Påskmaten är räddad, underbara mattidningar

22 Mar

Nu har den efterlängtade påskspecialen av MatMagasinet äntligen trillat ner i brevlådan. Denna gång fanns det en massa godsaker jag skulle vilja baka! Hur gott låter inte Matjestårta, Ägg Royal, vit chokladtryffel, Hasselnötsbullar och Apelsinmazarin?

Tycker det är så härligt med mattidningar men oftast blir de ju bara liggandes och så glömmer man dem. Själv brukar jag klippa ut det jag verkligen kan tänka mig att baka och sen klistra in i en bok.

15 svar to “Påskmaten är räddad, underbara mattidningar”

  1. Ann-Helen 22 mars , 2012 den 17:12 #

    Här kör vi lösbladorganisering på recepten. Sånt vi vill göra i en pärm och beprövade recept i en annan. Sen är det bara att flytta över allteftersom! Om det blev gott vill säga! 😉

  2. Pernilla 22 mars , 2012 den 17:25 #

    Hehe, jag sparar med tidingarna och sen när jag hinner och har tid så klipper jag ut dem recepten som jag vill prova.

    Har nog inte provat så många av dem, hehe lite dålig på det =)

  3. Ida 22 mars , 2012 den 18:59 #

    chokladtryffeln provar jag gärna=)

  4. Elena 22 mars , 2012 den 19:46 #

    Jag tycker också om mattidningar, men tyvärr äter jag LCHF nu så det finns inte mycket jag kan laga.

  5. Petra 22 mars , 2012 den 21:00 #

    såg spännande ut.

    Ja deras själva tanke med avsnittet var ju bra, men nej, jag gillade de ej. ha ha

    kram

  6. Isacs Mamma 22 mars , 2012 den 21:34 #

    Hej! Jag vill önska dig en fin fredag<3
    och jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig att svara på en fråga i detta inlägg?

    http://isacsmamma.blogg.se/2012/march/vanskap.html

    Alla ser vi olika på saker och vore kul att se Vad just du tycker

  7. Helena 22 mars , 2012 den 22:25 #

    Mattidningar kan ge bra inspiration med alla läckra bilder på de olika recepten. Fast ibland är det så omständiga recept med massor av ingredienser som man inte har hemma eller kommer att använda sig av mer och då blir det inget av för min del med att testa receptet.

    Tack snälla du för din stöttning! Det gick ganska bra för mig igår även om det var en hemsk behandling, men nu är det gjort!:) Kramar=)

  8. Jasmine 22 mars , 2012 den 22:30 #

    Du har bjudit på många fina inlägg sen jag var här sist. 🙂
    Kram

  9. Smakerna blev mjölkchoklad med tutti-fruttifrosting, mintchoklad med pepparmyntafrosting och hallonmuffins med tuttifruttifrosting ;.)

  10. Lina S 23 mars , 2012 den 06:58 #

    haha, nej eller hur! 🙂 Åh så rolig med nya mattidningar 🙂

  11. VERONICA 23 mars , 2012 den 07:43 #

    Åh jag älskar mattidningar 🙂

  12. camilla 23 mars , 2012 den 08:34 #

    vad härligt 🙂 lycka till med jobbet 😀
    Idag ska jag nog ta de lugnt, småfiraatt tentaär skriven och inskickad haha:P helgen blir lite träning, kompisträffar osv:D mestmysarunt, huvudet är trött efter en veckasskrivande xD

    Massa kramar

  13. Ida & Nike 23 mars , 2012 den 10:06 #

    åh, ÄLSKAR tidningen!

    måste också tillägga att du har en fantastiskt söt blogg!

    Kram

    ida & Nike

  14. Mamma till William och Wilma 23 mars , 2012 den 14:21 #

    God eftermiddag söta..Är inne på köpa denna tidning men blir aldrig av..Ha en fin fredag med magen i vädret..kram kram

  15. Amy's piece of cake 24 mars , 2012 den 10:36 #

    Ja mattidningar är superbra att få inspiration ifrån! Men även andra bak- och matbloggar gillar jag supermycket. De flesta är så duktiga och har mycket inspiration att ge! Lördagskramar till dig/er! 😉

Kommentera

