Glass i stora lass

28 Mar

När stans bästa glasställe Glassiären ännu inte slagit upp dörrarna får man göra något annat åt glasssuget! Då tar man fram sina finaste glasskålar och gör marängsviss. Det måste ju vara en av tidernas bästa desserter, för både stora och små.

Bläddrade dessutom igenom ett gammalt fotoalbum häromveckan och insåg att jag bjöd på just marängsviss på varje födelsedagskalas med kompisarna. Jag hade god smak redan då!

18 svar to “Glass i stora lass”

  1. Katarina 28 mars , 2012 den 10:18 #

    Mums! Jag hade en klasskompis som också bjöd på marängsviss då hon hade kalas 🙂

  2. Sanna 28 mars , 2012 den 10:47 #

    Mums så gott det det såg ut att vara 🙂 Kanske får bli dagens efterrätt hihi!

  3. Jasmine 28 mars , 2012 den 11:39 #

    Åhh, det ser ju så himla gott ut. ❤

    Svar: Jeansleggings har jag faktiskt inte provat, men jag vet att det är många som uppskattar dem.

    Jag köper sällan (läs aldrig) märkeskläder, därför känns det extra lyxigt att jag faktiskt unnade mig ett par fina. 🙂

    Ja, Bravo’s juicer med eller utan fruktkött kommer man ihåg. Deras reklam är underbar. Min pappa skrattar alltid gott åt den.

    Kram

  4. Vivi 28 mars , 2012 den 12:42 #

    Det är ju verkligen helt otroligt gott *mums* Älskar swiss eller swisch som jag sa när jag var liten och det passar till alla tillfällen ! Hmmm man borde ju utan svårighet kunna göra en Swisstårta, det måste jag pröva någon gång 😀

    Jag blir alltid lika besviken varje gång jag lagar något ur en kokbok och det inte blir så gott, jag förutsätter alltid att allt i kokböcker är gott 🙂 , men det är ju klart att man faktiskt har oliak smak. Kommer nog prova potatiskakan igen för jag tror den har potential att bli riktigt god. 🙂

    Nu åker du strax till sthlm va ? Var det denna helgen ?
    Kram

  5. carrå - mamma till Isabella och gravid 28 mars , 2012 den 12:43 #

    Ja vi har verkligen grym otur, har kommit in i någon ond cirkel. Ja det är ju det, alla är sjuka. Tydligen är det den värsta vintern någonsin med sjukdomar.

    Nej tror inte det blir klarare för det men roligt är det däremot! 🙂
    Kram

  6. Katarina 28 mars , 2012 den 14:26 #

    Så gott! Glass är helt enkelt svårslaget..

    Stort tack för dina varma ord!

  7. Petra 28 mars , 2012 den 14:48 #

    Åhh så gott!!
    Då blir man barn på nytt.

    Javisst blir man så köpgalen nu när alla vårkläder kommer. Men tyvärr blir inte min plånbok de =(
    kram

  8. Jenna 28 mars , 2012 den 15:25 #

    Sv: Jo, det var verkligen jättekul. Tack! 🙂

    Kram.

  9. Mathilde 28 mars , 2012 den 15:40 #

    Nää, du får hitta något annat bra, är alltid bättre att hitta på bortförklaringar än att lösa själva problemet. haha. =D ha en bra dag. =D

  10. VERONICA 28 mars , 2012 den 15:40 #

    Men Eleonore….såna bilder är förbjudna att publicera 😉 Grrrr……
    sv: ja paj är ju så enkelt och gott och man kan ju i princip fylla den med vad som helst

  11. jewelry and agony 28 mars , 2012 den 15:42 #

    Svar: Tack för din kommentar! Blir superglad att du gillar mina smycken!

  12. Pernilla 28 mars , 2012 den 17:23 #

    Mums mums så gott det såg ut =)

    Hur är det annars med dig? Här är det bra men trött idag!!

    Kram kram.

  13. camilla 28 mars , 2012 den 17:36 #

    de där ser för jäkla gott ut hihi 😀
    vet du ändasedan dupratade om glassiären förraårethar jagtjatat på pappa om att åka dit xD vill verkligen köpa glass där 😀

    haha aa men de programmet var inte så bra tycker jag tyvärr :/
    kraam

  14. Helena 28 mars , 2012 den 19:40 #

    Vad du väcker många gamla Karlskronaminnen hos mig….Glassiären och Elitchoklad. Jag minns när vi var på besök hos mormor på somrarna och givetvis tjatade jag och min syster till oss minst ett besök på Glassiären och deras enorma glassar, mums, mums!!! Magen var helt iskall efter en glassomgång där.)
    Din märängsviss såg verkligen god ut! Kram:)

  15. Fnulan 28 mars , 2012 den 21:37 #

    Det finns inget så gott som Maräng,,, humm…. ja du vet….
    KRAM

  16. Carro 28 mars , 2012 den 22:03 #

    Åååååh, gott med glass!

  17. sara 29 mars , 2012 den 08:35 #

    det åt man på varje kalas som liten! gillade det bättre än tårta 😉

  18. ♫♪ Sandra T 29 mars , 2012 den 15:38 #

    åhh vad gott det ser ut!

Kommentera

