Indiska restauranger

11 Apr

Att hitta den perfekta indiska restaurangen är svårt, det finns ju så många bra restaurangen men få med det där lilla extra. I stockholm har jag tre favoriter och alla är de olika! Ta t ex min favoriträtt som jag alltid äter, Palak Paneer, som inte är densamma på något ställe. Men det är väl så alla har sitt recept som gått i generationer, liksom vi har vår köttfärsås som inte är den andre lik i något hem.

Happy India– Mysigt litet ställe vid Mariatorget som med hjälp av den kvinnliga servitrisen fått en genuin indisk känsla. Väldigt god Palak paneer som smakar mer curry och ett vitlöksnaan som är tjockt och smakar mycket färsk vitlök. Akvariet i hörnet är populärt hos både vuxna som barn

Ghandi– Ett lite större ställe på Katarina Bangata som inte känns lika genuint till inredningen men låt inte det lura dig. Här är palak paneeren minst lika god men smakar mer tomat. Vitlöksnaan är inte lika tjockt och fluffigt med det vägs upp av den lilla after eightkakan man får när man ska betala notan.

Shanti– Ligger också på Katarina Bangata och är det stället med mysigast känsla och väldigt indisk inredning. Maten är väldigt god vilket märks då många kommer hit så boka bord i tid!

9 svar to “Indiska restauranger”

  1. Art By Tina - Konst & Fashion 11 april , 2012 den 13:58 #

    Jag har inte så värst stor kunskap om indisk matlagning mer än att det är kul att ge sig på hemma i köket. Äter jag indiskt ute brukar jag beställa lamm eftersom dom är experter på att få det supergott. Det är svårare att laga själv. Ser grymt mycket fram emot att få uppleva den indiska kulturen & matlagningen på riktigt, ca 7 månader kvar!

  2. Katarina 11 april , 2012 den 15:14 #

    Palak paneer är min favorit också och som du säger så smakar den alltid olika på olika restauranger! Indiskt är gott 🙂

  3. malin-helena 11 april , 2012 den 22:48 #

    Maah, så gott med indiskt. Tyvärr har jag en sambo som inte alls gillar någon sorts aseatisk mat. :PVet inte vad det är för fel på honom. 😛 Haha!

    Men jag ska absolut tipsa min arbetskamrat som ska till sthlm nu i juni och hon älskar indiskt med så. 😉

    Hoppas du får det bra på båten under din jobbvecka! 🙂
    Kramar.

  4. Fina Frun 12 april , 2012 den 01:12 #

    De ska jag lägga på minnet! Älskar indiskt!

  5. Anna 12 april , 2012 den 09:50 #

    Åh vilka bra tips, har varit sugen på att testa indiskt men inte riktigt vetat vart vi ska gå här i staden. Blev avskräckt från indiskt efter en mardrömsupplevelse på en indisk restaurang i Nice för några år sedan men nu har vi lagat lite indiskt hemma så nu är jag redo att prova igen 😉

  6. Filippa 12 april , 2012 den 10:04 #

    Hej!

    Tänkte bara titta in och berätta hur det gick med tårtbakandet! Jag gjort egna ckokladbottnar, vispade grädde som jag varvade med jordgubbssylt. Försökte göra en vaniljkräm men det blev snarare sås så blev inte att jag kunde använda den direkt. Köpte ett färdigt marsipantäcke som jag dekorerade med samt chokladbokstäver. Martin, min pojkvän tyckte om den men jag tyckte den blev aningen torr. Aja, första gången blev väl sådär. Tack för tipsen. Kram!

  7. Amy's piece of cake 12 april , 2012 den 18:30 #

    Indiskt är mumsfillibabba minsann 😉

  8. Patricia♡ 13 april , 2012 den 12:01 #

    Jag har faktiskt aldrig testat indisk mat alls. Äter hellre Thai, tycker det ser fräschare ut på något sätt. Men det är säkert jättegott. Kanske borde jag sluta fega och testa på något nytt, men det är lättare att äta sådant som man vet att man gillar^^

    Stor kram

  9. Julia 14 april , 2012 den 14:53 #

    Sv: Tack så jättemycket! ^^
    Mmm, vad gott det ser ut!
    Kram!

Kommentera

