Ett skepp kommer lastat… med glass!

15 Maj

Man kan nästan tro att det bor en gravid, glasstokig tjej här! Men vem kan inte motstå att äta svalkande glass när det börjar bli så varmt ute? Då är det bra med glass för alla tillfällen. Tobleroneglass när man är sugen på choklad om kvällen, piggelin när man kommer hem från en het dag på stranden eller stan och gräddig vaniljglass till jordgubbarna, pannkakorna eller rabarberpajen.

Vilken är din favoritglass?

21 svar to “Ett skepp kommer lastat… med glass!”

  1. Katarina 15 maj , 2012 den 10:29 #

    Glass är gott 🙂 Nuförtiden föredrar jag vaniljglass av god kvalitè (börjar jag bli gammal 🙂 Men glass med lakrits, kokos, bär är också goda. Ja, och så förstås cookies&cream glass! Kram

  2. Linda-Mamma till Alfred 15 maj , 2012 den 11:00 #

    ÅH där är den Toblerone glassen skicka hit den!! Har inte fått köpt den ännu men vänta bara det kommer!
    Åh ja tänk vad olika det kan vara med smaklökarna;)
    Ja känns himla bra med dagiset faktiskt;)Jag känner mig trygg.

  3. Tove Lantz 15 maj , 2012 den 11:06 #

    sv:
    Egentligen skulle man inte läsa något. Så fort något känns konstigt så är man ju där och googlar och får fram att huvudvärk kan vara cancer mm. Livsfarligt och vansinnigt. Så det där med google är på gott och ont…
    Ja ellerhur! Klart att folk har frågor och också ser fram emot barnet, men jag vill ju ändå ha lite närhet och omtanke just jag. Det behöver man ju väldigt mycket just nu.

  4. Piggelin är faktiskt en favorit! Går alltid hem och kan ätas i mängder utan att man behöver oroa sig 🙂

  5. vivi 15 maj , 2012 den 11:32 #

    Nu är jag tillbaka och igång med att svara på kommentarer igen,,, det blev ett par stycken 😛

    Jag måste verkligen prova tobleroneglassen, den lät jättegod! Tror att jag annars har B&Js half baked som favorit köpeglass, annars är det den italienska glasset på Möllegård i halland 😉

    Oj stackare, brukar man få sammandragningar så tidigt ? Det kan är sådant som tillhör vanligheterna iof. Du får vagga långsamt ;P
    Kramar!

  6. Thessan 15 maj , 2012 den 11:40 #

    Tack, va snäll du e! Har en bra dag än så längen- en ledig en =)Hoppas du oxå har det bra

  7. Sanna 15 maj , 2012 den 11:49 #

    Jag ha fått ”ha-begär” på piggelinglassen, som är i mjukglass 🙂 Även krokant är super god!

  8. Katarina 15 maj , 2012 den 11:55 #

    Jag tillhör också den skara som vill ha dyrare kvalitetsglass. Min favorit är järnaglass. Helst earl grey glassen (som jag inte sett på ett tag)

  9. Patricia♡ 15 maj , 2012 den 12:58 #

    Haha, ja här var det glass ser jag. Själv hade jag helst velat ha en mjukglassmaskin hemma, lite omöjligt bara.
    Själv har jag inte haft glass hemma på bra länge nu, eller jo, den hemmagjorda jag gjorde till sambon;)

    Tsss, du säger att vi ska våga prova de där chipsen och så vågar inte ens testarnas drottning –>du, prova;) Dålig stil där.

    Kram

  10. Sandra- Med Pojke I Magen 15 maj , 2012 den 13:22 #

    hahaha jag önskar såååå att våran frys såg ut så… Men icke…
    Nu när jag fått små bristningar på skinkan tänker ja lite innan jag stoppar in saker och ting i min mun… (oftast iaf)

    SV
    jaaaa de ska bli sjukt kul med bebisdusch. Jag är såå sp’nd!!

  11. ami 15 maj , 2012 den 13:25 #

    14.10 idag kommer ett inlägg upp på min blogg med utmaningar, där är du med så spana in 😀

  12. camilla 15 maj , 2012 den 13:33 #

    glass är verkligen bland de godaste:D sandwich e en favvo hos mig:D såg förresten att den glassen kommit som paketglass i halvliters:D

    vi slutar skolan 31 maj:D ska bli så gött haha:)
    jag hade velat göra någon liten tatuering bakom örat eller på handleden men vet inte vad:P åå låter som du har fina planer 😀 tror du att du kommer göra någon?:)

    kraam

  13. Yohanna - foto & Chihuahualiv 15 maj , 2012 den 13:43 #

    Åh så gott! 🙂

    SV: Ja här trodde man att man var säker men icke, jäkla allergi alltså 😛

  14. Jennie 15 maj , 2012 den 13:51 #

    jag har alldeles för många favoritglassar haha 😉 Tobleroneglas har jag dock inte provat, den lär ju vara suverän? 😀

    Tack snälla, ja dom är perfekta nu 🙂
    Kramar

  15. trust me darling 15 maj , 2012 den 14:05 #

    glass är så gott =) vi har precis gjort egen fruktkglass här hemma ❤ det gillas

  16. MMEELI.SE / bohofreak 15 maj , 2012 den 14:58 #

    sv: Öva och öva!! 🙂

  17. Jenny - mammaliv i Nashville 15 maj , 2012 den 15:21 #

    Tack för lösenordet! Jag är så himla glad att jag hittade tillbaka 🙂

    Min absoluta favvoglass är äkta vaniljglass. Inget slår det! Eller fozen yogurt mjukglass när man vill svalka sig en varm dag. Isglassar som är gjorda på 100% frukt juice & utan socker är också en favvis. Och Ben & Jerrys nya frozen greek yogurt med Blueberry smak.
    Mmm glass i stora lass!

  18. Sojkas Framtid 15 maj , 2012 den 15:34 #

    Mm gott låter som mig ju! 🙂

    Ja viktigt att påminna sig ibland om det man är tacksam för. 🙂

  19. Pernilla 15 maj , 2012 den 16:57 #

    Mums =) Vi har också piggelin i frysen, är ju ett måste nu. Vi har även turkisk peppar som man kan köpa hos glassbilen…Ruskigt god tycker jag =)

  20. Carro 15 maj , 2012 den 22:33 #

    Mums! Jag älskar nästan all glass! hehe. fast mest gräddig, isglass är inte riktigt min grej

  21. LIENE 18 maj , 2012 den 09:25 #

    Jag älskar Carte D’or. Bästa konsistensen och smaken ever! alla glassar italiensk recept är goda. Jag borde åka till Italien. Ben&Jerrys och Sia funkar med. Ibland den där glassen i pappersförpackningen med men absolut inte billig glass i de vanliga fyrkantiga glasspaketen som blir som vatten tillsammans med grädda/mjölk/pulver när de smälter. Jag tror man ser kvaliteten på glassen när den smälter. Är den krämig är den bra. Sen så gillar jag inte isglass alls.

Kommentera

