Två nya tavlor i bebishörnan

17 Apr

Bebishörnan är så gott som klar, ja allt till bebis är så gott som klart förutom tråkigheter som blöjor, babyolja och andra skötsaker. Med 10 veckor kvar så känner vi oss väldigt redo med allt så bebis kan gärna komma nu istället, som vi längtar ihjäl oss nu! Men jag vill gärna att bebis växer klart också så det är väl bra att vi har dessa veckor kvar att förbereda oss mentalt med…

Bebishörnan utökas sakta men säkert och nu har två tavlor dykt upp ovanför sängen. En tavla från Lagerhaus med en Uggla och sen en texttavla från Gallerix. Som jag letat efter denna tavla sen jag såg den på en blogg och enda stället jag hittat den på är just Gallerix här i stan(fanns inte på ett enda ställe jag letade på i Sthlm). Är inte texten väldigt passande?

Väldigt neutralt och fint nu men så fort bebis kommit ska det upp lite färgglada tavlor gjorda på tapetprover! Vi vet ju fortfarande inte om det blir en flicka eller pojke och kommer inte få ett till ultraljud om det inte finns en medicinsk orsak och det satsar vi ju inte på.

19 svar to “Två nya tavlor i bebishörnan”

  1. Art By Tina - Konst & Fashion 17 april , 2012 den 10:03 #

    Oj är det bara 10 veckor kvar, shit vad tiden går fort. Vet ni vad det blir för kön? Nervös inför förlossningen?

  2. Patricia♡ 17 april , 2012 den 11:49 #

    Oj, tiden har ju bara rusat iväg för er. Gissar att de sista 10 kommer gå kalas fort också. Nå, vet du vad det är för liten krabat i magen? Söta tavlor!

    Jag har svårt att sova på dagar så om jag håller mig vaken till ikväll kanske jag lyckas sova riktigt bra då istället. Nej så tidigt jag gick upp idag är ju inget jag brukar göra så det var rätt irriterande, speciellt då man hunnit åka iväg också. Men jaja, det är ju inte sjukgymnastens fel heller.

    Vad snäll du är som tycker så:)

    Kramar

  3. Sandra- Med Pojke I Magen 17 april , 2012 den 12:14 #

    Underbara tavlor! Ugglan är min favvo 😀

    SV
    Oj jag har trott attt ni väntar en pojke 😀 Men ni vet alltsp inte vad d eär?

  4. Emelie, Mamma till David och Gravid 17 april , 2012 den 12:32 #

    Den uggletavlan ska jag köpa 😀 Så söt!

    Sv: Tack så mycket!
    Nästa gång vi ska till mvc är om 3 veckor, och efter det blir det varannan 🙂 Ni då? Har ni fått alla tider för resten av graviditeten?
    Kram

  5. Thessan 17 april , 2012 den 13:37 #

    Nä men den här är faktiskt väldigt enkel att göra, bara att blanda ihop å in i frysen =) Oj, bara 10 veckor kvar!! Spännande!! Kram

  6. Leila 17 april , 2012 den 13:49 #

    Men är det bara 10 veckor kvar nu!?
    Snacka om att tiden går riktigt fort nu!
    Jätte fina tavlor 🙂 Kommer passa väldigt bra in i bebishörnan 🙂
    Var rädd om dig nu vännen! Kram

  7. Josefine - En skärgårdsdröm 17 april , 2012 den 15:00 #

    Ja jag tror att han blev nöjd 🙂
    Verkligen! Fast idag är det inte lika fint, riktigt aprilväder med regn, hagel och lite sol & snö har det hunnits med också.
    Vad fina tavlor! Så himla spännande att det bara är 10 veckor kvar nu 🙂

  8. Mia 17 april , 2012 den 15:39 #

    Fiiiint! Och så spännande det blir att inte veta, gissa kan man ju göra utifrån hur ens släktingar sett ut med sina magar, mamma eller någon man är riktigt lik 😀 Mysigt oavsett för den lilla/lille som kommer, får ju er som föräldrar 😀

    kramkram

  9. Elin - Mamma till Jasper och pyret i magen 17 april , 2012 den 16:08 #

    Ja, precis. Man blir ju mer och mer förälskad i de lilla pyret som växer inom sig och gör sig påmind med sina sparkar 😉

  10. Sanna 17 april , 2012 den 17:14 #

    Så fina tavlor 🙂

    SV; Nu står tonfiskpajen i ugnen, och snart ska den ätas 🙂
    Jag gjorde pajdeg på 150 gram smält smör, 6 dl mjöl och 8 msk vatten. Låt sedan degen vila i kyl i ca 30 min. Sen så tog jag lök och fräste till det i lite smör, la i botten. Sedan på med tonfisken, och på tonfisken tog jag feta ost. Som övre lager körde jag riven ost, två ägg, creme fraische. Nu är den klar att ställas i ugnen på 225 grader, i 20-30 minuter.
    Nu återstår bara att se hur den blev, och om den blir godkänd av sambon 🙂

  11. Pernilla 17 april , 2012 den 17:46 #

    Åhh såå söta och fina tavlor =)

    Det är så skoj att handla saker till sina små liv!! Det lär du märka ännu mera sen, hehe!!

    Ha det fint, kram.

  12. Amy's piece of cake 17 april , 2012 den 18:31 #

    Nämen vilka sötingar! Neutralt är bra, shoppa på! Jodå, inlägget kommer i dagarna så håll utkik! Hur har ni det annars i K-krona? Här rullar det på… hämta/lämna på dagis, jobba, umgås, träna, blogga och sen sova puuhh! Kram!

  13. Carro 17 april , 2012 den 20:18 #

    åå gillar verkligen uggletavlan!

  14. Petra 17 april , 2012 den 20:37 #

    Åhh så fina! Underbar text & så sann!

    ja den sista tiden e dryg att vänta. men den som väntar på ngt gott 😉
    kram

  15. Frida 17 april , 2012 den 21:03 #

    Åh så fina! Vi måste sätta fart snart, är i vecka 33 nu. Mina listor är långa. Det är ju så skoj och shoppa också!

  16. jessica 17 april , 2012 den 23:54 #

    Båda tavlorna är jättefina=)) 10 veckor, det är ju ingenting!! =))

  17. Vivi 18 april , 2012 den 08:32 #

    Oh vad fina ! De passar ju perfekt till en liten guldklimp 🙂
    Jag har fått ett tips vad det gället blöjor, köp redan nu ! Min syster sa att blöjor är väldigt dyrt och blev en av de dyraste utgifterna när hon & hennes man fick barn och däreför kan de vara bra att köpa några blöjpaket i förebyggande syfta så delar man upp kostnaderna lite 🙂

    Oh vad mycket goda glasstips, mums! Det var länge sedan jag gjorde egen kanske borde pröva det snart fast jag inte har en glassmaskin 🙂
    Kram!!

  18. Anna 19 april , 2012 den 10:14 #

    Vilka fina tavlor ni gjort!
    Bara 10 veckor kvar? Oj! Vad spännande! 🙂

  19. Mickan - Nybliven mamma 19 april , 2012 den 11:44 #

    Vilka fina tavlor! 🙂 Gillar särskilt uggletavlan!
    Oj, 10 veckor kvar bara. Det går undan! 😀 Snart har du också en bebis att mysa med hela dagarna. 🙂

    Tusen TACK för grattishälsningar till vår lilla Vera. 🙂 Hon är underbar och det bästa vi har! 🙂
    Kan tänka mig att glukosbelastningen inte var någon hit. Jag behövde inte göra den.

    Kramar!

Kommentera

