Slipsens Ord: Hålla bollen i rullning

23 Mar

Tiden går. Vinter blev till vår. Så poetiskt och fint det låter, som en inledning på en dikt men det är faktiskt bara inledningen på mitt inlägg här hos Eleonore. Så förta er inte för att detta skulle vara någon större text som går till världshistorien. Eller så kanske gör den det, vem vet. Däremot ligger det en sanning i denna inledning för nu är äntligen våren här och vi har haft varma dagar i veckan, men det har svängt. I tisdags möttes man av snö ute för att redan på onsdagen få kisa mot solen. Och solen ger en verkligen vårkänslor om nått. För att inte tala om att sätta sig på uteservering med en kopp kaffe. Eller som när bollen åker fram. Fotbollen.

Det här med bollar finns på många sätt i mitt liv just nu. Och här kommer en klyscha som ofta använda i jobbansökningar van vid att ha många bollar i luften. Men så känns allt just nu. I veckan har vi jobbat med nyhetsinslag i skolan, och bortsett från det har jag börjat skriva träningsprogram åt två personer samtidigt som en artikel ska bli klar och en blogg ska hållas uppdaterad. Ni hör att det blir stressigt ibland, allt handlar bara om planering. Som att hålla en boll i rullning.

Lite som våren, fotbollen och tiden. Allt går hand i hand just nu i mitt liv, något jag njuter av till 100 procent.

Text av Marcus ”Slipsen” Åberg

4 svar to “Slipsens Ord: Hålla bollen i rullning”

  1. Rinki 23 mars , 2012 den 11:56 #

    Jättefint skrivet! 🙂 Och det är verkligen härligt nu när våren tittar fram.

    Sv: Tack så jättemycket fina Eleonore! ❤ Inte så mycket planerat, fick en fin frukost på sängen med presenter, sedan har vi tagit en promenad. Nu blir det nog mest att ta det lugnt hemma och ikväll blir det fin middag här, som Es mamma och sambo tillagar. Men det räcker mer än väl enligt mig!

    Hehe, många som har sagt att det är fin färg på cykeln och jag håller med, tyvärr är det inte min cykel, hittade bara bilden :).

    Jag ska absolut kolla förbi den butiken när de öppnat, drömma mig bort lite och så kan jag alltid ge E ett par macaroons och kanske smaka en pyttetugga eller liknande.

    Absolut så håller vi det öppet, inget att stressa över. Hoppas att du får det bra på jobbet!

    Puss och Kram på dig!

  2. Thessan 23 mars , 2012 den 13:00 #

    hej, om du vill får du gärna lägga till en kommentar i min blogg om vilken färg på kläderna du skulle vilja att din amis har om du vinner. detta ger ingen extra lott men en lite neer personligare amis =) jag glömde nämligen att skriva det i tävlingsinlägget. ha en fin dag!

  3. Linda-Mamma till Alfred 23 mars , 2012 den 13:03 #

    Nu är mitt test uppe..=)

  4. Linda-Mamma till Alfred 23 mars , 2012 den 13:04 #

    Ah ingen fara är sjuk också,så typiskt!!
    Jaaaaa men gör det så kan vi följa varandra!

Kommentera

