Testfredag v 15: Japp Hazelnut

13 Apr

Nu är jag hemma efter några dagar på sjön och självklart är det dags för ännu en testfredag!

Denna vecka har jag hittat nyheten Japp Hazelnut. En nyhet som enligt mig är lite av en blandning av marabou schweizernöt och snickers. En god blandning dessutom! Mjuk kola, stora bitar av hasselnöt, god jappfyllning(vad är det egentligen för fyllning?) som är täckt i choklad!

Kika in hos Linda för att se vad hon hittat till testfredagen?

16 svar to “Testfredag v 15: Japp Hazelnut”

  1. Pernilla 13 april , 2012 den 16:26 #

    Nja föredrar vanligt Japp, är ett av mina favorit choklad 🙂

    Hoppas det gick bra att jobba i veckan och att du får en fin helg, kram.

  2. Linda-Mamma till Alfred 13 april , 2012 den 17:05 #

    Jaruuu det vet inte ens jag vad det blir men hoppas fästman kommer hem med ngt gott;)

  3. Rinki 13 april , 2012 den 17:21 #

    Den ser riktigt god ut, jag gillade Japp jättemycket tidigare :). Bläddrade ned lite i bloggen och såg den otroligt söta bilden på dig när du var liten och hjälpte till att baka, så söt du var! ❤ ja, du är ju fortfarande söt såklart. Jag har dessutom också varit inne på Gunnarsons och suktat efter deras macaroons, men jag har ännu inte köpt något, men det var som att man såg på dem att de var bra gjorda!

    Sedan såg jag dina påskkakor, de såg ju hur fina ut som helst, vad var det där med att låta dem svalna på plåten, vad händer då?

    Sv: Ja, du har så rätt, jag vet att jag alltid kommer att sakna min farfar, oavsett hur lång tid det går.

    Hehe, precis så var jag också, eller när jag var ganska liten försökte jag nog smälta in lite genom att försöka tycka att någon av killarna i Backstreet Boys var snygga eller något, men vet inte om jag verkligen tyckte det. Men nu på senaste tid, jag vet inte om jag känner mig så mycket mer tjejigt, snarare att jag inte tänker lika mycket på vad som är tjejigt och inte, utan klär mig och gillar det jag gillar helt enkelt ;). Köpte på tal om det en neonrosa t-shirt på H&M igår ^^.

    Skönt att du känner att jobbet fortfarande går bra 🙂 vad är det du gör på båten och sådär, vad har du för arbetsuppgifter?

    Kram på dig!

  4. Katarina 13 april , 2012 den 17:28 #

    Japp har jag alltid gillat och denna låter också god! Önskar dig en fin helg!

  5. Thessan 13 april , 2012 den 18:33 #

    Tack. Hade en toppen födelsedag! Hoppas du har en riktigt mysig fredagkväll. kram

  6. Katarina 13 april , 2012 den 21:20 #

    Ah, härliga testfredag 😉
    Ha en fin kväll och lika bra helg!

  7. Johanna 13 april , 2012 den 21:29 #

    Ja visst är den bra!

    oh det lät gott 🙂

  8. Tessie 13 april , 2012 den 22:35 #

    Sv: Hehe… jag var inte så super sugen på mer så det blev inget mer! 🙂
    Men så kan det vara i bland.
    Ja, boken passar toppen bra till det jag ska skriva i den så att säga!!..
    Hoppas din helg börjat toppen bra! 🙂

    Kram ❤

  9. LIENE 13 april , 2012 den 22:45 #

    Den måste jag prova någon gång!

  10. Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv 13 april , 2012 den 23:55 #

    Såg god ut 🙂

    SV: Tack så mycket ^^,

  11. Felicia 14 april , 2012 den 01:36 #

    så blev jag sugen :C

    SV: taack så jätte mkt fina du!
    puss

  12. Yohanna 14 april , 2012 den 08:24 #

    Oj vad läckert, vad gör du på sjön?? Jobb eller nöje? 🙂
    Svar: Jag har ansökt om gravidpenning från 14 maj = 6v före beräknad förlossning. Men jag har ju ingen aning om det blir beviljat dock.. Men däremot, så mår jag toppen jobbar jag nog lite till annars blir jag så brutalt rastlös om jag ska gå hemma 6v och i värsta fall på ”övertid” därutöver.. Minns sist hur drygt det var när jag blev sjukskriven pga sammandragningar så mkt och bara väntade och väntade och väntade… Men nu har jag ju dock en svag förhoppning och tro i att inte gå 2v över, så vi får se 🙂 Själv då??? Jag arbetar som sjuksköterska i hemsjukvården, heltid. Du, du låter precis som jag med otåligheten och att köpa allt låååååååååångt i förväg 🙂 hahaha… kontrollfreak som man är..

  13. Frida 14 april , 2012 den 11:12 #

    Mums!

  14. Anna 14 april , 2012 den 15:38 #

    Spännande! Måste testas här också!

  15. Linda 14 april , 2012 den 23:21 #

    mums, den har jag inte sett, verkar mycket god!

    jag har förresten fortfarande inte varit på glassiären, är enormt sugen på ett besök dit nu. det är säkert lite nya kul smaker med! 🙂

  16. Tess 15 april , 2012 den 17:51 #

    Åh, jag är en riktig japp-oman. Måste testa den! 🙂 hehe

Kommentera

