012 den 21:47 #

    Jag gillar verkligen de scanningskoderna du har i recept inläggen! Det är ju så galet smidigt och bra. 🙂

    Ja, nya passet var GRYMT! Jag ska förhandla mig fler lediga måndagar. Jag jobbar ju tyvärr rätt många måndagskvällar. :/

    Karaktären är lite si sådär när det kommer till godsaker. 😉 Men träning och mat så är det grymt bra! Men man kan ju inte ha super självkontroll på allt. 😛 haha…

    Vad roligt med vagn!! 😀 Hur känns det nu?? Jag kan tänka mig att det är tuuuuuusen tankar runt allt som kommer snart. hihi.. Så spännande!!

    Kramar!

  10. Isabelle 30 maj , 2012 den 07:08 #

    Året med bloggen har verkligen gått fort! Helt otroligt 🙂

    Kram Isabelle

  11. sandra 30 maj , 2012 den 08:22 #

    Hinner jag om jag skickar in det idag då? 🙂

  12. En blogg om 5 systrar 30 maj , 2012 den 09:55 #

    VINN biobiljetter till LOLs förhandsvisning =)!

    Vi lottar nu ut biobiljetter till förhansvisningen av nya filmen LOL där Miley Cyrus spelar huvudrollen.
    Vi utser HELA 15 vinnare!!!
    Så kom igen och var med!

    http://systrarnabackstrom.se/2012/may/vinn-biobiljetter-till-lols-forhandsvisning.html

    KRAM från Systrarna Backström!

  13. Linn 30 maj , 2012 den 17:50 #

    Mmm det verkar väldigt smaskigt! 🙂

  14. Sofia 30 maj , 2012 den 19:44 #

    Åh gott! Jag älskar quesadillas! Var läääängesen jag åt det nu. Det är när man tänker på sånt där som jag saknar bröd lite extra. 😛

Kommentera

