Sista besöket i Sthlm inbokat

19 Mar

Nu har jag äntligen bokat in sista resan hem till Sthlm innan sommaren och innan den lilla skrutten vill kika ut! Ska bli så härligt att spendera några dagar med familjen och vänner som jag inte träffat sen september, ett halvår sedan! Den 29 mars till 3 april bär det av.

Väl i Sthlm ska jag passa på att shoppa en massa till bebis och besöka lite favoritrestauranger/caféer. Försöker ju besöka olika ställen varje gång så man får sig en lagom dos. Denna gång har jag tänkt besöka;

bildkälla: chic.se, Holy Sweet och min egen bild på Vapianopastan

  • Vapiano, bästa pasta- och pizzastället i stan! Härlig stämning med. Gamla stan blir det.
  • Cupcake Sthlm, massa goda cupcakes har de och större utbud sen jag var där sist. Besöker caféet i Skrapan på söder för första gången med.
  • Holy Sweet som precis öppnat en butik på Artillerigatan där du kan njuta av underbara bakverk och inspirerande inredning(man får köpa med sig godsakerna, de har ännu ingen caféverksamhet).
  • Happy India, detta är ett måste för mig och en tradition med mamma som inte går att rubba på! Ligger intill Mariatorget.
  • Panini, mitt gamla jobb och den godaste/nyttigaste snabbmatskedjan i stan. Där är veg. tortellini eller durumpastasallad med skinka/västerbotten det självklara valet. Sveavägen eller Regeringsgatan blir det.
  • Ladurée som ska öppna på Grev Turegatan, om de öppnat när jag kommer vill säga. I april går ryktet att de öppnar.

Butiker som ska få sig ett besök:

  • Mique, Inochfinn och Barnbutiken som alla ligger på Gamla Brogatan där man kan shoppa inredning och barnprylar.
  • Pubhuset med min favoritvåning där det finns inreding, barnsaker och Renee Voltairs butik.
  • English Shop i Söderhallarna som har just engelska specialiteter och bakprylar!
  • Kakburken i Järfälla om jag får tid, tar ju ändå ett tag att åka ut dit. Är ett mekka för hemmabagaren.
  • Essencefabriken, de har massa essencer, kryddor och strössel för baket. Wallingatan, en tvärgata till Drottninggatan.
27 svar to “Sista besöket i Sthlm inbokat”

  1. jessica 19 mars , 2012 den 16:18 #

    haha, vilket schema för sthlms resan, men det verkar bara vara kuliga saker=)). Jag är gärna med i intervju!!

  2. Pernilla 19 mars , 2012 den 16:37 #

    Hehe ok =)

    Vad skoj, hoppas du får det bra när du åker upp!! Kram kram.

  3. camilla 19 mars , 2012 den 18:16 #

    vad roligt med en resa inbokad 😀
    haha nää vet inte heller, de e så spännande tycker jag, hade velat ha massa saker:P en sak vet jag iaf o de e att de ska vara en våningstårta, med många våningar:P sen vill jag ha vaniljkräm o massa grädde hehe^^ maräng får de gärna vara också 😀

    Hur mår du idag?:D kraam

  4. carrå - mamma till Isabella och gravid 19 mars , 2012 den 18:49 #

    Ja det är verkligen jätteskönt! precis det stämmer ju bra! :).

    Haha jo sant men i alla fall 😉

  5. Mathilde 19 mars , 2012 den 19:17 #

    Det är det som jag tycker att det är det som är bra. =D Jag har ju så sjukt torra läppar men denna är jätte bra. =D
    Ja nu är det bara några dagar kvar. =D

  6. Amy's piece of cake 19 mars , 2012 den 19:22 #

    Happy India… blir det paneer då? Åhh mmm vill ha jag med! 🙂

  7. Sandra- Med Pojke I Magen 19 mars , 2012 den 19:45 #

    Tänk att de är så lätt att göra rulltårta o ändå gör ja de aldrig…. :S
    Du ser ut att ha fullspäckade dagar i sthlm. Kul med planer 😀

    SV
    Vad kul att du tycker de är kul. Övervägde först om ja skulle lägga ut de eller itne, då ja tänkte att de är väl ingen som är intresserad av de 😀
    Vad bra att fk hade fått in papprena. Jag tar alltid kopia på alla papper, så inget försvinner på posten… 😀

  8. Elin 19 mars , 2012 den 19:49 #

    Ja men verkligen! är så glad över de! 🙂 ❤

    Hoppas du har haft de bra den senaste tiden och att magen å beben mår bra! har skrivit på bloggen om varför jag vart borta så länge! ^^

    Kram kram

  9. Linda 19 mars , 2012 den 19:55 #

    English Shop lät kul! och essencefabriken verkar helt klart värd ett besök! http://borgebykryddgard.jetshop.se/aromer–essenser-/hushallsaromer-c-151-7.aspx <— där har jag handlat sånt förr. Hur mycket kul som helst. Köpte bland annat ananas och vit choklad essens. supergott

  10. Massor av bra tips 🙂

  11. Thessan 19 mars , 2012 den 21:15 #

    jag ska bättra mig-lovar 😉 har haft en bra dag, hemma-mys-med-katterna-dag och så har jag virkat lite oxå så klart! Säger god natt om vi inte hörs mer idag

  12. Siri - My Fashion View. 19 mars , 2012 den 21:23 #

    Vilka bra tips 🙂

    sv: Haha åh så lyxigt att ha frysen full med semlor – det som är så gott 😀 Kramar

  13. Nadja 19 mars , 2012 den 22:16 #

    Ja men precis. =) Sen kan man ha hur mycket ost man vill. =) Jag som har gjort gbp vill ha pizzan lite lättare. =)

    Nä jag är ännu sjuk, ska till doktorn imorgon för att ta prover. =( Hur mår du? =)
    Ja bröllop är ett stort steg och man ska vilja göra det. =) Du är ung så du har många år kvar. =)

    Kram

  14. cassie 19 mars , 2012 den 22:32 #

    SV: typ hela vår familj e sjuk. brorsan blev dålig först men e snart bra igen och jag, mamma och syrran e värst nu och pappa har bara lite hosta. Ska bli kul och se om mamma och syrran får medicin imrogon för jag fick det idag när jag var nere och jag ska ta 3 varje dag i 10 dagar :S
    Jag kollar på den sidan där jag köpte böckerna för dom har såna verktyg och då kollar jag nu bara vad allt går på dom bommor jag vill jobba med först och än ligger det runt 400kr typ så jag tycker det inte e så farligt med dom priserna som e. Men han inte spara listan på mitt konto så måste kolla om xD får se om jag e pigg nog imorgon att göra det annars blir det senare i veckan.

  15. Rinki 19 mars , 2012 den 22:41 #

    Härligt med ett besök till Stockholm :).
    Det var fina ställen du radade upp, nu har jag lite egna tips att kolla upp.

    Sv: Ja, det var väldigt mysigt att få spendera lite tid tillsammans med mamma innan de åkte iväg, jag har i alla fall lite mejlkontakt med dem så det känns bra i alla fall. Men det är först nu när de är iväg som det känns lite konstigt att de inte kommer att vara här och fira mig. Jag har egentligen inte brytt mig så mycket om själva firandet förut, men just den här grejen med att träffas och äta tillsammans och ändå få känna att man är med familjen, det känns lite tomt nu utan dem…men jag hoppas att fredagen kommer att bli bra ändå. Kanske kan fira lite med dem när de kommer tilbaka.

    Kul att du har fått vara iväg och jobba lite, men hoppas att du tar det lugnt också, det låter ju ändå som rätt så tuffa dagar :). Är allting bra med dig/er? Det var ju ett tag sedan jag skrev nu, ber om ursäkt för det, men kände att jag var tvungen att ladda upp batterierna i helgen och spenderade inte vidare mycket tid vid datorn då.

    Jag vet att jag frågade dig detta för ett tag sedan och du får absolut säga nej, jag förstår till tusen…men tänkte utifall det skulle vara så att du bara missat det, så frågade jag ifall du möjligtvis ville ses under ditt Stockholmsbesök, men jag förstår om det är mycket som står på schemat och ifall du inte hinner! Tänkte bara att jag skulle fråga i alla fall :). Förlåt om jag är för på.

    Kramar

  16. Jenny Gunnarsons tankar, foton & musik 20 mars , 2012 den 00:52 #

    Jaa är alldeles kär i dom! haha tror de kommer vara väldigt fina när det blir lite varmare 😀

  17. Maria - mamma till Liam ☆ 20 mars , 2012 den 08:21 #

    det förstår jag att du gör 🙂

    vi gjorde fyra egna tårtor och så beställde vi den där som fick ha Liams bild 🙂

  18. Emelie, Mamma till David och Gravid 20 mars , 2012 den 08:49 #

    Sv: Tack för din gissning 😀
    Blev lite osäker ifall jag skulle lägga upp ett sånt inlägg redan då man kan gissa när bebisen kommer 😛 Men det är några som redan har svarat så det gick bra ändå! hehe
    Ni håller fast vid de namnen? 🙂 Kommer ihåg att du har skrivit innan att ni har både pojk och flicknamn. Måste vara riktigt skönt! Vi velar fortfarande men har kanske fixat båda. Det ska ju också passa med David, så det blir lite svårt. Hjälp? 😉
    Kram

  19. VERONICA 20 mars , 2012 den 09:11 #

    sv: ja eller hur? undrar varför? Kanske för brandrisken 😉
    Så roligt! Hoppas du får en mysig tid i STHLM

  20. jessica 20 mars , 2012 den 09:38 #

    Har skickat svar!! =)

  21. Vivi 20 mars , 2012 den 09:56 #

    Vilket bra inlägg, tack!! Jag ska kanske upp till sthlm helgen innan för att hälsa på lillasyster igen.
    Nu fick man ju en massa bra tips !
    😉 vi får se hur det blir, först och främst måste jag ha råd, sedan så ska vi hitta ngn bra stanns att bo !
    Långholmen brukar vara en favorit.
    Oh vad rolgit med kurser, jag dricker faktiskt inte jättemycket kaffe, men visst är det roligt att lära sig !
    Jag tor ”Stockholmlatte” kom sig av att många cafeér just isthlm skummade latten så mycket som möjligt så att det var full med bubblor, de satsade på volym istället för krämighet 😉

    Oh det hade ju avrit perfekt, själv är jag sååå sugen , vi får väl se! Ska försöka sälja min brudklänning igen och får jag den såld så ska jag absolut unna mig denna lilla pärla !
    Kram

  22. Mickan, Gravid v. 39 20 mars , 2012 den 12:12 #

    Roligt för dig att åka ”hem” lite och umgås med familj och vänner.

    Jaså, du har också fastnat för Pumpkin. Hihi. 😛 Oh, tack för tipset. Jag får kolla där. 😉
    Idag var förhoppningsvis det sista besöket hos BM innan bebis kikar ut. Så himla spännande. 😀

    Kramar

  23. Anna 20 mars , 2012 den 17:48 #

    Jag ska upp till Sthlm i slutet av april så tack för lite tips=)

  24. Sofia 20 mars , 2012 den 22:37 #

    Härligt! 😀

  25. Selina 21 mars , 2012 den 01:31 #

    Om du gillar indisk mat så borde ni besöka Indien Garden i hornstull, supergod mat!
    Vapiano är ett måste nästan 😉
    Om Ladurée öppnar i april får vi se men något säger mig att det kommer dröja längre än så 😦

    Hoppas du får en trevlig tripp & att du hittar massa fint till bebisen 🙂

    //Love Selina

  26. ♫♪ Sandra T 21 mars , 2012 den 19:35 #

    åh ska också till stockholm snart 🙂

  27. Katarina 23 mars , 2012 den 22:08 #

    Åh kul! Här fastnade jag såklart. Alltid kul med tips i sin egen stad. Jag är så kräsen. Har alltid svårt att hitta bra ställen som jag gillar…
    Veggotacos var gott!
    Ha en underbar helg!
    (Kul också att magen mår bra. Inte så långt kvar nu.)

Kommentera

