Ny kategori, Vardagsmat!

20 Maj

Idag har en ny kategori-idé växt fram hos mig, nämligen vardagsmat! Varje söndag kommer jag skriva matmenyn för veckan och sedan kommer det duka upp ett och annat recept i veckan, kommer alltså inte bjuda på alla recept under veckan. Vardagsmat ska ju gärna vara enkelt, gott och passa hela familjen. Det är även lätt att köra in på sina gamla vanor med makaroner och köttbullar eller fiskpinnar och potatismos etc. Självklart får man blanda in lite sånt med i menyn men variation och tips från andra skadar aldrig!

När jag lägger ut recepten i denna kategori  kommer jag även lägga upp en QR-kod(ni har säkert sett de fyrkantiga ”streckkoderna” lite här och var i butiker och tidningar) där ni får inköpslistan direkt i telefonen. Vad tror ni om detta? Idén till att lägga upp koder på bloggen fick jag hos Fina Frun när hon i ett inlägg skrev om det

18 svar to “Ny kategori, Vardagsmat!”

  1. Carro 20 maj , 2012 den 16:29 #

    Så bra och roligt! Jättebra att få lite tips på vardagsmat också ju!

  2. Isabelle 20 maj , 2012 den 16:45 #

    Vilken smart kategori! Där ska jag leta inspiration 🙂

  3. Thessan 20 maj , 2012 den 19:07 #

    Tack fina du! Blir så glad av dina ord =)

  4. Vivi 20 maj , 2012 den 19:25 #

    Tycker det låter som en jätterolig plan, men ta inte på dig för stora projekt nu innan bäbien kommer 🙂 första tiden speciellt kommer du nog ha fullt upp med att komma in i nya rutiner ;P

    Jag lovar visa woppies när jag väl hinenr göra dem 😛 det är mycket nu, jag har möte på jobbet i morgon eller tisdag, då får jag nog se vad som händer med min framtid. Jobb eller inte är frågan, håll tummarna för mig 😉
    Köpte förresten ännu en bakbok igår, en tårtbok som fanns på bokeventet, ska visa den iv ecka och berätta emr då 😉
    Kramar!!

  5. Linda-Mamma till Alfred 20 maj , 2012 den 19:29 #

    SMART,riktigt bra idé hörru!!!
    Jadå det blir bra när det är färdigt tillslut…=)
    Du jag har GB nogger den nya hemma,vad sägs om att ha den på fredagstest nästa fredag?Eller jag åt marabou jordgubbs choklad idag;)

  6. LIENE 20 maj , 2012 den 19:46 #

    sv: Ja, vi reagerar olika på olika mat:)
    Bra du tycker faktan var kul!

  7. Frida 20 maj , 2012 den 20:05 #

    Spännande! Ser fram emot recept på din fiskgratäng.

  8. Cherie Mårtensson - Mamma till Emma 20 maj , 2012 den 20:23 #

    Svar: Ja det var riktigt skönt med en sådan kväll 😀

  9. trust me darling 20 maj , 2012 den 21:02 #

    låter så himla smart! gör så. =)

  10. Monia - mamma till Tuvalie 20 maj , 2012 den 21:22 #

    sv: ja det är inte klokt vad tiden springer iväg 🙂
    men du, du som är duktig på att baka oså, har du något tips på vad man kan ha för fika på en namngivelse? 🙂

  11. penajs 20 maj , 2012 den 21:26 #

    Ja det var mysigt och strandbryggan är riktigt myspysigt när det är bra väder!! 😀

  12. Annika - drömmen om 11 barn 20 maj , 2012 den 21:41 #

    Tekakorna och rosenbrödet blev helt okej. Tekakorna blev dock bäst. Det var första gången jag gjorde rosenbröd så nästa gång blir de nog bättre – man lär sig ju med tiden 🙂
    Har du tips på nåt gott, lite grövre, bröd? 🙂

  13. Helena 20 maj , 2012 den 21:49 #

    Så bra att du kommer att planera upp veckans mat. Nu behöver jag inte längre matplanera utan hakar på din…:) Bra tips!
    Hoppas du och bebben mår bra! Kramar:)

  14. Vardagsmat är inte att underskatta 🙂

  15. sandra 21 maj , 2012 den 06:29 #

    Riktigt smart kategori tycker jag!

    Ja, det finns mycket gott men jag tyckte att det var jobbigt att inte få äta frukt och bär och att trycka i mig så mycket fett hela tiden. Så jag äter väl i princip fortfarande enligt lchf bara det att jag ändrat på just de sakerna. Så jag kommer tacksamt ta emot alla dina bra recept 🙂 Vet du när du kommer börja eller är det bara framöver någon gång?

  16. anderssonlindstrom 21 maj , 2012 den 06:30 #

    Jättekul!! Alltid bra med lite inspiration och hjälp när man kör fast. vi har skrivit matsedel dom senaste åren och jag tycker att det är så skönt och praktiskt.

  17. Pernilla 21 maj , 2012 den 13:24 #

    Vilker super idè, aldrig fel med lite inspiration =)

  18. Jasmine 21 maj , 2012 den 23:26 #

    Roligt med en ny kategori! Lycka till med den.
    Kram

Kommentera

