Matchipsen tar över hyllorna

13 Maj

Jag är nog inte ensam om att inte förstå mig på denna trend med matsmak på chips! Efter att ha smakat pizzachips från Polen är jag inte helt övertygad om att detta kan vara gott. Varma mackor som ska smaka skinka och ost, Cheeseburgerchips som ska smaka just cheeseburgare, bakad potatissmak på potatischips? Nej detta är ingen hit hos mig!

Har du smakat någon av dessa chips, vad tycker du?

12 svar to “Matchipsen tar över hyllorna”

  1. Patricia♡ 13 maj , 2012 den 10:30 #

    Haha, jag tycker de där chipsen låter rätt så goda. Finns verkligen alla slags smaker på chips nu för tiden. Har du inte smakat någon utav dessa? Du som brukar vara så snabb med testning!

    Hihi, klart du ska passa på och äta lite skräp nu, det är du bara värd. Och så länge du tycker det är gott är det väl okej. Jag tror inte det är så farligt egentligen att äta det där, bara man håller igång lite grann i alla fall.

    Ha en fin söndag. Själv ligger jag i magsjuka:(
    Kram

  2. Emma 13 maj , 2012 den 11:13 #

    Cheeseburger chipsen är SÅ äckliga! Jag älskar verkligen chips och äter det alldeles för ofta. 😛 Men inte den sorten. Euw! Haha.
    Bakad potatis har jag också ätit. Är okej men inte mer än så. 😛 Kebaben är okej enbart för att det inte smakar kebab. Haha,

    Ja, jag läste nånstans att nu kommer den växa 1 cm i veckan! Galet. 🙂 Vet ni könet än eller blir det en överraskning? 🙂

  3. Ann-Helen 13 maj , 2012 den 11:19 #

    Har inte smakat, å kommer nog inte att göra det heller. Chips ska smaka chips å varma mackor ska smaka varma mackor! Varför röra till det?! Haha va gammalmodig jag lät nu märkte jag! 🙂

  4. Susanne 13 maj , 2012 den 12:02 #

    Bakad potatis tycker jag faktiskt är riktigt goda… Chipsen smakar mer som riktig potatis… Varma mackor och de andra smakerna känns däremot som om jag hellre äter på riktigt…

  5. Katarina 13 maj , 2012 den 12:36 #

    Jag tillhör den skara som inte gillar chips. Vet inte vad det är för fel på mig 😉

  6. Pernilla 13 maj , 2012 den 13:24 #

    Du har en utmaning hos mig =)

  7. Lisa 13 maj , 2012 den 14:16 #

    Förstår mig inte alls heller på de nya chipsen, fast jag gillar inte chips över lag så det kanske har något med det att göra! 😛

    Sv:Hittade det på Clas Ohlsson av alla ställen för en tjuga! Om du använder dig av decoupagemetoden så bör det ju gå, det viktigaste är dock att du lackar ordentligt efteråt så att ytan tål slitage.
    Måste kika in på Systrarna Lindqvist nästa gång jag är i stan, har nämligen en nära vän där och det händer att man går ut och fikar ibland. När man är sugen på glass vet man ju alltid vart man ska gå, men fika är lite svårare, så tack för tipset!

  8. Fröken M 13 maj , 2012 den 14:44 #

    jag har faktikst inte testat nån av de där, men jag måste erkänna att jag flertalet gånger varit sugen på att köpa med mig en påse chips med smak av bakade potatisar hem från affären…
    Dock är friggs nya majs och rischips med sour cream smak min nya favvo !!

  9. Sandra- Med Pojke I Magen 14 maj , 2012 den 09:59 #

    Usch, jag har supersvårt att se att de där chipsen skulle vara goda… Tycker bara namnen på de låter skitäckligt :S

    SV
    Jaa dom gottar verkligen till sig där i solen 😀 De kunde man inte tro för 8 månader sen när jag hämtade dom…
    Då ville Zina bara döda dom 😀

  10. Patricia♡ 14 maj , 2012 den 11:04 #

    Haha jag som tycker det låter rätt roligt med chips med smak av varma mackor eller cheesburgare, men jag är ju lite knäpp också. Kanske borde köpa och smaka bara för att just att och här tror jag aldrig att man skulle behöva slänga en påse för jag har en sambo som är en ”slubbtunna” äter allt hihi.

    Nej magsjuka är inget vidare. Mår bättre idag men mår illa fortfarande och är grymt yr:(

    Stor kram

  11. Fröken M 14 maj , 2012 den 20:18 #

    Det får bli en påse bakpotatis chips och lite dipp på onsdag när det är ”helg” mitt i veckan 🙂

  12. josefine andersson 15 maj , 2012 den 10:32 #

    jag och pojken hade domdära ‘hot bbq’ efter vi varit på fest, och jag så gott som vräkte i mig dom kan jag lova! skitgoda, men somsagt har man druckit får man in sig i stort sätt allting ju haha, och jag har kompisar som säger att dom är alldelles alldelles för starka, så ja , kanske berodde det på det HAHA!

    det var störtmysigt vill jag lova! fast det hade regnat här på dagen oxå, så vi hade ju med filt att sitta på. dock började det småregna efter bara någon halvtimma eller nåt så vi gick därifrån rätt tidigt :/

Kommentera

