Testfredag v 18: Marabou Daim cookies

4 Maj

Förra veckan testade jag en ny festis och till det hade jag kakor som var till denna veckas test. Som några av er gissade är det just Marabou Daim Cookies!

Jag älskar daim, jag älskar cookies och jag älskar choklad men jag är inte helt säger på om jag gillar det tillsammans. Nog för att det är gott med knäck men smaken i dessa kakor blir alldeles för mycket, det smakar inte ens daim. Nej jag är inte helt övertygad även om det är en god kaka.

18 svar to “Testfredag v 18: Marabou Daim cookies”

  1. E L I N F E L I C I A S 4 maj , 2012 den 16:08 #

    så tråkigt 😦

  2. Josefine - En skärgårdsdröm 4 maj , 2012 den 16:30 #

    Det är riktigt kul faktiskt! Men kan tänka mig att den vi var på var inget jämnfört med på den tiden 🙂
    Ja det har vi, och det tycker jag är skitbra 🙂

  3. Monia - mamma till Tuvalie 4 maj , 2012 den 16:47 #

    hm, måste jag testa 😀

  4. Johanna 4 maj , 2012 den 17:15 #

    Är sämst på köka hem kakor, men om minnet kommer på det så kanske man skall testa!

  5. Annah 4 maj , 2012 den 17:36 #

    Jag tyckte att dom var jätte goda ja 😀

  6. Pernilla 4 maj , 2012 den 17:43 #

    Hehe mm dem är så söta mina sötnosar =)

    Har inte provat dem, vet ej om jag skulle gilla dem.

    Hoppas ni får en mysig helg, kram kram.

  7. tess 4 maj , 2012 den 18:20 #

    MIn mamma sade samma sak om de där kakorna, hon gillade allt men inte tillsammans i en kaka 😛 Hehe, ja innan hennes student så är ju bebisen iaf född oavsett vad. Efter två veckors ”övertid” så sätts man ju igång eller får tid för kejsarsnitt 😉 Men jag kommer nog inte vara så fit i vilket fall som helst så det ä rlika bra att klänningen inte är tight 😉 Hoppas att du har en bra fredagskväll! Kram

  8. Linda-Mamma till Alfred 4 maj , 2012 den 18:43 #

    Yummie! Drog t med en testfreda idag med;)Ja haha riktigt runda & goa kinder! Ja den glassen måste ju bara provas älskar toblerone!

  9. CJ 4 maj , 2012 den 19:33 #

    Tusen tack! Kram och trevlig helg. 🙂

  10. Petra 4 maj , 2012 den 19:46 #

    Kan det bli för mkt?= ) E Så synd att allt sånt ska innehålla spår av nötter!!

    Jajemen de e bra så=) Du e med i tävlingen
    kram

  11. rhulth 4 maj , 2012 den 21:07 #

    Jag kan tänka mig att de där kakorna är lite sådär, inte det roligaste kanske, jag tror jag förstår det där knäckiga och sedan de ”torra” kakorna. Med chokladbitar är det ju en annan sak, för då blir det lite krämigt och lite kontrast.

    Jag såg förresten, för ett tag sedan att Ballerina har lanserat nya smaker inför sommaren. Jag kommer inte ihåg båda smakerna (det var två) men cheesecake var en och jag tänkte på dig, vet inte ifall du har sett dem eller kanske tänker ta med dem i en testfredag, men det kan ju vara något om inte annat ;).

    Såg rabarberpajen inför Valborg, så härligt, jag älskar verkligen rabarberpaj, det är nog min favorit. Det syrliga och det söta går så bra ihop, gärna med en god vaniljsås också!
    Fin magen var också, är så glad för din skull. Min vän som jag träffade och fikade idag, som också ska ha festen (ska inte nämna den för mycket, eftersom det är hemligt) 😛 är i v. 31 nu också så det är spännande!

    De nya glassarna med Oreos och Toblerone såg förresten riktigt smarriga ut, njut åt mig ;).

    Sv: Jo, det är ju synd att läkemedelsföretagen inte tänker lite mer på sådant, att det i alla fall kan finnas lite alternativ. Nåja, som sagt, ifall det krisar och handlar om ”riktig” medicin så skulle jag ju inte bry mig om laktosen.

    Yes, beställde ramen för ett par dagar sedan och den kom idag, hann dock inte hämta ut den, så det får bli imorgon.

    Hur ser helgen ut?

    Kram!

  12. Helena 4 maj , 2012 den 22:24 #

    Tack! Det kommer nog också att bli mina nya favvobullar. Otroligt smidigt att baka ut dem direkt och sen låta dem jäsa. Blir nog perfekt om du ska bakar bullar med en liten bebis=)

    Inget slår hemmagjorda cookies! Ha en härlig helg! kramar:)

  13. Elena 4 maj , 2012 den 22:26 #

    Mums!

  14. Sofia 4 maj , 2012 den 23:55 #

    Jag älskar också allt det där var för sig och var övertygad att dom där kakorna är supergoda. Men kanske inte ändå, har hört samma sak av flera.

  15. Isabelle 5 maj , 2012 den 00:12 #

    Kvällen blev verkligen lyckad! Lagom helt enkelt. Synd bara att vi inte hade vädret med oss så vi blev tvungna att sitta inne och äta, men det var mys det med 🙂

    Hoppas du har haft en bra fredsgaskväll! Kram Isabelle

  16. Karin J 5 maj , 2012 den 09:47 #

    Kan inte annat än hålla med. Det känns lite väl sockrigt att slänga i Daim i en redan söt kaka, lite mer fantasifulla hade Marabou kunnat vara.

  17. kajsa 5 maj , 2012 den 13:37 #

    dom verkar ju iallafall jättegoda! tråkigt att dom inte var så goda då :/

  18. malin-helena 6 maj , 2012 den 09:50 #

    Ojoj, hä har man missat massor. Ny blogg och allt ju!
    Kan vara fint med en nystart ibland faktiskt. 🙂

    Åhh, jag som har haft en stooor förväntan på dessa kakor.. Kanske jag ska sänka mina förväntningar tills när jag väl testar dem. (för det måste jag nog göra) 😛

    Hoppas allt är bra med dig. Själv har jag mycket på gång just nu med jobb, träning och stoooor renovering hemma. Men ska ta tag i bloggen ordentligt nu igen. 😉

    Hoppas du haft en bra helg och att allt är bra med dig!
    kramar!

Kommentera

