Calippo Shot

9 Apr

Äntligen har jag testat den! Årets mest efterlängtade glassnyhet är ju Calippo shot och visst är det som att bli barn på nytt. Barndomens soleroshot hade ju andra smaker men denna är så good! En riktig sommarfavorit.

39 svar to “Calippo Shot”

  1. Fina Frun 9 april , 2012 den 11:41 #

    Den såg spännande ut! Den får jag se till att prova, jag är en riktig glass-o-man ;D

  2. Micaela 9 april , 2012 den 11:52 #

    Jag blev riktigt besviken på den :-/ Hade önskat att det var samma smak som förr

  3. carrå - mamma till Isabella och gravid 9 april , 2012 den 12:07 #

    Ja jätteduktig! haha ja men det är inte så noga, igår satte hon de faktiskt på rätt fot, hihi.
    Ja konstigt av han ;).

    Detsamma! 🙂

  4. Johanna 9 april , 2012 den 12:21 #

    okej den har jag inte hört 🙂

  5. Johanna 9 april , 2012 den 12:24 #

    glömde…. lokalen var fle för det saknades rätt ventlilation för så många rockande personer så tätt in till… och sen var det bara de som stod i första raden som såg takida. Är man kort som jag såg man inte mkt!

  6. Nadja 9 april , 2012 den 12:50 #

    Det var så lite. =)

    Jag firade hos mina föräldrar med min pappas sida av släkten. =) ¨
    Ja te party är riktigt mysigt. =)

    Var har du köpt den? =) kram

  7. Mathilda köpte den igår. Hon tyckte om den i varje fall ::-)

  8. Tessie 9 april , 2012 den 13:19 #

    Jag har sett den många gånger, men har bara ätit glass 1 gång än så länge från gb i år. Då blev det den nya lilla glassen från magnum den vita, kommer inte ihåg vad den heter just nu! 🙂

    Sv:
    Jag firade inte påsken alls, har bara vart som vanligt för min del men inte har det gjort mig så mycket!
    hur firade du din?..
    Det var smarrigt med chokladbollar, åt 3st inte samma dag men ja.. Jonas därimot åt resten igår innan han åkte hem efter han sovit här 🙂 sötnosen min ❤

    Hur är din lediga Måndag!?
    Kramar

  9. Emma 9 april , 2012 den 13:28 #

    Åh måste smaka på den glassen igen. Antar att vi båda är födda på 80 talet och kommer ihåg några glassar vid det här laget. En glass som jag kan sakna är bananglassen de hade ett tag. Kommer du ihåg den?

  10. Emelie, Mamma till David och Gravid 9 april , 2012 den 13:42 #

    Måste också testa den! 😀
    Hur går det med graviditeten? Mycket krämpor? Vad hittade ni på under påsken? 🙂
    Kram

  11. Linda 9 april , 2012 den 14:42 #

    åh. nostalgi!! Den kommer jag ihåg från när jag var liten ju! 🙂

  12. Rinki 9 april , 2012 den 15:12 #

    Kul att den var god 🙂 då vågar jag nog också prova den. Lime, som den tidigare Soleron hade som smak känns som att jag hade gillat mer, men om du gillar denna så ska jag testa den!

    Sv: Ja, den filmen var lite sådär lagom mysig ändå och det är härligt att bara få luta sig tillbaka och se på sådana filmer också ibland tycker jag. Precis, det är roligt att de har fått med så pass många kända ansikten i filmen.

    Hihi, jag tycker verkligen att amisen blev jättegullig, jag har inte heller varit ett vidare stort fan av rosa tidigare, kanske bara automatiskt anti, för att det var så typiskt tjejigt, men jag har börjat gilla det mer och mer. Speciellt lite sådär illrosa ^^.

    Eller hur, påskägg är alltid trevligt att få och även om man äter en del godis annars också (precis som du skrev) så är det ju lite roligare att få det i present och på det här sättet, istället för i godispåse. Sedan är brukar jag själv inte lägga pengar på laktosfria chokladpraliner eftersom de är så dyra och inte finns att få tag på överallt, så jag blev extra glad.

    Det är svårt det där med relationer, men jag tror nog att det kommer att gå bra, även om det kanske kommer att ta lite tid. Du förtjänar en fin relation med din svärmor dock, jag menar du är ju en superfin tjej och om hon inte tar sig tiden till dig, så är det ju verkligen hennes loss så att säga! ❤

    Kram på dig!

  13. Malin Sundin 9 april , 2012 den 16:59 #

    gott!

    RE: haha visst är dem 😀

  14. Josefine - En skärgårdsdröm 9 april , 2012 den 17:24 #

    Den är jag sugen på att testa och nu när du sagt att den är god får jag ta och göra det 😀
    Ja det var mysigt, hihi 🙂
    Okej, så himla skönt! Men vart bor du då? Här är det kallt, grått och snön ligger kvar :/

  15. Dan Syndrom 9 april , 2012 den 17:26 #

    den ser god ut^^

  16. Millan 9 april , 2012 den 17:27 #

    Ett tusen år sent svar, förlåt!!!
    Men ja, tack! Gillar dock inte alls bilden, den ser för överredigerad ut och iden var bättre i mitt huvud haha.
    Och alltså, kan inte kika in på din blogg utan att bli hysteriskt sötsugen!

    Kram!

  17. Linda - ndaiL 9 april , 2012 den 17:46 #

    Åh, jag kommer ihåg när den fanns sist! 🙂

  18. Ninni 9 april , 2012 den 18:02 #

    Åh den måste jag smaka!

  19. Thessan 9 april , 2012 den 19:03 #

    Tittar in å önskar dig en fin avslutning på denna påskhelg =)

  20. Jessica - En flicka som är stark 9 april , 2012 den 19:16 #

    åh så fort det blir en solig dag ska jag köpa en sån!

  21. Thessan 9 april , 2012 den 19:46 #

    Tack tack, låter som en kanon helg. Då är man laddad inför en ny vecka =)

  22. Petra 9 april , 2012 den 20:11 #

    Spännande måste testa. Min syster gillar oxå den skarpt.

    ja jag e så nöjd med mina 7 cm!! =) Men oj vad jag har kämpat. Kul att det visar sig funka =)

    Ja de e så underbart att handla baby saker. Allt e så sött =)
    kram

  23. LIENE 9 april , 2012 den 20:37 #

    sv: tack:)
    Det är därför jag älskar att baka, oho!

  24. Sandra- Med Pojke I Magen 9 april , 2012 den 20:39 #

    Åhh jag blev riktigt besviken på den glassen, ja tyckte de bara smaka kemikalier 😦

    SV
    haha graviditeten spelar en ett skvatt… Jag är ingen höjdare av glass i vanliga fall, men nu äter ja massa glass ofta!

  25. Katarina 9 april , 2012 den 21:03 #

    Har inte testat. Min favorit bland isglassar är piggelin och igloo. Vad hände med igloo?

    Åh, måla ägg är mysigt. Mindre kul med färg på äggen tyckte vissa här hemma, men det får man leva med.

    Kram

  26. Johanna 9 april , 2012 den 21:03 #

    Ja och man skulle vilja kunna rocka lite till musiken med, det var nästan omöjligt…..

  27. carrå - mamma till Isabella och gravid 9 april , 2012 den 21:13 #

    Ja nu känns det som den riktiga nedräkningen börjat! :). Åh inte långt kvar för dig!

    Ja det tycker jag med! 🙂

    Rusade förresten till affären och köpte denna glass efter din recension, (isglass-craving som jag fått) men blev besviken, tyckte den var god men inte så god som typ alla påstår :p

  28. Felicia 9 april , 2012 den 21:21 #

    Vilka minne man hade med den glasssen haha! MINNNEN, nostalgi!

    puss

  29. tess 9 april , 2012 den 21:30 #

    Jag har då letat land och rike runt men inte sett en enda affär som sålt den! :O Iaf känns det så… varje gång jag blivit sugen på glass så har jag tittat efter den, men aldrig sett den i afären…

    Sv. Haha, hur kunde jag glömma att skriva upp ingredienderna?! Har lagt till dem nu iaf 😉 Kram

  30. Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv 9 april , 2012 den 21:37 #

    Den där kanske man ska ta och testa i sommar 😛

    SV: Ja visst är dom snygga! Och ja jag klickade hem ett par idag ^^,

  31. Fnulan 9 april , 2012 den 23:22 #

    Jag blev lite besviken.. men barnen gillade den massor”
    KRAM

  32. Nadja 10 april , 2012 den 00:51 #

    nä precis. riktigt smarrigt var det. =)

    Jag undrade om glassen, var du hittat den? =)
    Vad är veckans planer? =)

    Kram

  33. camilla 10 april , 2012 den 07:58 #

    Jag älskar den:D de va både min och min syrrasfavvo förr så vi blev så gladA när den kom tillbaka:D

    åå lycka till på jobbet:) hur längr blir du borta?
    visst e de programmet bra, man undrar hur vissa folk tänker ibland o jag sittre alltid o funderar på hur jag själv hade reagerat haha

    kraam

  34. sara 10 april , 2012 den 08:45 #

    muums jag som gillar calippo 🙂

  35. Nadja 10 april , 2012 den 09:23 #

    Oj vad du var uppe tidigt. =)

    Aha har länge letat efter den men inte hittat den någon annanstans. =(
    Vad är veckans planer? =)
    Kram

  36. Lina S 10 april , 2012 den 11:06 #

    Måste testa!!

  37. Mamma till William och Wilma 11 april , 2012 den 10:45 #

    God förmiddag söta..Då får man testa denna glass närs gång det är lita varme och solen visar sig..ha en fin onsdag.kram

  38. Dilin 14 april , 2012 den 13:53 #

    gott! 😀

  39. Filippa 20 april , 2012 den 09:55 #

    Så kul att den kom tillbaka, Nostalgiiii!

Kommentera

