Testfredag v 19: Carte D´or Toblerone

11 Maj

Förra veckan avslöjade jag Carte D´ors nyheter Toblerone och Oreo och under veckan har de dykt upp i frysdiskarna runt om i landet. Självklart måste jag testa en av dem denna veckan!

Och precis som jag förväntade mig så är glassen otroligt god. Mumsig oc fyllig chokladglass (som den i Rocky road) med massa små tobleronebitar i. Tänkte jag skulle smaka en del av glassen igår bara och åt direkt ur förpackningen med skeden i högsta hugg. Efter några minuter tittade jag ner i förpackningen och halva glassen var borta likt Ekströmsreklamen, vem åt upp min glass? Helt klart godkänd glass, rekommenderas!

15 svar to “Testfredag v 19: Carte D´or Toblerone”

  1. Katarina 11 maj , 2012 den 16:37 #

    Ser god ut och toblerone i sig är ju god! Kram

  2. Carro 11 maj , 2012 den 16:40 #

    ååå gott!

  3. Pernilla 11 maj , 2012 den 16:45 #

    Mums mums, den glassen måste jag ju bara prova =)

    Du har inte smakat det nya ploppet, kärlek?? Såå mumsigt och gott!!

    Ha en fin helg, kram kram.

  4. Diana 11 maj , 2012 den 18:38 #

    Hehe, det blir till att testa i sommar!

  5. Sofia 11 maj , 2012 den 18:55 #

    Åh så gott det låter, även om jag inte är någon stor glassmänniska. 😛

  6. camilla 11 maj , 2012 den 19:28 #

    vad kul att den uppskattades så:D det finns en liten utmaning på min blogg till dig 😀 ha en riktigt fin kväll. Kraam 🙂

  7. Linda-Mamma till Alfred 11 maj , 2012 den 20:05 #

    Mmmmm skall kika den när vi är i affären nästa gång,helt klart!Ja fast jag har inte den separationsångesten, tycker det skall bli kul o lärorikt för oss båda;)

  8. carrå - mamma till Isabella 11 maj , 2012 den 21:31 #

    Ja jag älskar den! :).

    Åh vad den glassen såg god ut, glass är ju min stora craving så denna måste jag prova!

  9. fnulan 12 maj , 2012 den 03:09 #

    Allt med choklad är bästa….

  10. Rebecca 12 maj , 2012 den 07:50 #

    Haha, låter som det är läge att ge sig ut och leta efter den i helgen då! Hade helt glömt bort den när jag handlade igår. Trevlig helg på dig!

  11. matilda 12 maj , 2012 den 16:18 #

    ser gott ut!

  12. Dilin 12 maj , 2012 den 17:09 #

    gott! 🙂

  13. Josefine - En skärgårdsdröm 12 maj , 2012 den 17:19 #

    Verkligen en glass för mig!! 😀
    Nej jag hoppas jag blir av med det, ligger ju mest och skräpar hemma 🙂

  14. malin-helena 13 maj , 2012 den 13:11 #

    Attans att jag inte läste detta inlägget igår! Jag var så glass sugen och cyklade bort till affären. Tänkte lyxa till det med en Ben & Jerry men den smaken jag ville ha var sluuuuut!! :O Så då stod jag istället och sneglade på både toblerone och Oreo glassarna. Men slutade med att jag tog ”ett säkert kort” och gick hem med Daim glassen istället. 😛
    Det får bli toblerone nästa gång då. 😉

    Men samma som för dig så försvann min glass vääääldigt fort med! :O Jag förstår inte. Haha!!

    Hoppas din helg varit bra. 🙂
    Kramar.

  15. Jasmine 16 maj , 2012 den 22:15 #

    Åh, tack för din lilla utvärdering. Glassen ska absolut testas.

    Svar: Tack för att du berömde mitt senaste kort. Ett nytt finns nu publicerat i Kortmakeriet (http://jasmineskortmakeri.blogg.se).

    Kram

Kommentera

