Till båten igen för ett jobbpass

10 Apr

Efter att ha fått vara hemma och umgås med sambon under hela påskhelgen har jag nu begett mig till båten igen för några dagars jobb. Jag har alltså fått det ultimata jobbpasset denna gång, tisdag-fredag. Tänk att det dessutom bara är några pass kvar att jobba på båten nu, i mitten av maj ska jag ju sluta jobba och gå hem på mammaledighet. Den enda ledigheten som egentligen känns riktigt välkommen, förutom betald semester då.

Det är ju lite olika det där med hur man går hem på mammaledighet. Visst börjar det bli tungt att jobba men samtidigt hade jag kunnat stanna tills maj ut. Men i och med att det komplicerar en del om något skulle hända ute på sjön och vi är långt ifrån land så vill jag nog gå hem tidigare. Jag har hört rykten om att det är 2 månader innan bf man ska gå hem när man jobbar som jag gör. Hur gör/gjorde ni, när gick ni hem från jobbet?

Så medan jag jobbar tänkte jag köra på en liten Sthlms-specialvecka. Alltså inlägg om mina favoritställen som jag besökte denna gång i sthlm. Hoppas ni får en fin vecka så svarar jag igen på era kommentarer på fredag!

14 svar to “Till båten igen för ett jobbpass”

  1. maya 10 april , 2012 den 12:17 #

    jag vet att det är så på olika ställen, vissa får ju jobba till en vecka innan BF… när jag jobbade inom vården fick min kollega som då var gravid gå hem 2 månader innan vilket var super bra. Så är det inte när man jobbar på dagis(vet ej om det har ändrats) Det är på olika ställen, har du pratat med din chef? (jag vet inte vem man pratar med ang.detta)

  2. Linda-Mamma till Alfred 10 april , 2012 den 12:27 #

    Ja har man brist på fantasi o vill komma ut lite hela familjen så är geocaching perfekt!!Skitskoj…!
    Jag gick hem 1 månad innan och då har jag ett kontorsjobb det kändes bra ändå, så man fick förbereda sig mentalt med;)

  3. Leila 10 april , 2012 den 12:32 #

    Hej vännen!
    Hoppas att du får en riktigt bra jobbvecka nu 🙂 Ja, Gwyneth är verkligen så otroligt duktig!, och hon lyckas med att behålla sin integritet och familjen undan rampljuset på ett väldigt bra sätt tycker jag.
    Jo, men påsken har varit bra, har dock inte pyntat och fixat så jätte mycket detta år men den har varit mysig 🙂
    Vi hörs igen när du kommer hem! Kram Leila

  4. Petra 10 april , 2012 den 13:37 #

    Vad jobbar du som?
    Rätt skönt att gå hem lite innan BF, så man hinner boa lite o sen e de skönt med lite nedvarvning o vila innan bebben kommer
    kram

  5. Maria♣ 10 april , 2012 den 14:10 #

    Våran påsk ha varit underbar 🙂
    Va skönt att gå på mammaledig het 🙂

  6. Helena 10 april , 2012 den 15:04 #

    Skönt att få jobba på veckodagarna och komma hem lagom till helgen. Jag tycker du gör rätt i att inte jobba längre fram. Det är ju lite speciellt när man är havet om nåt skulle hända.
    Ha ett bra pass!:) Kramar

  7. Anne 10 april , 2012 den 16:55 #

    Jag gick hem tre veckor före, den här gången. Skönt!

  8. Pernilla 10 april , 2012 den 17:58 #

    Hoppas det går bra för dig att jobba, förstår att det kan börja bli lite tungt nu!!

    Skönt att gå hem lite tidigare då och njuta mammaledigheten 🙂 Kram

  9. Emma 10 april , 2012 den 19:13 #

    sv: jag visste inte ens att gb hade en nostalgisida. Den får jag nog ta en titt på.

    Det är ju svårt det där med när man ska gå på mammaledighet. Jag blev sjukskriven tidigt pga foglossning, tror det var v.22 eller något sådant. Kommer inte riktigt ihåg. Men har man ett jobb där det finns risker för ett tungt jobb och risker för en själv är det väl bra att gå tidigt. Iof är det väl många som kan byta till lättare arbetsuppgifter men det är ju inte alltid man kan det heller!

    Hoppas du får bra arbetsdagar! /E

  10. Jonna 10 april , 2012 den 19:27 #

    dem beviljar två månader innan 🙂 Sen är de väl vad man har för jobb. =) jag gick för foglossning men havandeskaps penning from 1 mars tom 20 april 🙂

    Ja toast är super gott!!

  11. Ida 10 april , 2012 den 19:29 #

    Själv börjar jag jobba först i morgon, men en tre dagar lång arbetsvecka känns helt okej=)

  12. Sofia 10 april , 2012 den 22:27 #

    Spännande ändå att det är så nära. 🙂 Vilken sträcka jobbar du på?

  13. sofie mumsfillibaba 11 april , 2012 den 21:45 #

    Kan det sådär men har man ett tungt jobb har man rätt att gå hem tidigare. Jag är en sån där kontorsråtta så jag gick 2,5 vecka före beräknad födelse. Man vet ju aldrig. Jag gick hemma en hel månad. Men det var så skönt! Hann precis bli trött på det när O föddes. Man mår ju lite olika och jag hade jobbat och stressat mycket så jag var enormt trött. Vilade mycket under min ledighet och gjorde bara det jag tyckte var kul (baka, laga mat, pyssla, promenera osv). Så jobba inte längre än vad du behöver!

  14. Filippa 20 april , 2012 den 09:56 #

    Mammaledighet? Känns som jag inte har hängt på bloggen på väldigt länge eller bara missat detta totalt! Väntar du barn?

Kommentera

