Glassiären har öppnat för säsongen!

5 Apr

Ingen här i Karlskrona kan ju ha gått miste om att Glassiären i söndags slog upp sina dörrar för säsongen! Synd att jag inte var hemma och fick avnjuta en glass men det kommer inte gå någon nöd på mig iaf, har ju hela sommaren på mig nu. Ser framför allt fram emot att prova Dammsugarglassen.

Ni som bor i närheten, kan absolut rekommendera att ta en tur ner här i sommar och njuta av en god glass och skärgårdskänslan i stan.

Bild från förra året!
11 svar to “Glassiären har öppnat för säsongen!”

  1. Fröken Tö 5 april , 2012 den 10:52 #

    Åh har glaciären öppnat! De har ju den bästa glassen i Karlskrona med omnejd (kommer inte från staden men låg inne och gjorde min GSU- Grund Soldat Utbildning, där! 🙂

    Sv: Jo lemoncurd är farligt gott tycker jag! Dessutom är det otroligt enkelt, så det finns verkligen ingen anledning till att köpa färdig på burk med en massa tillsatser och konserveringsmedel!
    Roligt att våffelbrunchen blev av, dels är ju våfflor så himla gott men sedan är ju det så himla trevligt att samla alla kompisar! Men ha nu en riktigt fin påsk!

  2. Mamma till William och Wilma 5 april , 2012 den 12:09 #

    God middag..SÅ gott med glass..Kommer lätt bli en del glass nu framöver när solen visar sig..Ha nu en fin dag..Om man nu kan säga så så hoppas jag på att du får en tös o kan köpa alla söta kläder,,är så glad att ja har en av varje 🙂 kram kram

  3. Linda 5 april , 2012 den 12:32 #

    åh, det hade jag missat hela ju!

  4. Linda-Mamma till Alfred 5 april , 2012 den 12:35 #

    ÅH så himla kul o punta för påsken tycker jag men det räcker med litegrann bara;)ÅH jösses ja du jag tror jag tar ”ledigt” från testredagen imorgon blir nog inget bloggande för vi är barnfria fred-lörd och har trädgårdsarbete på g hela helgen;) Hoppas det är ok men dig..blir för mkt här annars;)

  5. Petra 5 april , 2012 den 13:54 #

    Låter härligt.

    Jo visst e de kreativt. Men hans mamma håller på att få en hjärtinfakt varje gång han gör så bara =)

  6. Amy's piece of cake 5 april , 2012 den 14:23 #

    Glass är gott, bara det blir varmare ute.

    Skönt att vara hemma igen? Ser att du åt palak paneer mmmm! Bra att du äter sådant, kommer din bebis att gilla sådant sedan med!

    Blir inget SPA då vi alla är halvkrassliga hemma… vi gör lite utflykter till leklandet, simhallen mm. Skönt att vara på hemmaplan med.

    Önskar dig en riktigt glad påsk och njut av ledigheten, det ska jag göra kram!

  7. Amy's piece of cake 5 april , 2012 den 14:24 #

    Skrev en lång kommentar, som inte syns… hoppas du fick den!

  8. Thessan 5 april , 2012 den 14:30 #

    Tack fina du =) Jag postade din amis igår så den borde komma snart =) Hoppas du oxå får en fin påsk!

  9. Carro 5 april , 2012 den 21:53 #

    åååå gott!

  10. Linda - ndaiL 6 april , 2012 den 10:35 #

    Nu blir jag nästan sugen på glass 🙂

    Ja, det känns toppen!

  11. Dilin 7 april , 2012 den 12:33 #

    gott! 😀

    Haha ja lite 😀

Kommentera

