Bebisshoppingen

5 Apr

Här nedan ser ni lite av bebisshoppingen från Stockholm. Jag åkte med en halvfylld resväska och kom hem men en fullproppad väska och en tom plånbok. Men det är så härligt att ha fyllt upp garderoben lite. Vi känner oss nu redo med alla kläder och har 8 bodysar, 4 pjamasar och 4 par byxor i storlek 50-56 vilket borde räcka. De växer ju så snabbt de små! Bebis har ju också fått sin första nalle från märket Bukowskis vilken kändes som det självklara valet. Men bebis har också fått en gul liten barbapapa från sina blivande mostrar och ett gulligt fotoalbum med en giraff av sin morfar för bilderna från första tiden.

18 svar to “Bebisshoppingen”

  1. Felicia 5 april , 2012 den 16:31 #

    BABYYBOOOM, hahah så mkt söttt. åh tihi.. så gullligt!

    SV: herreegud ja. helt sjukt!

    pusss

  2. Katarina 5 april , 2012 den 17:04 #

    Så sött!

  3. Katarina 5 april , 2012 den 17:33 #

    Finns det något sötare än att handla bebiskläder. Blir lite avis.. Får vänta tills jag blir farmor istället 😉

  4. Pernilla 5 april , 2012 den 17:57 #

    Åhh så mycket sött och fint 🙂

    Nja vi är alla lite förkylda, mest pojkarna faktiskt. Men vi är pigga och glada ändå.

    Ha nu en bra Påsk, kram kram.

  5. Carro 5 april , 2012 den 18:58 #

    Aaw så mkt fint du hittade!

  6. kajsa 5 april , 2012 den 20:51 #

    åh så sött! 😀

  7. Rinki 5 april , 2012 den 21:22 #

    Aww, vilka fina saker! Nu måste det kännas väldigt verkligt, eller är det lite läskigt ändå kanske? ;). Superfint i alla fall, bebisen kommer att komma till ett mysigt hem med jättefina föräldrar, det är i alla fall säkert.

    Sv: Nej, men precis sådana där kändisadoption förblir jag lite skeptisk emot, visst har de rätten att längta efter barn och det finns många, redan födda barn i världen och de förtjänar att få komma till familjer, men hur många är ”tillräckligt”? När börjar det komma en gräns för att det kanske inte bara handlar om barnönskan? Sedan kanske man kan tänka att värdländerna känner en press eller ser det lite som en PR-grej att adoptera barn till kändisar i västvärlden…jag vet egentligen inte, men det som jag reagerar mest på är när folk säger att Carola har gjort en sådan fantastisk grej som adopterar…det får det, i mina öron att låta ännu mer välgörenhetsaktigt, trots att jag tror att Carola gör det för att hon vill ha ytterligare ett barn och av rätt anledningar så att säga. Ett barn ska få kärlek och känna sig älskad och inte behöva leva med en form av tacksamhets känsla för att denne har fått komma till Sverige, eller vilket land det nu handlar om.

    Hehe, ja här i Stockholm blir det lätt att man går runt en bra stund och med klackar hade jag nog aldrig pallat ^^. Men tur att du fick med dig en hel del i alla fall, du får komma hit fler gånger också.

    Precis så känner jag också, att det är fint att man bara träffas oavsett när man ”borde” äta påsklunch/middag eller vad det nu än handlar om. Det är alltid härligt att få träffa familjen lite, även om det ibland kan bli lite omständligt att planera allting.

    Jag förstår lite hur du menar, jag tror nog att jag skulle kunna umgås med E’s mamma utan problem, fast det skulle ändå inte kännas så naturligt att ringa upp henne och fråga om hon vill ”hänga”, eller så 😉 men vi har ätit lunch en gång tillsammans, kändes dock inte helt naturligt, men men det är ju en bra relation så jag ska absolut inte klaga.

    Kramar till dig också och glad påsk ❤

  8. sara 6 april , 2012 den 08:15 #

    roligt med shopping i storstan! mer o välja på:)
    snö ska komma imån..suck!!

  9. Thessan 6 april , 2012 den 08:37 #

    Har lilla Greta kommit fram än?

  10. Johanna 6 april , 2012 den 11:03 #

    Finns så mycket sött och köpa!

    Rösta gärna på min bild

    https://apps.facebook.com/offerpop/Contest.psp?c=76521&u=19412&a=254553244581393&p=387783792941&v=Entry&id=281723&rest=1

    Det skulle göra mig mycket glad! Sprid det gärna vidare till dina vänner!

  11. Anna 6 april , 2012 den 11:16 #

    sv: tack babe ! och önskar er all lycka med den lille : )

    och GLAD PÅSK för tusan !

  12. Emma 6 april , 2012 den 12:37 #

    Åh så sött! Inte annat att man blir lite sugen på en bebis till. De där grodpyamaserna hade vi till Adam också. De var söta för de ligger ju med bena upp precis som en groda när de är som minst 😉
    Hoppas du får en bra påsk
    /E

  13. Helena 6 april , 2012 den 15:28 #

    Så mycket sött du hittat! Sen när bebisen kommit vill du säkert ha något pojkigt/flickigt också !
    Jag önskar dig en härlig helg och GLAD PÅSK! Kram:)

  14. Petra 7 april , 2012 den 14:36 #

    åhh så fint. de e så spännande att köpa allt i början.mysigt
    kram

  15. tess 8 april , 2012 den 19:07 #

    Vad mysigt!! 🙂 Och så fina saker du köpt! Herregu kvinna, att du orkade gå med klackar hehe. Jag gav upp klackarna redan i början av graviditeten.. Har inte ens provat ett par skor med klack sedan dess. Nu är jag lång nog ändå, men jag älskar ju i vanliga fall klackar 😉 hehe Hoppas att du haft en bra påsk! Kram

  16. Sanna 10 april , 2012 den 11:09 #

    Så härligt med bebisshopping 🙂 Så nu är det bara för er att invänta bebis då, eller har ni något kvar som måste handlas?
    Jag har satt köpstopp, men det hjälper visst inte…kommer oftast ut med något till bebis när jag varit inne i någon butik!

  17. Elin - Mamma till Jasper och pyret i magen 18 april , 2012 den 10:45 #

    Åhh, va mkt fint ! 🙂

  18. Mickan - Nybliven mamma 19 april , 2012 den 11:48 #

    Så fina saker! Den där snuttekaninen har Vera också. Mycket populär och så himla bra eftersom hon själv kan hålla i den. 🙂

    Kramar

Kommentera

