Ladurée, hur var när?

21 Mar

Äntligen har Ladurée uttalat sig om öppningen av sin butik i Stockholm! Det känns som alla macaroonälskare gått på helspänn nu och väntat på ett tecken på hur, var och när. Magasinet Mat & vänner har fått en intervju med skandinavienansvariga Clara Tronet Guillon. Så nu till det vi alla undrat;

Hur? Det blir en butik utan servering där vi kommer kunna köpa macaroons, ljus, parfymer och andra små presentsaker. Allt kommer självklart i vackra små askar.

Var? Butiken kommer öppnas på Grev Turegatan 15.

När? I slutet av april hoppas de kunna slå upp dörrarna men har inte vågat sätta något exakt datum, allt kan ju hända!

 

19 svar to “Ladurée, hur var när?”

  1. kajsa 21 mars , 2012 den 22:08 #

    Spännande! 🙂

  2. Petra 21 mars , 2012 den 22:19 #

    Åhh spännande. Ett stockholms besök måste alltså bokas

  3. Carro 21 mars , 2012 den 22:42 #

    hehe, på tal om macaroons, såg du de ”snygga” macaroonsen de gjorde på mästerkockarna idag!? 😀 haha.

  4. Rinki 21 mars , 2012 den 23:12 #

    Vad roligt, ser verkligen fram emot den öppningen, även om jag inte vet ifall jag kan äta alla macaroons, brukar väl vara någon form av laktosprodukt i gegget mellan marängbitarna, men de med sylt borde jag kunna äta i alla fall, fast gillar dem inte lika mycket. Jag får la offra magen liten 😉 i alla fall en gång.

    Jag var förbi Gunnarsons häromdagen och deras macaroons såg väldigt fina ut, köpte ingen dock.

    Vilken underbart söt och fin dosa ni köpt till bebisen! Kul att höra att allting går bra och att den lille/a buffar på bra.

    Sv: Ja idag verkade vårvädret besöka Stockholm också, hörde rykten om att termometern nådde 15 idag, helt underbart. Dessvärre så var det en dag som präglades av föreläsning så fick inte njuta så mycket, men det verkar som att det fina vädret stannar tills på fredag och sedan i helgen så sjunker temperaturen till ca. 9. Så länge det är fint på fredag ;).

    Haha, nejdå inte alls klyschigt, förstår precis hur du menar. Det är ju väldigt mysigt att bara få vara och umgås. Fast jag försöker i alla fall luncha med föräldrarna med jämna mellanrum, så det är ju trevligt i alla fall. Det är rätt skönt att få deras uppmärksamhet för en själv ibland också 😉 blir inte så mycket sådant på hemmaplan annars. Inte på samma sätt i alla fall.

    Absolut, ingen brådska eller så, om du har tid så vore det ju mysigt och trevligt! Du verkar vara en sådan fin tjej. Men precis, annars får vi ses när du flyttar ”hem” :).
    Med mig är det bra, den nya kursen har dragit igång och det känns faktiskt rätt spännande, hoppas att det fortsätter så.

    Kram på dig!

  5. Hälsokick 22 mars , 2012 den 08:49 #

    Och jag som aldrig i hela mitt liv ätit en enda liten macaroon. Jag är verkligen helt efter!

  6. Emelie, Mamma till David och Gravid 22 mars , 2012 den 09:01 #

    Sv: Eller hur! Konstigt det där 😉 3 månader kvar låter både mycket och lite. Beroende på hur snabbt de egentligen går! Tycker denna månaden bara har försvunnit. Snart är det sommar! hehe
    Det är jätte svårt med namn. Men har mina favoriter 😀 Ska bara försöka få sambon att gilla dem också 😉 Hur går det med inköpen?
    Kram

  7. Jonna 22 mars , 2012 den 09:17 #

    Tack Så jätte mycket 🙂 Ja han kan min man =) ha en fin dag ! kram Jonna

  8. Thessan 22 mars , 2012 den 09:44 #

    nu kan du vinna en egen liten amis!

  9. Thessan 22 mars , 2012 den 10:41 #

    Tack för alla lotterna fina du! Hoppas du har en bra dag

  10. Leila 22 mars , 2012 den 10:48 #

    Åhh vilken mysig butik 🙂 Dit kommer jag verkligen åka och kika!
    Kikade du på sveriges mästerkock igår då de gjorde macrons? Kram

  11. Vivi 22 mars , 2012 den 11:45 #

    Oh vad roligt, ska verkligen hålla lite koll, hade ju varit superkul att kunna besöka det när man besöker sthlm nästa gång, förhoppningsvis snart då 🙂

    Jo jag har hittat recept på en potatiskaka jag tänkte göra , vi får se hur den blir 🙂
    Ska försöka få till det i helgen!

    Vi ska nog itne göra ngt speciellt i sommar, men i höst ska vi nog iväg…ska ebrätta lite mer om det i bloggen senare när allt är klart 😉
    Själv då ? Mest vara mamamledig kanske ? 🙂
    Kramar

  12. Nadja 22 mars , 2012 den 12:21 #

    Oki. =) Jo jag är i oxens tecken och enligt horoskopen ska jag ha gröna fingrar men ändå så dör alla. =)

    Oki Det gjorde det för mig med när vi planera vårt bröllop. =)

    Allt bra idag? =)

    Kram

  13. Linda-Mamma till Alfred 22 mars , 2012 den 12:27 #

    AH varför kan vi som bor i småstäder aldrig få hit ngt kul;)
    Ja haha kreativ den lille pojken. Ellre hur för han är verkligen en pojke nu helt plötsligt ingen bebis längre,måste säga att det är jäkligt skönt faktiskt..!

  14. Sandra- Med Pojke I Magen 22 mars , 2012 den 14:40 #

    SV
    De roliga är att de oftast är han som är mer ekonomisk och tänker ofta en extra gång… Jag kan ju spendera pengar hejvilt 😀

    Kaffebryggaren verkar super! Dock har ja inte prövat den än 😀

  15. moa 22 mars , 2012 den 14:58 #

    blogving byte?
    min blogg är
    http://mosansliv.blogg.se/

  16. tess 22 mars , 2012 den 22:02 #

    Vad roligt, då kanske man ska ta sig en sväng förbi där med barnvagnen sen då 😉 För nu går tiden fort vill jag lova, i morgon går jag in i v 34!!! Och jag är sååååå tjock. Får svårare att göra allt, för var dag som går hehe. Har bara 7 arbetsdagar kvar nu, sen går jag på semester och sen beräknas jag föda barn. SHIT!!! hehe Kram på dej!

  17. angelica 23 mars , 2012 den 06:38 #

    Har aldrig provat dessa små bakverk. Kanske på tiden. 🙂 Dom ser ju underbart goda ut.

  18. MW design 25 mars , 2012 den 14:05 #

    åh älskar ladurée!

  19. bina 26 mars , 2012 den 16:41 #

    ser gott ut.
    provat sånna på bakeri här i malmö. bläää

Kommentera

