Estellebakelsen

13 Maj

Denna lilla godbit hittade jag på TreG när jag gick dit för att köpa lite fika. Det är en Estellebakelse som jag haft mina mistankar på att den skulle komma. Många konditorier och caféer tar just nu fram tårtor och bakelser inför det stundande dopen 22 maj. Det är bageri/konditoriföretaget ÅSÖ som gått ihop med organisationen Din bagare och Arla och gjort en läcker liten bakelse. Bakelsen består av en tunn mandelmarängbotten, hallongele och vitchokladmousse. Bakelsen är otroligt söt, men vad kan man förvänta sig med dessa ingredienser?

Sveriges bagare och konditorer som stod bakom Kronprinsessan Victoria och Daniels bröllopstårta som kunde köpar runt om i landet kommer dessutom sälja rosa prinsesstårtor dagen till ära. Där kommer även en summa av vinsten gå till Victoriafonden.

 

13 svar to “Estellebakelsen”

  1. Katarina 13 maj , 2012 den 17:06 #

    En söt liten Estellebakelse! Hoppas du har en fin söndag, kram!

  2. Johanna 13 maj , 2012 den 17:11 #

    haha ja vi får se hur det blir med sol den 16juni 🙂
    Vin lär det i alla fall bli 🙂

  3. Linda-Mamma till Alfred 13 maj , 2012 den 19:25 #

    Roligt med välgörenhet o underbr bakelse. Skall jag köpa nästa gång om jag får se ngn;)Blev en liten testsöndag idag;)
    hehe man hinner ju vänja sig är ju inskolning i 2 veckor;)Ja himla rolig utmaning faktiskt;)

  4. Malin´s Diner 13 maj , 2012 den 20:26 #

    Söt som en prinsessa!

    Kram Malin

  5. Art By Tina - Konst & Fashion 13 maj , 2012 den 20:28 #

    Låter lite för sötsliskigt för min smak. Gillar nästan bara frukt eller lakritsbakelser.

  6. Tack, ja det har varit en riktigt givande vecka men nu skall det bli skönt att åka hem igen 🙂 Tåget går hem imorgon ..

  7. Katarina 13 maj , 2012 den 21:43 #

    Ja, den var söt att se på, men varför måste allt vara så sött… Mycket godare med syrligt och fräscht tycker jag 😉

  8. Anna 13 maj , 2012 den 21:58 #

    Himla söt att se på, men jag skulle helst inte äta den ;D

  9. VI 3 MOT VÄRLDEN 13 maj , 2012 den 22:50 #

    Ja visst är det! 😀 Matsäck utan varm choklad är ingen riktig matsäck!

    Vilken härlig blogg du har tycker jag 🙂

    Kramis

  10. Jessika - Jordgubbsdrömmar! ♥ 13 maj , 2012 den 23:42 #

    Ja det är väldigt fint. Dock har jag så kort hår så jag vet inte om det ger samma effekt.
    Får fundera lite. har dock beställt hem vit och rosa färg 😉

  11. Thessan 14 maj , 2012 den 02:06 #

    tack så mtk fina du! Kul att du gillar min nya header =) kram

  12. ami 14 maj , 2012 den 08:35 #

    Haha, jo det kan ju vara så. Men dom var coola på den tiden ^^
    Och tack för allt ditt stöd, det värmer i hjärtat. <'3

  13. Pernilla 14 maj , 2012 den 12:53 #

    Så skoj att du tar dig an utmaningen =)

    Den ser ju god ut men kan misstänka att den är söt som du säger!!

    Helgen har varit bra, mest varit hemma och myst!! Kram kram.

Kommentera

