Kokboksutmaningen, månadens tema Exotiska frukter

1 Apr

Nu är det dags för ännu ett tema i kokboksutmaningen! Våren är ju här och vi äter frukt som aldrig förr. Därför blir månadens tema just Exotiska frukter. Varför inte göra en god Gino med vit choklad, en fräsch smoothie, tårta med en exotisk curd? Ja mycket kan man göra och jag hoppas på massa härliga och våriga bidrag, är ni med?

Nu till reglerna i utmaningen om ni vill delta denna månad:

  • En gång i månaden får du ett tema(exempelvis nötter, vårens primörer, pajer etc) som du sedan får välja ett recept utefter. Receptet ska vara något du aldrig gjort tidigare!
  • Receptet ska du hitta i en av dina kokböcker, gärna en ny kokbok varje gång.
  • Sedan skriver du ett inlägg där du visar kokboken, en kort presentation av denna, receptet du lagat efter samt en bild på resultatet. Detta kan du göra när som helst under månaden fram till den 29e varje månad.
  • Maila mig sedan en länk till inlägget och bifoga gärna en bild på kokboken/det du lagat eller bakar så kommer alla bidrag visas i slutet av månaden med länkar. Mailadressen är fika_med@hotmail.com

 

15 svar to “Kokboksutmaningen, månadens tema Exotiska frukter”

  1. Ann-Sofi MATSAFARI 1 april , 2012 den 13:26 #

    Vilken spännande utmaning:)

  2. Linda 1 april , 2012 den 16:11 #

    Åh typiskt, jag gjorde precis en pannacotta med tropiska frukter, men kul tema, jag ska absolut försöka hitta nått recpet till denna månaden! 🙂

  3. sofie mumsfillibaba 1 april , 2012 den 18:32 #

    Spännande utmaning. Ska se om jag kan få till något gott denna gången!:=

  4. Petra 1 april , 2012 den 18:39 #

    spännande

  5. Fröken Tö 1 april , 2012 den 19:44 #

    Rolig utmaning, får se om jag lyckas komponera ihop något med spännande frukter bara!

    SV: Jo det var en riktigt bra helg förra helgen, men så var även denna! =) Älskar nämligen när det händer saker! Hur gick det med våffelbrunchen förresten, blev den av?
    Man ska inte skriva om man inte är motiverad och jag har upptäckt att bloggen faktiskt blir lite som en mindre personlig dagbok, så att du kanske får upplopp för allt du vill skriva om här?

  6. Fnulan 1 april , 2012 den 19:57 #

    Åh vilken rolig utmaning men jag är urdålig på sånt med mat men bra på att äta!
    PUSS

  7. Linda-Mamma till Alfred 2 april , 2012 den 10:16 #

    Åh jag vill så gärna vara med ngn gång iaf,får aldrig tiden att räcka till riktigt;)
    Jaaa Bukowskis är ju så himla mysiga! Alfred älskar dem!

  8. Katarina 2 april , 2012 den 11:45 #

    Åh tack! Ja, klänningen var rosa den veckan. De skulle gifta sig i Österrike veckan efter, med vit klänning 😉

  9. Patricia 2 april , 2012 den 13:53 #

    Tack vännen. Jo visst var den fin i färgen. Roligt med något annat än svart:)

    Spännande och se vad folk hittar för recept med exotiska frukter.

    Kramkram:)

  10. Vivi 2 april , 2012 den 14:00 #

    Oj vad spännande, här kommer jag verkligen få tänka till 🙂
    Vad härligt med en shoppingdag, hoppas du hittar en massa fint, är det bara bäbisrelaterade grejjer som ska handlas ? 🙂
    Vi kommer nog inte fira så mycket ärligt talat, men det blir påskmiddag med släkten på påskdagen, det ser jag verkligen framemot! Härligt att få träffa mina släktingar igen 🙂
    Vi ska ha italienskafton (mamma har snöat in på det nu) så jag ska bland annat stå för biscottin 🙂
    Själv då ?
    Änså länge blir vi nio stycken, men jag ahr eventuellt några fler på gång …
    Såg förresten att du hade vunnit hos Thessan, grattis!! 😀
    Kramar!!

  11. Katarina 6 april , 2012 den 04:44 #

    Hej! Här är mitt bidrag till månadens tema: http://hovkonditorn.blogspot.com/2012/04/lemon-passion-fruit-tart.html

    Glad Påsk!

  12. milla 6 april , 2012 den 19:40 #

    Ja kanske man ska ta utmaningen, detta är en så kul ide

  13. milla 8 april , 2012 den 19:18 #

    Går det bra att göra en maträtt eller ska det vara ett bakverk?

  14. Mårtenssons kök 9 april , 2012 den 21:29 #

    Denna gången ska vi också försöka komma med, blev inget bra förra gången… Exotisk frukt låter spännande!

  15. Amy's piece of cake 20 april , 2012 den 14:27 #

    Hej, här kommer mitt bidrag till månadens tema:

    http://amyspieceofcake.blogspot.se/2012/04/kokos-och-ananas-cupcakes.html

Kommentera

