[bak]tanke med Fika med Eleonore

5 Maj

Nu var det ett tag sen jag körde på mina bloggintervjuer, men har inte riktigt haft tid! Men denna gång blir det lite speciellt då vi kör en intervju med mig. 

Har du en bak- eller matblogg och vill vara med i intervjuserien så är det bara att höra av dig till mig i en kommentar eller ett mail!

Vem är tjejen bakom Fika med Eleonore?

 Jag är en glad tjej i mina bästa år som älskar att baka. I framtiden hoppas jag på att ha ett eget café men tills dess jobbar jag på Stena Line och är snart mammaledig.

Ditt första bakminne?

 – När jag var med mamma och bakade bullar och lyssnade på radio. Eller när jag bakade chokladbollar första gången och lekte matlagningsprogram!

Om du var en bakelse, vilken?

 – Detta är för mig den roligaste frågan men det är svårast att svara på. Jag skulle nog vara en riktigt god chokladcupcake, söt och go på utsidan men ännu mumsigare på insidan.

Vilket är ditt bästa baktips?

 – Att förbereda är a och o inom bakning, läs igenom receptet noga innan du börjar så du inte missar något viktigt moment och väg upp alla ingredienser innan du börjar.

Vem inspirerar dig mest?

– Min mamma och Leila Lindholm. Även alla bakbloggar man kommer över som gör otroligt vackra bakverk!

Vad bakar du helst?

– Tråkigt nog bakar jag helst en smarrig kladdkaka men skulle vilja kunna dekorera vackra tårtor och cupcakes!

9 svar to “[bak]tanke med Fika med Eleonore”

  1. Emma 5 maj , 2012 den 10:48 #

    Ja, jag har också hört att det sätter fart i dom veckorna. 🙂 Är ju ett tag kvar så meen. Den som väntar…. Hehe.

  2. Marias Bakglädje 5 maj , 2012 den 11:16 #

    sv: tack så mycket! Ja nog trodde jag att det skulle vara mycket svårare!

  3. Lisa 5 maj , 2012 den 15:07 #

    Sv: Det var verkligen dockskåpssött, vilket gjorde att jag drog in mina släktingar. För här i Götet där det finns mängder av caféer, där alla i princip har hög standard på sina kakor och bakverk så gäller det att sticka ut på något annat sätt. För mig gör man det bäst och enklast genom en fin och tilltalande miljö. Något som detta café på Haga är ett ypperligt exempel på! =)

    På tal om pastasallad så är det ju väldigt lämplig mat eftersom den är lätt att göra, kan förberedas ett tag innan och den är lätt att ta med sig. De tre kriterierna för bra utflyktsmat! Eller vad säger du?
    Ha en fin helg!

  4. Annika 5 maj , 2012 den 15:34 #

    Vilken rolig ide och va roligt att läsa svaren!

  5. Patricia♔ 5 maj , 2012 den 19:23 #

    Hihi, skoj att det blev en intervju med dig själv:)

    Åhh låter som en mysig helg för er. Här är det bara träning och mys som gäller. Nu är vi taggade både jag och sambon för det här så bäst att hålla igång då:)

    Stor kram

  6. Amy's piece of cake 5 maj , 2012 den 20:43 #

    Mycket av det du skriver vet jag redan… betyder det att jag känner dig väl? 😉

  7. Susanne 6 maj , 2012 den 11:51 #

    Det va så roligt och mysigt att baka tillsammans, när du va liten… ❤ Det är det fortfarande, men det är lite långt att åka, för att baka… 😉 Och nu är det du som inspirerar mig… ❤ / Mamma

  8. vivi 7 maj , 2012 den 10:30 #

    Åh vad roligt att du intervjuade dig själv, det gillar vi 😀
    Specieltl bakelsefrågan är som sagt väldigt rolig, men jag förstår att det kan vara svårt att svara på 🙂

    Oh tack, jag har nog aldrig sett det som särskilt starkt, det var mer ett desperat behov av att komma bort från hemstaden ett tag 😛
    Är riktigt glad att jag fick den chansen och tog den 🙂

    Hoppas helgen varit bra, mycket god glass ser jag ;P så ska det vara när det är soligt ute !
    Kram

  9. Jasmine 11 maj , 2012 den 15:04 #

    Roligt att få läsa en intervju med dig. 🙂

    Svar: Tack. Jag är inte förtjust i att vara på bild, men jag antar att jag hade ett svagt ögonblick när jag valde att publicera bilden på mig.

    Kram

Kommentera

