Kan man verkligen äta sushi som gravid?

27 Mar

Att fortfarande kunna äta sushi när man är gravid känns toppen! Det är ju bland det godaste och fräschaste man kan äta i snabbmatsväg. Men ska man verkligen äta det som gravid? Jag tyckte inte om den råa fisken innan heller och det finns ju så mycket annat man kan ha på istället. Men det är ofta inget hinder iaf för de som väljer rå fisk på sina bitar. Livsmedelsverket har med detta på sin gröna lista(exempel på fisk som är säkra att äta) skriver nämligen såhär ”Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum” Så är du helt säker och litar på din sushirestaurang så är det inga problem att fortfarande avnjuta sushi!

17 svar to “Kan man verkligen äta sushi som gravid?”

  1. Jenna 27 mars , 2012 den 16:46 #

    Sv: Haha, så kan man också kalla det! 😉

    Kram.

  2. B R O W N S U G A R 27 mars , 2012 den 17:05 #

    Sushi är så gott!!

  3. jewelry and agony 27 mars , 2012 den 17:19 #

    hej!
    säg gärna vad du tycker om mina egengjorda smycken! något du kan tänka dig att bära?
    kram

  4. Pernilla 27 mars , 2012 den 17:54 #

    Har aldrig smakat det!

    Varit toppen väder här idag men nu ska det bli sämre imon och i slutet av veckan. Trist, men får gå det med.

    Ha det fint, kram.

  5. Linda-Mamma till Alfred 27 mars , 2012 den 19:37 #

    Exakt livsmedelsverket är en bra sida!
    Ja ju större dom blir desto lättare blir allt, tack & lov..hehe!
    Vilken värme 22 grader hade vi här idag!

  6. Erica 27 mars , 2012 den 20:08 #

    Det där ser riktigt gott ut. Jag blir riktigt sugen, fast jag för tillfället är proppmätt. 😛

  7. ☆MISS BOHOLM☆ 27 mars , 2012 den 20:39 #

    Det vore ju coolt om de rekommenderade extra mycket sushi till gravida för då skulle jag vilja va sådär lagom gravid jämt. haha!

  8. Thessan 27 mars , 2012 den 20:46 #

    ååå sushi som är så där äckligt gott =) alldeles för länge sen jag åt det. önskar dig en god natt så småningom

  9. Isacs Mamma 27 mars , 2012 den 20:55 #

    hih^^ ja men håll utkik! misshute.se är min hemsida, men kommer oxå ha utlottningar på bloggen, och misshute finns även på facebook:)

  10. Sofia 27 mars , 2012 den 21:56 #

    Åh gott. Sushi är verkligen något jag saknar!

    Vad glad jag blir när du säger att jag blir inspirerad. Det gör allt lite extra meningsfullt! 🙂

  11. Helena 27 mars , 2012 den 21:58 #

    Jag har bara ätit sushi en gång….det var både första och sista gången. Det här med rå fisk är då inget för mig…haha:) Hoppas du haft en bra dag! Kramar:)

  12. sofie mumsfillibaba 27 mars , 2012 den 22:30 #

    Enligt LV måste ”rå” fisk varit fryst för att serveras. Alltså är alla eventuella bakterier borta och man kan äta sushi som gravid. Självklart ska den vara färsk (det vill väl alla ha!?:)). Ät sushi o njut!!!

  13. Jonna 28 mars , 2012 den 07:57 #

    Ja men 13 veckor kommer säga smack i baljan så är bebis här 🙂 Sushi gillar inte jag 😦

  14. malin-helena 28 mars , 2012 den 08:10 #

    Tjoooho! nu är jag hemma igen! 😀
    Jag har haft en toppen vecka, men ack så skönt att vara hemma och få tillbaka rutinerna. 1 vecka är precis lagomt att vara borta så man börja längta hem igen.
    Så har jag ju saknat alla bloggisar med så klart! 😉

    Inte för att jag är gravid eller så, men jag vet inte om jag vågar testa sushi ändå. 😛 haha..
    Jag har faktiskt aldrig smakat och vet helt ärligt inte om jag vågar. Är nog det där råa som avskräcker med, och det där med alger. Är det alger? :O Hahha..
    Så dålig koll. 😉

    Kram!

  15. sara 28 mars , 2012 den 08:51 #

    sushi är ju galet gott! köpt i Karlskrona eller? Eller har ni flyttat tbx till storstan? 🙂

  16. Angelina 28 mars , 2012 den 09:44 #

    Men TACK! nej det tror jag inte! Den mintgröna färgen passar till min bleka hud så det ska du nog kuna bära upp utan problem 😀

  17. Carro 28 mars , 2012 den 22:02 #

    Åh, det bådar gott för framtiden!! 😀

Kommentera

