Smaka på Stockholm

16 Maj

Ibland undrar jag vad jag gör i lilla Blekinge, speciellt när det i Stockholm snart hålls det underbara Smaka på Stockholm. För dig som inte vet vad det är så kan jag säga att det är när Kungsträdgården öppnar upp med små mattält med olika välkända och mindre kända restauranger. Hela Kungsträdgården doftar av orientaliska kryddor, nystekt strömming och het tex mex. Du kan gå från tält till tält, köpa en smak tallrik och få ihop en måltid från hela världen. Har du tur får du sittplats(det kryllar nämligen av folk dessa dagar) i solen för att avnjuta bra musik och den härliga försommarstämningen. Perfekt att kicka igång säsongen söt uteserveringar!

Smaka på Stockholm börjar som alltid 1-6 juni. I år kommer Eldkvarn, Sigrid och Louise från Mästerkock och massa andra kända ansikten inom matbranchen!

Bilder från förra året, självklartt på min favorit Pommes med Aioli från Melanders Fisk

11 svar to “Smaka på Stockholm”

  1. Det hade varit kul att gå på! Synd att man inte bor i Stockholm…

  2. Isabelle 16 maj , 2012 den 11:01 #

    Det låter spännande! 🙂

  3. ami 16 maj , 2012 den 11:11 #

    Ja, absolut! det är jag också riktigt glad över, saknat som en tok att få hålla mig igång 😀
    Nu är det nya tag ^^ Och precis, så nu är det skönt att få sagt det 🙂

  4. Katarina 16 maj , 2012 den 11:30 #

    Det är riktigt mysigt i Kungsan den veckan 😉

  5. Linda-Mamma till Alfred 16 maj , 2012 den 11:48 #

    ÅH vad sugen jag blev på pommes nu med dip!!!!
    Yes den skall testas hel klart!
    Ja idag känns det ännu bättre antar att det tar tid för en själv att få en bra känsla med;)

  6. Tove Lantz 16 maj , 2012 den 12:09 #

    sv: Hihi, det blir en stor bebis ^^

    Precis, men det är verkligen svårt att ignorera när man väl börjat googla om alla symptom…

  7. Thessan 16 maj , 2012 den 12:27 #

    Jo, jag har fått några svar =) Sitter på sjukhusbibloteket just nu, ska snatr gå upp till avdelningen å göra ett lååångt kvällspass. Ha det fint!

  8. Jennie 16 maj , 2012 den 12:55 #

    det låter som en ritkig härlig grej att åka på, minsnär jag var på matmässan i sthlm, det va också spännande 🙂

    Kram

  9. Hanna - Mode, smycken och min vardag 16 maj , 2012 den 13:26 #

    Vilket bra tips!

  10. Patricia♡ 16 maj , 2012 den 13:34 #

    Fast den glassen jag gjorde gjorde jag utan glassmaskin, bara med hjälp av elvispen. Äger inte någon glassmaskin så hihi, men den har varit väldigt uppskattad av sambon:D

    Åhh, du får uppdatera hur din semifreddo blir – spännande:)
    Andra planer för helgen?:)
    Kram

  11. trust me darling 16 maj , 2012 den 14:36 #

    ibland undrar man verkligen vad man gör så långt bort från storstan’ ^^,

    låter som en härlig grej

Kommentera

