Bondens egen marknad

12 Maj

Bondens egen marknad är något som jag tycker är kanon i Sthlm. Varje lördag nu i maj invarderar börnderna Katarina Bangata på Söder med egna primörer, plantor samt bröd, marmelader och ost. Allting ska vara odlat max 25 mil från marknaden.

Vi är ju väldigt hyper på allt vad ekologiskt och närproducerat heter just nu och visst är det bra när man bor i storstan och ändå kan få tillgång till alla dessa färska produkter. Så bor du i Sthlm eller har vägarna förbi, så kika förbi marknaden och handla lite. Perfekt till Kokboksutmaningen också som ska innehålla just vårens primörer!

Foto: iZettle

10 svar to “Bondens egen marknad”

  1. Johanna 12 maj , 2012 den 10:24 #

    Ja jag tvivlar inte en sekund på att lägenheten blir såld. Så det känns bra.
    Ja, jag får balkong dit jag flyttar nu, så jag och madde har redan bestämt vi skall inviga den med lite vin på lördagen när jag flyttat in 🙂

  2. Emma 12 maj , 2012 den 12:29 #

    Ja! Det blir man verkligen det. Åååh, han är ju så gosig. 😀
    Tänk om man skulle få cravings på nån riktigt äcklig blandning. Tyyyyp makrill och marmelad eller nått sånt. Hahaha. Mamma fick cravings på ”Käck”, den där goda lakritsen, när hon va gravid med mig. Nått liknande hade ju inte vart fel. Hehe.
    Mys! Då lär du ha en jääätte fin mage nu då. 🙂

  3. Katarina 12 maj , 2012 den 13:20 #

    Jag gillar verkligen sådana där marknader! Färskt och närproducerat. Kram

  4. Fröken M 12 maj , 2012 den 13:23 #

    Åh vilken rolig grej !! Ost och marmelader är något jag är VÄLDIGT svag för 🙂

  5. finafrun 12 maj , 2012 den 13:50 #

    Vilken toppengrej!

  6. Carro 12 maj , 2012 den 13:57 #

    ååå mys, och bra!

  7. Anna 12 maj , 2012 den 14:11 #

    Ja, jag med. Jag brukar stoppa ner visakort o körkort i samma som mobilen, men det vore kanske smidigt med en som har lite mer plats för det :}

  8. Isabelle 12 maj , 2012 den 14:35 #

    Som tur fick vi strålande väder denna lördag 🙂 Hur är vädret hos dig?

    Kram Isabelle

  9. Pernilla 12 maj , 2012 den 15:54 #

    Tack, väldigt nöjda med mina köp!!

    Vad skoj och intressant med en sådan marknad =)

    Jaa vi försöka vara lite duktigare på veckorna nu och ej äta så onyttigt sen får man hellre frossa lite på helgen…

    Ha det fint, kram.

  10. Petra 12 maj , 2012 den 21:09 #

    Åhh den skulle jag vilja besöka.

    Ja precis mkt mer personligt.
    kram

Kommentera

