Godbitar från Chocolatte

29 Maj

Som ni såg hade jag lagt ner några godbitar i skålen till mors dag. Det är mandlar doppade i choklad och kakao från Chocolatte här i stan. Det var första gången jag satte min fot inne på Chocolatte och jag blev glatt överraskad av allt gott! Lokalen som utifrån ser väldigt kal ut men innanför dörrarna är det otrolig myskänsla med en antik soffa, insyn i pralinmakeriet och en massa godsaker. Förutom handgjorda praliner och kakaomandlar kan man köpa teer, kaffe, Lejonet&Björnen-glass och annat smått och gott. Som de brända mandlarna jag köpte till mig själv!

 

10 svar to “Godbitar från Chocolatte”

  1. Benita 29 maj , 2012 den 10:24 #

    Sv: Han är snart 4 månader 🙂

  2. sandra- med pojke i magen 29 maj , 2012 den 11:26 #

    Jag tycker inte fin choklad är nån höjdare.. jag gillar typ bara marabous choklad 😀

    SV
    vad roligt att du är med och gissar 😀 Listan är uppdaterad nu 😀
    Men hur har du gjort för att få hem dessa prover?
    Ja de ska bli väldigt intressant… De kommer bli mindre då än vad jag får ut nu för sjukersättning :S Hur de nu ska gå…..

  3. Sara 29 maj , 2012 den 11:38 #

    Ja man kan ju ta vilken ost man helst vill och tycker om 🙂 Mycket gott =)

  4. Funderar mer och mer på det där med LCHF, främst för makens skull 😛
    Ha en fin dag!!

  5. Vivi 29 maj , 2012 den 12:00 #

    Det finns en stor nackdel med sådan buiker, det är så svårt att komam därifrån och när man väl gör det brukar det vara med ett mer eller mindre stort hål i plånboken *hihiihi*
    Det är ju däremot så roligt att ge bort sådana saker, när jag & maken hade vår 30årsfest fick vi en korg av ett par vänner full emd massa god choklad och även ett specieltl dessertvin som skulle passa till, världens bästa present !!! 😀

    Ja du får komma och träffa oss allihopa när er lilla/lille tittat ut och ni landat lite i föräldrar rollen 🙂
    Massa kramar !

  6. ami 29 maj , 2012 den 12:01 #

    Jag förstår det 😀 ingen fara!

  7. camilla 29 maj , 2012 den 12:11 #

    jag har aldrig köpt sån där ”fin choklad”eller liknande faktiskt hehe 🙂
    Hur mår duidag? gör du något skojsigt?

    Åå visstvar de kul att hon vann:Dså otippat var det 🙂
    kraam

  8. Pernilla 29 maj , 2012 den 13:40 #

    Förstår att din mamma blev glad =)

    Hoppas du har en fin dag, kram kram.

  9. Patricia♡ 29 maj , 2012 den 15:12 #

    Haha fast de här receptet jag gjorde är bara experimentring från min sida:) Coleslawen också:) Men tycker jag lyckades ganska så bra:) hihi.

    Nej fy, det här vädret drog verkligen ner mitt humör ännu mer och om det nu ska vara dåligt, då kan det väl vara dåligt ordentligt med massa regn och sådär, inte bara som det är nu mulet:(

    Kramar

  10. Amy's piece of cake 29 maj , 2012 den 19:56 #

    Gott!

    Tack, jag blev firad av mina killar med smörblommor plockade från trädgården av äldste sonen 🙂 Mamma, bara till dig och jag älskar dig är härliga kommentarer att få av barnen!

Kommentera

