Kall rabarberdessert in the making

19 Maj

Här tillagas det en riktigt mumsig dessert just nu kan jag lova! Jag tänker inte avslöja än vad det är för något då det är ett bidrag till kokboksutmaningen. Men jag kan säga som så att det innehåller rabarber(som synes), det är kallt och det är väldigt somrigt! Jag var tvungen att tjuvsmaka smeten och jag är redan frälst, denna kommer göras fler gånger men kanske i andra smaker med! Det finns nämligen 9 olika varianter i boken jag tagit receptet från!

16 svar to “Kall rabarberdessert in the making”

  1. Diana 19 maj , 2012 den 16:09 #

    Men vad helighetsfull du är!
    Batman gjorde en rabarber och jordgubbspaj förra året, smarrigt!

  2. LIENE 19 maj , 2012 den 16:23 #

    sv: Tycker jag med:D Åh, måste till Italien och äta glass i stora lass.
    Det är väldigt intressant ja:) mest intressant är det när man lägger ihop alla kostråd och väljer att gå mellanvägen för jag tror det är den som passar bäst. Egentligen så är det kroppen som bestämmer vad som är bra för en, dock inte hjärnan.

  3. Amy's piece of cake 19 maj , 2012 den 16:29 #

    Mums, har idag också bakat rabarberdessert 🙂 Kramar!

  4. Johanna - Mamma till Leija ♥ 19 maj , 2012 den 18:56 #

    Gott med rabarber!
    Sv: Ja, hon äter allt! 🙂

  5. Cherie Mårtensson - Mamma till Emma 19 maj , 2012 den 19:01 #

    Svar: Ja det var verkligen en toppen kväll 🙂 Absolut måste man det, känns extra viktigt nu sedan man blev mamma 😀

  6. Linda - När 4 vill bli 5 19 maj , 2012 den 19:03 #

    Ja, idag var det marknad i Tällberg och då hade de lite extra aktiviteter med bland annat djur 🙂

  7. Angelica - En Bebislängtan ♥ 19 maj , 2012 den 19:08 #

    Svar; Ja eller hur 🙂 Det är ett kanonpris till ett supergulligt klädpaket 🙂

  8. Sofie, mamma till Teodor och Wilmer 19 maj , 2012 den 20:19 #

    Sv: Ja vi gick på ett till UL sedan, ca 2 månader efter 🙂 Jag kanske var lite otydlig i texten med att det var ultraljudet som gjordes med yngsta sonen Wilmer för ett år sen, hehe.

  9. Sofie, mamma till Teodor och Wilmer 19 maj , 2012 den 20:20 #

    så såg jag att ni väntar ert första barn! Grattis vad kul! 😀

  10. Annika - drömmen om 11 barn 19 maj , 2012 den 20:22 #

    Jodå, drömrulltårtan är klar, kommer ut bild och recept sen 🙂 Men nu står jag med rosenbröd och tekakor 🙂

  11. casaofmia 19 maj , 2012 den 21:05 #

    Åh rabarber ser jag, så gott! Kul att du kikade in hos mig kram

  12. ~ L I N N ~ 19 maj , 2012 den 21:28 #

    Ja det var riktigt snällt av dom hih 😀

  13. Sabina 19 maj , 2012 den 22:11 #

    Rabarber är underbart

  14. Jennie 19 maj , 2012 den 22:16 #

    rabarber! Åh så gott! Nu blev ja sugen på rabarberpaj 😉

  15. ♥ Sojkas framtid ♥ 20 maj , 2012 den 09:40 #

    Så sant så! Har man inte mått dåligt så vet man ju inte vad som är bra! 🙂
    kram

  16. Angelica - En Bebislängtan ♥ 20 maj , 2012 den 17:14 #

    Svar; Jo visst var den 🙂 Ja tycker att det finns för lite, borde finnas mycket mer 🙂

Kommentera

