Bebis-update! v 26(25+3)

20 Mar

Nu är det verkligen dags med ännu en bebis-uppdate eller vad tycker ni? Igår var det dags för ett besök hos barnmorskan och jag kan bara säga att jag är så glad för vår duktiga lilla bebis! Bebis växer som den ska och ligger precis på linjen enligt sf-kurvan och det lilla hjärtat slår starkt och fint. Vår busbebis är alltså en stark och duktig liten plutt! Livlig dessutom, den far runt och buffar, sparkas och gör kullerbyttor! Nästa gång är det glukosbelastningen, något jag inte ser fram emot hur mycket jag än gillar söta saker.

Nedan ser du bebis speldosa vi hittat på IKEA, är den inte för söt? Spelar dock melodin lite väl kort…

LEKA CIRKUS Speldosa IKEA Stimulerar babyns syn, hörsel och känsel. Låg ljudvolym; anpassad för babyns känsliga hörsel.

17 svar to “Bebis-update! v 26(25+3)”

  1. Felicia 20 mars , 2012 den 11:35 #

    wiwiiiww, bebbiiiupdt 😀 hahah Den var supersöt den dosan. Åh haha bli lite hype av bebisprat haha när det inte gäller den där som är i kungahuset.. haha
    puss

  2. Leila 20 mars , 2012 den 11:58 #

    Hej vännen!
    Länge sen nu 😦
    Va kul o läsa att bebis mår bra och utvecklas som den ska 🙂 Måste kännas helt underbart jue!!!
    Vet du, när jag läste din sthlms guide och såg ”The english shop” började jag längta nåt så enormt tillbaka till London 🙂 Så mycket fina o smarriga saker!
    Ha en riktigt fin fortsatt dag! Massa kramar

  3. Sabina 20 mars , 2012 den 12:41 #

    Jag tyckte glykos grejen var ingenting. Vilken vecka är du i?

  4. Sandra- Med Pojke I Magen 20 mars , 2012 den 13:39 #

    Men guud vilken söt!
    Min bebis sparkar mot micken varjegång vi ska lyssna på hjärtat 🙂 han gillar väl inte att vi ska ”inkärckta” på hans revir 😀

    Oj tycker du ja har hunnit med mycket :O Jag gör allt så sagta och helt i min egna takt, hade jag varit ”frisk” i höfterna hade jag säkerligen gjort mer 😀
    Men jag har itne bråttom så allt får bli i min egna lugna lunkartakt 😀

  5. Pernilla 20 mars , 2012 den 14:14 #

    Såå söt och såå skoj med en bebis update =)

    Härligt att allt är som det ska!! Jaa usch för glukosen, men du ska se att det kommer gå bra.

    Kram kram.

  6. Petra 20 mars , 2012 den 14:21 #

    Åhh färlåt visste inte att ni väntade barn. Hemsk ledsen. GRATTIS!!
    Ja jag såg en sådan speldosa i söndags. Så söt
    kram Ha en fin dag

  7. Sanna 20 mars , 2012 den 14:23 #

    Trevligt med en bebis-update 🙂 Så härligt att höra det lilla hjärtat slå!

    Var inte orolig för glukosbelastningen – så farligt var det faktiskt inte. Drick de två glasen som ska drickas på direkten så har du det avklarat sen 🙂 Så gjorde i alla fall jag hihi.

  8. Linda-Mamma till Alfred 20 mars , 2012 den 14:58 #

    Underbart!Glöm inte att ta magbilder så himla kul i efterhand och titta på!
    Mmm nää med slemhosta så ligger kräkreflexen nära till hands vid måltiderna,stackarn! Svårt att svälja! Nu ligger han o sover faktiskt han var jättetrött så frisk är han inte på långa vägar =(

  9. tess 20 mars , 2012 den 15:01 #

    Glukosbelastning? Det har jag inte behövt göra… :/ Varför ska du göra det? Eller är det något som alla ska göra men som de glömt göra med mej, hehe.

    Den där speldosan har vi också köpt! Tycker den är jättesöt 🙂

  10. Emõke 20 mars , 2012 den 17:04 #

    Vilken söt speldosa, hadde helt missat att IKEA säljer den.

  11. Helena 20 mars , 2012 den 18:23 #

    Åh, vad glad jag blir att höra att allt är så bra och att bebben växer och lever rövare där inne i magen!!!:)
    Vilken söt speldosa! Det finns ju hur mycket söta skaer till barn så man vill ha och inte bara kan låta bli att köpa. Kramar:)

  12. Jonna 20 mars , 2012 den 19:06 #

    Söt =) ha en go kväll 🙂

  13. Vivi 21 mars , 2012 den 11:48 #

    Oh vad roligt med en liten uppdatering, vad skönt att både du & bebis verkar må bra! 🙂
    Sicken vansinnigt söt speldos ❤ även om det spelar förkot var den ju såååå söt ! Man får köpa flera och sätta på dem en liten stund efter varandra 😛

    Njaaa det är först i april jag ska till sthlm, ev. början av maj, men långholmen är abolut aktuellt 🙂 men nu blev jag ju nyfiken på mosebacke, får kolla upp det med.
    Man kan ju alltid hålla ett öga på tradera också för ibland kommer det ut hotell erbjudanden där 🙂

    Kram !

  14. Amy's piece of cake 21 mars , 2012 den 15:16 #

    Så kul med en uppdatering! Gör alla glukosbelastning nuförtiden? Annars gör man den väl bara om man ligger högt på sf-kurvan har jag för mig…

    Ja paneer så gott, ni får njuta maximalt!

  15. jessica 21 mars , 2012 den 19:29 #

    Härlig uppdate när alla verkar må bra=)) Måste man göra glukosgrejen?? Lycka till iaf;) (och tack för intervjun, kul!

  16. sofie mumsfillibaba 21 mars , 2012 den 22:06 #

    Härligt att höra att allt är bra! Glukosgrejen vet jag inte om jag gjorde. Känns inte så. Var det inte bara ett stick i fingret? För det fick jag varje gång…
    Speldosor ska spela läääänge har jag lärt mig. Annars har man att göra!

  17. Mickan, Gravid v. 39 23 mars , 2012 den 21:48 #

    Härligt att det går bra. 🙂 Har du haft höga blodsockervärden eller måste du göra belastningen oavsett? Mina värden har legat runt 4 precis varje gång. Kanonbra!
    Vilken söt speldosa!

    Ja, det ska bli så kul att snart få se vår lilla skapelse. 🙂
    Kramar

Kommentera

