Drömmer om en frodig grönsaksträdgård!

7 Maj

I helgen var det Trädgårdsmässa här i stan. En trevlig liten mässa i Wämöparken med allt du behöver för trädgården som blommor, utemöbler, krukor, grillar och lamor. Vem vill inte ha en lama i trädgården liksom?

För mig var det mest intressant men alla grönsaksplantor och örter. Tänk att ha en härligt frodig trädgård eller balkong med citronträd, granatäpplen, passionsfrukter, rabarber, sparris, tomater, örter och annat gott till sommarens sallader och desserter. Jag var lite besviken över att det inte såldes rabarber och sparris färdigodlat. Nog för att man ska sätta plantorna men man vill ju se resultaten med…

bildkälla: bltsydostran.se

18 svar to “Drömmer om en frodig grönsaksträdgård!”

  1. Katarina 7 maj , 2012 den 16:10 #

    Att någon dag ha en egen trädgård där jag kan odla allt gott är en dröm för mig! Kram

  2. finafrun 7 maj , 2012 den 17:34 #

    Ja tänk om man hade ett citronträd!

  3. Johanna 7 maj , 2012 den 17:36 #

    Nej ingen klänning, kanske åker tidigare till malmö på lördag och kollar, men då lär jag väl bara fira bort den ahaha

  4. Vad fin bloggen blivit! Har du träöttnat på Nöjesgalaxen?

  5. Emma 7 maj , 2012 den 18:51 #

    Jaaa! Helt sjukt egentligen. Tycker det gått så sakta. Hehe. Lilla STELLA är beräknad 30 september. 🙂

  6. Sandra- Med Pojke I Magen 7 maj , 2012 den 19:12 #

    Åhh vad mysigt!
    Jag har ju ett växthus.. Där odlar ja gurkor, paprikor, örter, tomater, kiwi, och pfysalis.. Sen har ja några pallkragar utanför, där jag har olika örter, vitlök, gullök, jordgubbar, potatis och succhin, sen har jag i ”landet” rabarber, krusbät och vinbär 😀 Sen har vi en ”slänt” med hallon och smultron 😀
    Nu vill jag ju ha större.. Ett orangeri skulle inte va helt fel 😀 Men mycke vill ha mer sägs de…;)

    SV
    De är verkligen helt underbart att bo så här 😀 De finns inget att klaga på faktiskt 😀

  7. Svar: hihi, ja, visst är de söta! Måste absolut testa att göra dessa någon gång.

  8. carrå - mamma till Isabella 7 maj , 2012 den 20:26 #

    Ja det verkar ingen höjdare så jag hoppas hon slipper. Hon är typ frisk nu hon har i alla fall varit feberfri hela dagen! Ja det är det verkligen 🙂

  9. Renata - gravid v 38 7 maj , 2012 den 21:45 #

    Sv: Alltså garanterat är det väl aldrig, men vi har varit på 2 ultraljud (en v 18 och en v 35) och båda gångerna sa barnmorskan att hon var 99% säker på att det är en flicka! =)

  10. Katarina 7 maj , 2012 den 21:59 #

    Jag vill också ha en grönsaksträdgård. Och på tal om det – min fd gravida vän, som har en trädgård och numera en liten son 🙂 Han tittade ut igår och jag har bara sett en bild, men är kär! Vill dit…

  11. rhulth 7 maj , 2012 den 23:01 #

    Det är härligt med trädgårdsmässor, längtar lite tills det att jag får hus (hoppas på det i alla fall) och kan plantera riktiga träd och sådär. Tills dess så får jag njuta av min mammas fina trädgård där det finns japanska träd, rabarber, citron och apelsinträd, olivträd och chili, för att nämna några ;). Älskar’t!

    Sv: Ja, det är härligt att få skratta ibland, sedan igår kväll har det varit lite spänt här hemma, lite sådant där normalt gnabb, men det tar ändå på krafterna så skratt hade varit uppskattat idag. <3.

    Självklart uppskattade jag intervjun med dig, nästan den som känts roligast/intressantast då det ändå är Dig jag följer ;).

    Jodå, det går rätt så bra med plugget, har första seminariet för denna kurs imorgon, känns alltid lite läskigt, men jag hoppas att det går bra. Jag ska vara med och presentera så det känns alltid lite läbbigt. Men det kommer nog att gå bra. Den sista maj är det sista dagen på denna kurs, då ska allting vara inlämnat. Tiden går ju snabbt, så snart kommer vi att vara där…känns lite läskigt att tiden går så snabbt! Känner mig inte riktigt redo för att sommarjobba ännu! Vill få vila lite, hehe.

    Hur ser det ut för dig nu framöver?

    Kram

  12. lovisa 8 maj , 2012 den 07:44 #

    sv: ja det är en bra text tkr jag 🙂

  13. louise 8 maj , 2012 den 08:31 #

    Åh jag vill också jättegärna ha en egen trädgård! 🙂 Dock blir det mer odling på åkrarna än i trädgårdslandet för mig. 🙂

  14. camilla 8 maj , 2012 den 09:12 #

    det hade vart mysigt 😀

    Förresten har du hittat ngn av de nya gb glassarna? letar som tusan efter den där oreo glassen hihi 🙂

    Haha jag håller med, hanhar en tendens att spela konstiga roller i filmer, alltid väldigt speciell^^ fast i pirates of thecarribean e han ganska bra också:)

    Lät kalasmysigt 😀
    Hoppas du får en fin dag, kraam

  15. ndail 8 maj , 2012 den 11:12 #

    Härligt!

  16. vivi 8 maj , 2012 den 13:51 #

    Vi har faktiskt inget bra ställe i vår trädgård att ha just grönsaksland, eller — det kanske vi har bara att jag inte orkar lära mig det som behövs ;P
    Just nu har jag noll koll på grönsaksodling även om jag hade tyckt det var mysigt med lite morötter, bär och annat, jag tror jag får börja i liten skala med en tomtatplanta eller två 😛
    Kram

  17. Fröken M 8 maj , 2012 den 15:05 #

    Åh, det är något jag oxå skulle vilja ha, men tyvärr har jag varken riktig trädgård eller gröna fingrar så jag inser mina begränsningar och nöjer mig med jordgubbar, tomater och lite kryddväxter 🙂

  18. Filippa 8 maj , 2012 den 22:35 #

    Jag har också en dröm att ha en trädgård där jag kan odla en massa grönsaker och frukter. Kanske ha ett växthus och massor av krukor med kryddor!

Kommentera

