Mumsig äppelcrumblepaj

24 Mar

Visst, det är absolut inte säsong för äppelpaj men det är ändå lika smarrigt! Självklart med en massa vaniljsås på. Denna goda äppelpaj bakade vi i veckan och det var nästan så vi kunde äta upp hela själva, mums!

4 stora äpplen
½ dl socker
2 msk kanel
125 g smör
3 dl mjöl
1 dl socker

Skala äpplen, dela på mitten och kärna ur. Skär i knappt 1 cm tjocka skivor. Lägg i en skål och blanda med socker och kanel, häll upp i en pajform. Gör smuldegen genom att blanda smör, mjöl och socker till en smulig deg. Strö över äpplena. Ställ in i ugnen och baka på 175°c i ca 40 min.

14 svar to “Mumsig äppelcrumblepaj”

  1. Carro 24 mars , 2012 den 13:03 #

    Äppelpaj är såååå gott!

  2. Jasmine 24 mars , 2012 den 13:49 #

    Smulpaj är ju så gott – speciellt med äpplen i. ❤
    Kram

  3. Katarina 24 mars , 2012 den 13:58 #

    Äppelpaj är alltid gott och med vaniljsås eller glass till blir det perfekt!

  4. Thessan 24 mars , 2012 den 14:10 #

    Tittar in å hoppas att du har en fin lördag i härligt väder!

  5. Helena 24 mars , 2012 den 14:52 #

    Paj är ju alltid gott med en massa vaniljsås, mums! Ha en fin helg! Kramar=)

  6. Fröken Tö 24 mars , 2012 den 18:23 #

    sv: Jo det var verkligen en härlig bonus att få en starbuckslatte! =) Trevligt med dagbok, men måste bara fråga varför du slutade skriva? Nog för att jag förstår att tonåren var intressanta, men ditt liv tycks vara intessant även nu! För att inte tala om hur fullt med godsaker det tycks vara! =) Ha en fortsatt bra helg!

  7. carrå - mamma till Isabella och gravid 24 mars , 2012 den 18:27 #

    Jo det sägs ju så men jag tror egentligen inte på det, bara kul att jämföra! :). enligt skrocken stämde ju allt på tjej sist och enligt skrocken borde det vara en kille men det är ju som sagt bara skrock så man vet ju aldrig! :).

    Haha ja eller hur! helt sjukt!

  8. Petra 24 mars , 2012 den 21:27 #

    mm gott

  9. LA 24 mars , 2012 den 23:03 #

    Hej

    Jag vill inte på något sätt spamma din blogg med länkar eller göra reklam för mig själv.
    Jag skickar dock en länk på en video som jag har gjort kring en fråga som jag brinner för, och
    vill påverka att förändra. Kolla gärna in den, om du också vill förändra kan du skicka vidare videon.

    Jag gör detta för att jag vill uppmärksamma och få så många som möjligt att se mitt budskap,
    om det kan göra nån skillnad!

    http://lolloann.blogg.se/2012/march/caveman-vs-2012-2.html#comment.

    Jag hoppas du får en riktigt trevlig helg,

    och tackar för/om jag får publicera detta i ditt kommentarsfält.

    Mvh

    Louise

    lolloann.blog.se

  10. Isacs Mamma 25 mars , 2012 den 01:27 #

    Känns som att det här är en sida för mig ❤

  11. Thessan 25 mars , 2012 den 11:56 #

    Skickar över en solig söndagshälsning från mig och mina amisar =) Gör du nåt kul idag?

  12. Dilin 25 mars , 2012 den 20:47 #

    gott! 🙂

  13. Filippa 26 mars , 2012 den 10:31 #

    Hej Eleonore!

    Jag vänder mig till dig då jag ser att du har ett stort intresse av just bakning! Det är såhär att min pojkvän fyller år imorgon och jag hade velat baka en födelsedagstårta till honom. Jag menar, vad är en födelsedag utan den tårta? Problemet är att jag ALDRIG har bakat en tårta, det brukar alltid mamma stå för. Jag undrar om du vet något enkelt recept och om du har några enkla små tips till hur jag kan göra så det blir en fin överraskning till honom. Kram!

  14. Agnes 29 mars , 2012 den 20:44 #

    Ser väldigt gott ut!

    sv: Javisst, gör det! Frukost är finfint det!

Kommentera

