Hemma från Sthlm igen

4 Apr

Igår kväll kom jag hem från Sthlm igen! Det var underbart att vara ”hemma” och njuta av stans vimmel, butiker och härliga möten såklart. Men det är något visst med Karlskrona ändå och det är skönt att vara tillbaka.

Ja hann nästan med alla butiker/caféer jag tänkt besöka men mina ben/fotleder är inte direkt vana att strutta runt över hela stan i klackar med 10 kilo extra. Så jag fick se mina begränsningar och missade ett par ställen som istället byttes ut mot andra. Här nedan ser ni ett axplock av bilder från resan, självklart åt mathållet.

Palak Paneer på Happy India, Juicepress på Urban Deli, Pasta Carbonara på Vapiano, Varm choklad och macaroons på Gunnarssons, Vapiano

12 svar to “Hemma från Sthlm igen”

  1. Katarina 4 april , 2012 den 10:40 #

    Välkommen hem 🙂 Palak Paneer är så gott och naan likaså!

  2. Heidi 4 april , 2012 den 10:51 #

    Nu har jag en vecka påsklov. 🙂 Så nu hoppas jag att jag hinner lite med annat än tent böcker. 🙂
    Jag har bara en skoldag kvar, sedan är det praktik som gäller ända fram till sommaren. 🙂
    Kram

  3. camilla 4 april , 2012 den 11:58 #

    borta bra men hemma bäst:) roligt att du hann med nästan allt du hade planerat:D shoppade du mkt?:D

    Tack så hemskt mkt för responsen på mitt inlägg, man bli verkligen ledsen av sånt. speciellt när man kämpar för att gå upp. Förstår att du tog illa vid dig också men jag tycker du är kanonduktig, bara att fortsätta kämpa nu 🙂

    Hmm jag får klura ut ett sätt för oss att ta semester dit hihi 🙂
    kram i mängder

  4. Sanna 4 april , 2012 den 12:00 #

    Så härligt med lite semester uppe i Stockholm 🙂

    SV; Våra 7 år tillsammans har verkligen gått super fort…lite skrämmande faktiskt!
    Vi har hunnit med så mycket, såsom resor tillsammans, flera lägenheter, hundköp och husrenovering. Och positivt graviditets-test såklart!
    Husrenoveringen drog ut lite på tiden, och man glömde lätt bort varandra. Men kära har vi varit hela tiden, och sedan vi fick reda på bebis-beskedet så har vi verkligen försökt ta till vara på tiden tillsammans innan vi blir fler 🙂

  5. Ann-Sofi MATSAFARI 4 april , 2012 den 12:18 #

    Härligt!

  6. Helena 4 april , 2012 den 18:56 #

    Vad härligt att du haft bra dagar i Stockholm!!:)
    Att gå i klackar en hel dag kan vem som helst att bli trött. Även i normalvikt. Hoppas du har mer bilder från besöket där:) kramar!

  7. Sofia 4 april , 2012 den 20:15 #

    Mm ser ut som du åt massa gott! 🙂

  8. Sabina 4 april , 2012 den 20:42 #

    Jag har saknat dig!

  9. Petra 4 april , 2012 den 20:49 #

    Åhh härligt
    kram

  10. Isacs Mamma 5 april , 2012 den 08:18 #

    God morgon!
    Hihi ^^ visst är dom söta:)
    Ja gör de:) aaa okej jag ska kolla in de.. 🙂
    I dag blir de väl att finslipa innnan loppisen i morgon:)
    Du sj då? vad ska du hitta på?

    Hoppas du får en fin dag!

  11. jessica 5 april , 2012 den 09:57 #

    Gunnarssons… där bor jag;). Räknas aprikos till exotiska frukter?? Glad Påsk!!

  12. Vivi 5 april , 2012 den 11:35 #

    Välkommen hem tjejen! 🙂
    Det är ju ändå lite så att borta är bra , men hemma är bäst !
    Fast har jag förståt dig rätt så hoppas ni snart på att STHLM blir ert hemma igen!
    Oh vad gott allt såg ut, förstår dock om du itne orkade springa runt så mycket, du får köra gympadojjor nästa gång och nästa gång slipper du nog de där extra kilona, några av dem kommer du kunna skjuta framför dig i en vagn istället 🙂

    Påsk brukar väl innebära lamm, sill och ägg, men min mamma har fått italienfrossa elelr vad man ska säga. Jag & maken gav nämligen mina föräldrar en weekend på en liten gård i skåna som serverar italeinskt och nu är de inspirerande och vi äter nästan inget annat än italiensk på familjemiddagarna 🙂
    Jag tänker iof itne klaga, italiensk mat är en favorit ! 🙂
    Hoppas nu påsken blir riktigt mysig för er!
    Kramar !!

Kommentera

