Testfredag v20: Plopp Kärlek

18 Maj

Denna vecka går i sommarens tecken, visst ser den somrig ut! Många av er har testat och tipsat om denna nyhet och självklart måste jag ta med den i testfredagen då!

Denna vecka är jag inte ensam om att testa något. Linda har smakat Tobleroneglassen, kika in hos henne för att se om hon tycker lika mycket om den som jag gjorde!

Men nu till Plopp Kärlek som är en mjölkchoklad fylld med vit chokladtryffel och en toffee med smak av gelehallon. Jag tyckte den lät alldeles för söt med mjölkchoklad, vit choklad och gelehallon men oj så god den var. Den smakar lika somrigt som de låter! Visst är den söt men bitarna är så små att det blir en god liten mumsbit bara. Hade dock inte klarat av att äta hela på en gång.

22 svar to “Testfredag v20: Plopp Kärlek”

  1. Erica 18 maj , 2012 den 16:43 #

    Jag har klarat av att äta hela på en gång två gånger nu. 😉 Vilken sockerråtta jag är. Hi hi!

    Nej, men jag tycker att den är riktigt god, trots att jag i vanliga fall varken brukar gilla Plopp eller choklad som innehåller smak av frukt och/eller bär. Jag har nog kommit på att kombinationen geléhallon och choklad är något av ett undantag. Jag minns nämligen att vi en gång hade geléhallon i vår Rocky Road, vilket fungerade ypperligt bra, och jag minns även att Marabou en gång i tiden hade någon form av chokladblandpåse som bland annat innehöll någonting som liknade chokladdoppade geléhallon som var supergoda. 😀

    Jag önskar dig en härlig fredagskväll! 🙂

  2. Linda 18 maj , 2012 den 18:12 #

    Den här tycker jag är lite kul för jag såg den på ica kvantum (skåne)häromdagen. När man köper en sådan plopp kärlek där får man en fin förpackning i kartong som man sedan bara behöver frankera och skicka till någon. Jag tänkte köpa en sådan och sedan kanske tre-fyra olika och skicka till min mamma till morsdag. Superkul idé av dem ju! Extra plus att du säger den är god med! 🙂

  3. Emma Larsson 18 maj , 2012 den 19:01 #

    Nu har jag sett flera bloggare pröva denna ”kärlek”. Jag kanske får ta och prova den med någon dag. Den verkar vara omtyckt!

  4. Pernilla 18 maj , 2012 den 19:15 #

    Mums det är ju såå gott, hehe =)

    Hoppas ni får en mysig helg, kram kram!!

  5. Johanna 18 maj , 2012 den 20:18 #

    När jag läst vad den innehöll tänkte jag sött och gott och det var precis vad du skrev, 🙂

    Ja beställer man innan 15.00 en vardag skickas det samma dag 🙂 Jag beställde mitt en fredag kväll så fick mitt på tisdagen 🙂

  6. sofie mumsfillibaba 18 maj , 2012 den 20:28 #

    Smarrigt! Den måste jag leta efter…

  7. Pernilla 18 maj , 2012 den 20:57 #

    Roligt att du tycker det, är skoj att gå tillbaka och läsa själv sen =)
    Jaa olika är dem verkligen, på alla sätt mer eller mindre.

    Ha det bra, kram kram.

  8. sabina mammastårtor 18 maj , 2012 den 21:02 #

    de måst ejag prova

  9. trust me darling 18 maj , 2012 den 21:28 #

    ja det lät väldigt sött. kanske ändå skulle testa 🙂

    jag tar från 100-600 kr beroende vilken storlek el. tid det tagit. Men de för 100-250 är de som säljs. Den på bloggen nu kostade 250. =)

    ha en fin kväll

  10. Elena 18 maj , 2012 den 21:56 #

    Jag tycker inte om gelehallon, är det något man skulle kunna tycka om ändå? 🙂

  11. Jasmine 18 maj , 2012 den 22:01 #

    Mums, den vill jag gärna smaka på. Tack för tipset.

    Kära du, jag kan inte läsa dina lösenordsskyddade inlägg… Jag har fått lösenordet via mail (tack för det <3), men det verkar inte fungera.

    Svar: Müslin är väldigt god. Den är från Ica har jag för mig, deras egna märke med ett innehåll av 50 % frukt och nötter. Absolut värt att testa. 🙂

    Ja, på min studentmottagning ska det bjudas på buffé. Absolut inte en avancerad sådan, men trots allt en buffé med allt som hör därtill. 🙂

    Trevlig helg.
    Kram

  12. Emelie, Mamma till David och Gravid 18 maj , 2012 den 22:50 #

    Den lät väldigt söt! Men man kanske ska testa 🙂

    Sv: Jag hittade strandväskan på kappahl, men vet att det även finns på H&M. Händer i helgen då? 😀 Lång helg?
    Kram

  13. Diana 18 maj , 2012 den 22:53 #

    Plopp går inte hem hos mig, haha! Jag ahr svårt för när det är kladdiga saker i choklad. 🙂

  14. Sandra- Med Pojke I Magen 18 maj , 2012 den 22:54 #

    Usch, den lät inge vidare god…:S

    SV
    tack ;D Ja är supernöjd! Ja de är superskillnad 😀

  15. Carro 18 maj , 2012 den 23:02 #

    Jag köpte den i veckan men har inte testat ännu.. hihi.. nu längtar jag ännu mer efter att testa den 😀

  16. Coquina 18 maj , 2012 den 23:55 #

    Jag har den också här hemma men har inte testat den ännu =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

  17. Fina Frun 19 maj , 2012 den 02:50 #

    Det lät sådär….
    Ha en fin helg 🙂

  18. Liw 19 maj , 2012 den 13:23 #

    måste jag ju testa =)

  19. Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv 20 maj , 2012 den 00:38 #

    Tycker att den där låter lite småläskig jag ^^, Haha så inget jag kommer att testa i första taget 😛

  20. sandra 20 maj , 2012 den 08:21 #

    Ja, det låter verkligen överväldigande med geléhallon i. Men jag gillade också den när jag testade.

    Vad roligt då kanske det kommer upp en massa bra lchf recept här snart?
    Ja, jag gillar också den typen av utmaningar. Måste ta tag i kokboksutmaningen nu alltså 🙂

  21. Alexandra - kärlek på tallrik 25 maj , 2012 den 15:59 #

    Alltså… Jag är nog den enda i hela världen som tyckte att den här var helt sjukt hemsk! Visserligen tog jag bara en liten tugga av en väns inköp eftersom jag antar att den inte är helt vegetarisk (tack vare geléhallonen) men jag hade gigantiska förhoppningar som grusades något alldeles makalöst. Den låter ju väldigt nyskapande och spännande, och jag är en stor sockergris men… Den smakade PRECIS som Bamsetandkräm. Sådan som man fick använda när man var liten istället för mintversionen och svalde istället för att spotta ut. Och jag är inte riktigt positivt inställd till tandkrämschoklad. Men jag är glad att du gillade den! Jag är så sjukt imponerad av dig och ditt bloggflit, duktiga du! ❤

  22. cassie 14 juli , 2012 den 15:38 #

    Jag älskar den, den e så gooooooooooooooooooooooooddddddddddddddddd^^

    PS: fin ny blogg 🙂

Kommentera

