Varm choklad vs. Mjukglass

14 Apr

Idag är jag glad att jag inte bor i Sthlm, så lyder dagens status idag på facebook. Medan familj och vänner hemma i Sthlm skottar snö, svär över sommardäcken som redan är på och dricker varm choklad inomhus har jag suttit på stortorget här i Karlskrona i skinnjacka och solglasögon och ätit en mjukglass från Glassiären. En dag som denna märker man av kontrasterna mellan norr och söder, snö mot 14 grader och sol.

20 svar to “Varm choklad vs. Mjukglass”

  1. Pernilla 14 april , 2012 den 16:42 #

    Mums mums så gott =) Blir lite avis, vill ju också äta glass på glassiären.

    Ha en fortsatt bra helg fina du, kram kram.

  2. Carro 14 april , 2012 den 17:07 #

    Jag blev minst sagt chockad när man såg facebookuppdateringarna om den där snön idag! haha. Men den där mjukglassen ser sååååå god ut!

  3. tess 14 april , 2012 den 17:40 #

    Ja du skulle se min min när jag drog upp rullgardinen i morse, haha. MASSA snö! Igårkväll när jag var ut med hundarna var det ingenting… :/ Sen runt 12 så började det regna, alltså spöregna. Jag hittade inte mina gummistövlar när jag skulle till frissan så jag fick ta ett par ”vanliga” skor. Inte så kul direkt… När jag gick därifrån så var det solsken och 7grader iaf. Och det har hållt i sig sedan dess, så förhoppningsvis så torkar marken snart igen 😉 hehe.
    Hoppas att du har en trevlig helg! Kram

  4. Ann-Sofi MATSAFARI 14 april , 2012 den 18:41 #

    Här har vi också haft en kanondag! Jättefint väder och ingen snö i sikte så långt ögat når;)
    Jag hann inte med glassen idag men den fanns i mina tankar hela tiden när jag röjde i trädgården:)
    Ha en fin lördagskväll!

  5. carrå - mamma till Isabella och gravid 14 april , 2012 den 19:00 #

    Ja bland det läskigaste jag varit med om, nu har båda mina barn skrämt mig på kort tid så nu får det vara nog tycker jag!.
    Jaha har bara hört bra faktiskt! apropå glass så såg ju inte den där lite god ut, åååh muma!

  6. Jonna 14 april , 2012 den 19:59 #

    Tack så hemskt mkt 🙂 Ja vi kommer ha täcke om de inte blir för varmt, men på halva bebisen 🙂 är lite olika de där! =) vissa säger man inte ska o såvidare, men sunt förnuft tror jag är bäst 🙂

  7. Josefine - En skärgårdsdröm 14 april , 2012 den 20:26 #

    Den var riktigt bra tycker jag 😀 bra rolig!
    Okej 🙂 Min pojkvän gick gymnasie där nere. Jag (vi) bor i Gryts skärgård utanför Valdemarsvik i Östergötland. Bor inte så jättelångt upp då och här har det varit kanonväder 🙂

  8. Emma 14 april , 2012 den 20:51 #

    Ja här vid vänern har det också varit väldigt fint idag. Din glass ser god ut. Har inte ätit mjukglass än i vår….

  9. Petra 14 april , 2012 den 21:01 #

    Ja usch & fy. Ingen mera snö nu tack!

    Ja hon e en stark kvinna. Gillar hennes blogg mkt.
    Oj, tufft jobb låter de som . Speciellt när man e gravid.
    Va rädd om dig
    kram

  10. Johanna 14 april , 2012 den 21:31 #

    sv: Visst var den snygg, perfekt i sommar ju! Nästan så att jag funderar på att klicka hem den trots att det inte vanligtvis är mig stil samt att jag har gett mig själv shoppingförbud (visserligen inte nödvändigt :P)!

    Håller med dig om vädret, jag skulle inte stått ut med att bo i Stockholm idag, haha… Istället har jag, precis som du, varit ute i solen och ätit glass! 😀

  11. Fina Frun 15 april , 2012 den 04:00 #

    Oj oj vad gott!!!

  12. Katarina 15 april , 2012 den 05:21 #

    OMG, vilken mumsig glass!

  13. camilla 15 april , 2012 den 08:50 #

    haha jag är också glad att jag inte bor uppåt i landet när man hörde om snö:P
    glassen ser otroligt od ut förresten:D

    haha ja men de har jag också tänkt på, hur de ser ut idag:P men han har jag aldrig sett i en film efter eva och adam?

    skönt de lät 🙂 min helg har bestått av träning, klippning osv:) nu ska jag iväg på massage hihi. Din helg?
    kramis

  14. Art By Tina - Konst & Fashion 15 april , 2012 den 09:38 #

    Vi kommer backpacka oss ner längst med hela den Indiska västkusten – tror det blir ca 10 stopp i olika städer (intensivt, typ 1-2 dagar på varje ställe). Vi startar i Delhi där vi först flyger till den heligaste staden Varanasi – stannar i tre dagar och flyger sedan tillbaka till Delhi där vi ska möta upp ett gäng andra människor som vi ska resa tillsammans med (spännande!). På slutet av resan hänger vi 1,5 vecka i Goa som avslut på resan. Jag längtar!!!

  15. Sofia 15 april , 2012 den 10:30 #

    Jag är också ganska glad att jag inte bor i Stockholm. 🙂

    SV: Ah tänkte det, har verkligen inte fått för mig att du bodde i Göteborg, men blev osäker när jag såg Stena Line bilden. 🙂

  16. Patricia♡ Göteborg 15 april , 2012 den 11:57 #

    Ja glass och sol är betydligt bättre än snö haha. Göteborg hade härligt vårväder igår också, tack och lov. Aningen mulet och grått idag dock:(

    Kramar

  17. malin-helena 15 april , 2012 den 12:55 #

    hihi, jag hade samma känsla igår när jag tog en promenad i spåret i skogen när sol strålarna strilade ner mellan träden och tänkte. ”hur fasen kan det, bara 40 mil härifrån vara ”snökaos”” 😛
    Men jag njöt. 😉

    Idag är det dock mer mulet på himlen, men ingen snö som tur är. 😉 hehe..

    Ja, det är alltid roligt att göra lite utflykter när man är utomlands och som du säger se lite. Även om det inte är vilda djur och så. Det var en suuuper härlig park i alla fall. Och om du någon gång åker till någon by i närheten borde du besöka Palmitos. Speciellt barnfamiljer är det toppen för. 😉 hihi..

    Jag har tur som har flera vänner och en syster på nära håll som gillar indiskt. 😉 Sedan har vi ju thaimat på jobbet, vilket jag också älskar galet mycket. sååååå gott!

    Hoppas du har en fin dag idag med! Kramar.

  18. Lina S 15 april , 2012 den 14:39 #

    Gött!

  19. jessica 15 april , 2012 den 22:47 #

    haha, jag var verkligen en av dom som svor igår=)) Hade mycket heldre ätit mjukglass i solen;)

  20. Vivi 16 april , 2012 den 09:54 #

    Åh vad gott med mjukglass, vi har haft helt okej väder på västkusten, inte riktigt lika varmt och soligt kanske , men helt okej.
    Jag hoppas det blir fint väder denna helgen för då har jag lite tid att njuta av vädret också 😛

    Kram !

Kommentera

